Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min egen mor og stefar kom innom på barselbesøk, tomhendt. Det føltes ut som de kom på et hverdagsbesøk, uten at noe spesielt har hendt. Noen dager senere kom mine søsken, heller ikke de hadde med noe.. dette synes jeg er merkelig oppførsel. Ikke at de trenger å kjøpe noe dyrt, men en liten oppmerksomhet kunne de ha ordnet? Bakt noe? Blomster? Alle våre venner har tatt med NOE, samtidig som barnets egen bestemor ikke har gjort det. Hva synes dere? 

Anonymkode: 26127...dfd

• Liker 4
  • Hjerte 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er merkelig :( ett pledd+bamse til den nye og noe til mor  burde vært på sin plass syns jeg :D 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Dette synes jeg også er merkelig! Ene venninna i gjengen vår fikk nylig sitt første barn og var/er utslitt fra dette, når vi skulle dra å besøke kom alle sammen også tomhendte.. 

Jeg hadde stått noen dager i forveien å slengt sammen pizzasnurrer og kjempeenkle frosne middager hun og mannen enkelt kunne kaste i ovnen ila ukene som ventet de samt at jeg noen måneder i forkant hadde hekla et babyteppe til de som jeg også tok med til den lille.

Fikk litt inntrykk av at jeg var den sære, så kanskje det ikke er så vanlig - jeg aner ikke. Jeg bryr meg veldig om mine nærmeste og det falt meg naturlig, men de andre veninnene mente at jeg bare smisket. 

Jeg syns også det er fint å gjøre stas på venner/familie som får barn, det er jo et utrolig spesielt og personlig øyeblikk å få møte både nye foreldre og baby i tiden etter fødsel.. 

Anonymkode: c86f2...39d

• Liker 3
  • Hjerte 29
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk heller ingen gaver utover en blomsterbukett fra jobben. Mistenker vi er påvirket av tv og film ift forventninger. Livet er ikke som på tv gitt. 

Anonymkode: 9f8cc...5fb

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er merkelig ja, jeg fikk diverse gaver da jeg var på barsel, og jeg tar alltid med gaver om jeg er på barselbesøk. Men kanskje moren din planlegger å gi noe når dere har kommet hjem fra sykehuset? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Min egen mor og stefar kom innom på barselbesøk, tomhendt. Det føltes ut som de kom på et hverdagsbesøk, uten at noe spesielt har hendt. Noen dager senere kom mine søsken, heller ikke de hadde med noe.. dette synes jeg er merkelig oppførsel. Ikke at de trenger å kjøpe noe dyrt, men en liten oppmerksomhet kunne de ha ordnet? Bakt noe? Blomster? Alle våre venner har tatt med NOE, samtidig som barnets egen bestemor ikke har gjort det. Hva synes dere? 

Synes det er for dumt at du forventer å få noe. Det er noe man selv velger. 

Anonymkode: 20ee2...bb4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg i bestemorgenerasjonen, og syns det hørtes litt rart ut. Men hadde du babyshower, eller fikk noen gaver mens du var gravid? Noen besteforeldre kjøper jo  utstyr eller klær som de gir før barnet blir født.

Anonymkode: bd830...682

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet

Veldig merkelig å komme helt tomhendt ja.

Kan det være de venter med gaver og blomster til du er kommet hjem fra sykehuset?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her hadde absolutt alle som kom på besøk med seg noe til den lille. To venninner av meg hadde gått sammen og laget en stor kurv med masse rart til både meg og babyen, sånn som ansiktsmaske, bleier, morsmelkerstatning, sjokolade, rundstykker og pålegg osv. Barselgave er vanlig i min krets hvertfall. 

Anonymkode: a5424...c90

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde du babyshower?

Anonymkode: 5ab92...ed7

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at du ble litt skuffet over dette, ja! Særlig når dere er så nært i familie!

Her er det nesten motsatt. Min svigermor har med noe til barna nesten hver gang hun kommer på besøk. Hun bor bare 30 minutter med bil unna, så det er ofte hun kommer innom. 3-åringen har sju capser, og flertallet av dem kommer fra henne. Har mistet tellingen på hvor mange strikka-gensre han har. Det blir litt irriterende med så mye dill som han aldri rekker å bruke. 🙃

Anonymkode: f5d88...a66

AnonymBruker
Skrevet

Dette synes jeg også er merkelig! Ene venninna i gjengen vår fikk nylig sitt første barn og var/er utslitt fra dette, når vi skulle dra å besøke kom alle sammen også tomhendte.. 

Jeg hadde stått noen dager i forveien å slengt sammen pizzasnurrer og kjempeenkle frosne middager hun og mannen enkelt kunne kaste i ovnen ila ukene som ventet de samt at jeg noen måneder i forkant hadde hekla et babyteppe til de som jeg også tok med til den lille.

Fikk litt inntrykk av at jeg var den sære, så kanskje det ikke er så vanlig - jeg aner ikke. Jeg bryr meg veldig om mine nærmeste og det falt meg naturlig, men de andre veninnene mente at jeg bare smisket. 

Jeg syns også det er fint å gjøre stas på venner/familie som får barn, det er jo et utrolig spesielt og personlig øyeblikk å få møte både nye foreldre og baby i tiden etter fødsel.. 

Hadde Hun baby shower? Babyshower er relativt nytt konsept for de fleste av oss og jeg tar ikke med barselgave dersom jeg har stilt med gave til flere hundre kroner og mat i en babyshower. Et sted går

grensen

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva i all verden, hvordan er det smisking å gi barselgave? Hjelpes meg...sære folk. For en god venn du er! :) Har gjort lignende ting for venner når de har fått barn.

-

TS, jeg skjønner at dette var sårt, jeg hadde også blitt lei meg. Forhåpentligvis tar det seg opp etter dette!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg i bestemorgenerasjonen, og syns det hørtes litt rart ut. Men hadde du babyshower, eller fikk noen gaver mens du var gravid? Noen besteforeldre kjøper jo  utstyr eller klær som de gir før barnet blir født.

Anonymkode: bd830...682

Har ikke fått noe hverken nå eller i graviditeten.. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hadde du babyshower?

Nei.

AnonymBruker
Skrevet
Sandie skrev (1 time siden):

Veldig merkelig å komme helt tomhendt ja.

Kan det være de venter med gaver og blomster til du er kommet hjem fra sykehuset?

Vi er hjemme fra sykehuset. De kom ikke på besøk før barnet var en uke. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er det å forvente noe da..

Jeg forstår at det er sårt, men synes heller ikke at man skal forvente å få noe.

Det er ikke alle som tenker på gaver, uansett om det er barsel, jubileum, bursdag etc 

Anonymkode: db884...e7c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Spesielt, i min omgangskrets er det vanlig å ta med noe til baby når man kommer på besøk første gang. 

Anonymkode: 93ea2...ff5

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hadde bamse body og pledd  med når min nevø ble født var vel i 2008/2009 detta 🙂

Endret av Maskinfører
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

fikk ikke barsrlgave sånn vi heller men foreldra mine sponsa vogn og sånne store greier som var kjekkere å få enn et pledd og en bamse.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...