Gå til innhold

Nære venner, hvordan svarer du når du ikke har mulighet til å være med på noe..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Veldig nær venn/inne som du snakker med nesten daglig, spør på melding om du har lyst til å være med på noe på torsdag. 

Svarer du typ: det høres gøy ut, men det passer ikke på torsdag (uten nærmere forklaring på hva du skal). Eller: det høres gøy ut, men det passer ikke på torsdag fordi da skal jeg…

Anonymkode: 1d3c3...e17

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å si hva jeg skal. Også om jeg skal hvile. «Jeg planla å slappe av den dagen fordi…» 

Anonymkode: 24135...4a5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

"Det hørtes utrolig koselig ut, men vet du hva, jeg er så sliten om dagen. Jeg hadde en avtale med sofaen, for det kjenner jeg at jeg trenger. Men håper vi kan ta det igjen en annen gang!" Eller lignende hvis du har andre planer. Nære venner lyver man ikke til.

Anonymkode: a523d...b61

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

"sorry, jeg er opptatt torsdag"
"sorry, skal gi blod på torsdag"
"ah, jeg har avtalt med Anne allerede!" 
"torsdag er eneste fridagen min, jeg må prioritere slappe av"
"skal trene torsdag"
"det er ikke helt min greie, men spør Siri, hun vil sikkert være med!" 
"vettu, jeg orker bare ikke på torsdag... jeg vil slappe av" 

Jeg svarer helt forskjellig etter hva invitasjonen gjelder. Jeg har ingen fasitsvar. Jeg oppgir grunn om jeg føler for det, ellers sier jeg bare nei. 

Anonymkode: 2ff2e...b8c

• Liker 4
Skrevet

Det kommer an på. Hvis det er en nær venninne, og det ikke er noen grunn til å ikke si grunnen, hadde jeg nok sagt hvorfor jeg ikke kunne.

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på det er snakk om å finne på, og hvilken grunn jeg har til å ikke bli med. Hvis det er noe jeg egentlig vil, og synes er gøy, sier jeg grunnen. Eller om jeg faktisk er opptatt og skal noe spesielt, da kan jeg også oppgi grunn og fortelle hva jeg skal i stedet. Men hvis det er noe jeg egentlig ikke har så lyst til å gjøre, eller om jeg trenger å slappe av, vil prioritere meg selv osv. så sier jeg bare at jeg dessverre ikke har mulighet på torsdag. Og hvis det er noe jeg ikke har lyst til, og som jeg skjønner kan være aktuelt å ta igjen senere, sier jeg heller det, at den aktiviteten/restauranten/plassen/arrangementet har jeg ikke lyst til.

Anonymkode: 44928...5f4

AnonymBruker
Skrevet

«Jeg kan dessverre ikke på torsdag ❤️ men vi kan gjerne møtes neste uke». Evt sett inn noe annet enn neste uke. 

Anonymkode: 547ef...b6e

AnonymBruker
Skrevet

Pleier å si hva jeg er opptatt med ja. Også om jeg skal gjøre ingenting, hvis jeg bare trenger å slappe av. Eller jeg sier at det ikke er noe for meg, hvis det feks er en konsert jeg ikke er interessert i.

Anonymkode: fa2c6...5fb

AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Jeg har ei nær venninne som aldri forteller hva hun skal. 

Bare at da har hun allerede lagt planer.. Jeg synes det så spesielt. Vil ikke spørre i tilfelle hun egentlig bare ikke har lyst og velger heller å lyve. Og jeg har full forståelse for at venninner med barn ikke har kan/ har energi/ lyst, jeg vet hvordan det er selv med to barn

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke alltid det passer selv om man ikke skal noe spesielt.. Og det behøver jo ikke bety at man ikke vil være med den som spør heller, bare ikke akkuratt da! Før pleide jeg alltid komme med en eller annen unskyldning, type «har andre planer». Men, for en stund siden ble vi i venninnegjengen enige om at det var lov å bare si « nei takk, men takk som spør» 😅 og da skal det respekteres og ikke mases om 😅🙈 Fantastisk befriende, anbefales på det sterkeste 😂😎

Anonymkode: c8019...11f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts her

Jeg har ei nær venninne som aldri forteller hva hun skal. 

Bare at da har hun allerede lagt planer.. Jeg synes det så spesielt. Vil ikke spørre i tilfelle hun egentlig bare ikke har lyst og velger heller å lyve. Og jeg har full forståelse for at venninner med barn ikke har kan/ har energi/ lyst, jeg vet hvordan det er selv med to barn

Du har jo ikke noe krav på å få vite hva hun skal. 

Anonymkode: 43e42...02f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...