Gå til innhold

Hvordan skrive søknad på vikariat?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har funnet et vikariat jeg har veldig lyst på. Men hvordan skriver man søknad på et vikariat? På samme måte som en vanlig jobbsøknad? Noen som vet?

Anonymkode: 6792e...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

I stedet for å skrive "jeg søker stillingen dere har utlyst" så har jeg skrevet "jeg søker vikariatet". 
Ut over det, absolutt null forskjell på søknadene... 

Anonymkode: d9395...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Akkurat det samme som i en vanlig søknad.

Anonymkode: c3ff2...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikariat er samme type som ellers. Det er likevel et poeng å få frem at selv om det er et vikariat så ønsker du veldig gjerne å bli værende i den virksomheten fordi ditt og datt, eller at det er et ønske på sikt, dersom det skulle åpne seg en mulighet. Kort og konsis søknad. Du tolker utlysningen, tar ut arbeidsoppgaver og kvalifikasjoner, svarer på det med andre ord i søknaden uten å være langtekkelig. Unngå høytidelig språk, standardfraser, men formuler deg enkelt og konsist. Jeg sender selv søknader nå til ordinære virksomheter på kvelden så er midt i det selv.

Du viser med konkrete eksempler hva det er i din bakgrunn som treffer for kvalifikasjonene, men med andre ord enn det som er brukt i utlysningen.

Har du ingen arbeidserfaring, og det står at nyutdannede oppfordres til å søke, så bør du fokusere på hvilket godt inntrykk du har av virksomheten, hvorfor du vil jobbe i den, hvilke kvalifikasjoner du har som treffer utlysningen. Kan det være andre greier i livet som også gjør at du passer? Gjennomført en oppgave, studie, har hatt forskjellige jobber, stått i press over tid der du kjente på at du måtte hente inn egenskaper du har lært masse av som du tror du kan få nytte av i denne jobben. Vikariater er topp for folk uten erfaring, en må begynne et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...