AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #1 Skrevet 18. juli 2023 Hei! Samboeren min og jeg ønsker å dra på ferie neste år. Ingen av oss er særlig reisevante utenom storbyferier 😅 Vi har vært i Tyrkia et par ganger, men som skeivt par føles det for utrygt ut nå. Vi ønsker oss: Sol og varme, men ikke mer enn 25ish grader Tilgang til hav Ikke all-inklusive resort uti huttiheita, vi liker å finne lokale matperler og se på lokal arkitektur osv. Liker sjarm og historie Rimelig-ish, helst under 20k for fly og en uke på hotell Ikke opptatt av festing, vi har ikke barn. Har ikke førerkort. Vi står ganske frie til når på året vi reiser, ikke bundet av fellesferie (foretrekker heller roligere tider på året) Land jeg vet er uaktuelt pga skeivfiendtlig: Tyrkia, Bulgaria, Polen Anonymkode: 2a519...2eb
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #2 Skrevet 18. juli 2023 Overskriften skal selvfølgelig være land, ikke lang 😑 Anonymkode: 2a519...2eb 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #3 Skrevet 18. juli 2023 Playa del Ingles på Granka. Anonymkode: 14727...a68
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #4 Skrevet 19. juli 2023 Playa del Ingles på GC👏 Anonymkode: 98634...e3e
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #6 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Playa del Ingles på Granka. Anonymkode: 14727...a68 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Playa del Ingles på GC👏 Anonymkode: 98634...e3e Mopsi skrev (12 timer siden): Sitges 🤩 Takk for tipsene! Avventer nok med å bestille til Spania til etter valget i høst siden det er en risiko for at høyresida vinner. Men i håp om at det ikke går den veien: Har noen av dere gode erfaringer med spesifikke hotell? 😊 Og dere som anbefaler Gran Canaria spesifikt, så ser jeg hvertfall på Ving at det anbefales å leie bil. Har dere reist dit uten bil? Anonymkode: 2a519...2eb
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #7 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Takk for tipsene! Avventer nok med å bestille til Spania til etter valget i høst siden det er en risiko for at høyresida vinner. Men i håp om at det ikke går den veien: Har noen av dere gode erfaringer med spesifikke hotell? 😊 Og dere som anbefaler Gran Canaria spesifikt, så ser jeg hvertfall på Ving at det anbefales å leie bil. Har dere reist dit uten bil? Anonymkode: 2a519...2eb Ja, fra Playa I går det busser til sentrale strøk hele tiden, billig er det og. Tar vel ca 30 min til hovedstaden, 25 min til Puerto Rico, 10 min til ✨Masapolomas dunes ✨.. valgmuligheten er store. Vi skulle gjerne leid bil men han med lappen er for ung, aldersgrense er 23 år☀️ Anonymkode: 98634...e3e
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #8 Skrevet 19. juli 2023 Malta da? Er det mest homovennlige landet i Europa ifølge linken under https://www.ilga-europe.org/rainbow-europe/ Anonymkode: b89c0...1e0
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #9 Skrevet 19. juli 2023 Hellas. Jeg reiser til en liten øy. Her er det skeiv-vennlig. Er bar(er) som har vært der lenge. Ingen bryr seg om at du er skeiv annet enn mulig andre turister. Dit jeg drar blir det litt over 30 grader i juli og juli. Juni og september er vanligvis mellom 25 + grader. Ikke den øya som blir truffet hardest av hetebølge. Flotte strender som er tilgjengelig med buss som går relativt ofte. Anonymkode: eca50...2f7
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #10 Skrevet 20. juli 2023 Hellas har jo flere øyer men nesten ren homsetrafikk om sommeren. Anonymkode: 46df2...f10
neon_sun Skrevet 20. juli 2023 #12 Skrevet 20. juli 2023 Er i kroatia nå, her er det helt nydelig 🤩 var på granka tidligere, der reiser jeg aldri igjen, maken til usjarmerende plass (var i puerto rico, mulig det er bedre andre steder).
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #13 Skrevet 20. juli 2023 Mykonos i Hellas er jo o store skeive øy. Dra til sent i september eller i mai for mest behagelig temperatur. Mykonos er forresten svært vakkert også. Anonymkode: ca628...e48
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #14 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mykonos i Hellas er jo o store skeive øy. Dra til sent i september eller i mai for mest behagelig temperatur. Mykonos er forresten svært vakkert også. Anonymkode: ca628...e48 Mykonos er jo veldig dyr. Bare for kjendiser. Anonymkode: 37452...7f3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #15 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Mykonos er jo veldig dyr. Bare for kjendiser. Anonymkode: 37452...7f3 Bare for kjendiser? Jeg og flere venner har nå vært der, og vi har knapt nok vært i avisen..Veldig dyrt er det vel heller ikke, men det spørs vel hva du sammenligner med, hvor på øya man bor, og når man reiser. Mer homo-vennlig får man ihvertfall ikke. Anonymkode: ca628...e48
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #16 Skrevet 20. juli 2023 Jeg trivdes også godt i Kroatia, særlig nord i Istria-regionen (fly til Pula). Var ganske italiensk i kulturen, samtidig som det var noe særegent. Vil tro det er rimelig homo-trygt siden det er såpass vesteuropeisk orientert. Ellers er det jo Italia, da - om det er OK med innsjø heller enn hav, er både Garda- og Comosjøen helt ubeskrivelig vakkert, med nydelig mat/arkitektur/badeplasser. Lett å komme seg dit med lokaltog fra Milano. Er Spania virkelig utelukket basert på valgresultatet? At det er svært uheldig med høyredreiningen i mange av Middelhavslandene forstår jeg godt, men det representerer ikke automatisk befolkningens syn i alle landsdeler (like lite som Trump representerer amerikaneres syn i f.eks. Los Angeles). Etter min erfaring med spanskekysten er det mange homofile der. Har en nær slektning som er homofil som elsker å feriere i Cadaqués og er godt kjent med lokalbefolkningen der. Anonymkode: a670c...fb6
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #17 Skrevet 23. juli 2023 On 7/19/2023 at 3:39 PM, AnonymBruker said: Takk for tipsene! Avventer nok med å bestille til Spania til etter valget i høst siden det er en risiko for at høyresida vinner. Men i håp om at det ikke går den veien: Har noen av dere gode erfaringer med spesifikke hotell? 😊 Og dere som anbefaler Gran Canaria spesifikt, så ser jeg hvertfall på Ving at det anbefales å leie bil. Har dere reist dit uten bil? Anonymkode: 2a519...2eb Jeg bodde på Corallium Dunamar by Lopesan Hotels. Det var fint, god standard. Kort vei til strand og om man spesielt ønsker å oppsøke skeive, så er det kort vei til Yumbo. Men siden du søker rimelig, ville jeg funnet en ferieleilighet i samme området. Da kan du også spare en del på mat om du lager selv. Ville ikke vært så bekymret for Playa Del Ingles og skeive ift regjeringsskiftet. Anonymkode: 14727...a68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå