Gå til innhold

Bo i lytt blokk leilighet hvor det smelles med dører

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hver dag. Hvor du vekkes av andre mennesker hver morgen. Hvordan klare å trives ett sånt sted?Hver dag hører jeg hva andre gjør. Jeg hater det men må holde ut. 
Hvordan klare å blokkere ut andre når jeg må ta del i andres liv hver dag. Jeg er så lei. 

Anonymkode: b541d...2dc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gode! Ørepropper er din venn.

Anonymkode: 1f02f...5ca

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg flyttet vekk fra asap

Anonymkode: 875f7...b98

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte ørepropper og sparte som en gal til annen bolig. Flyttet for ca 1 år siden og nå bor vi ved en vei, men det er mye bedre enn å høre mennesker. 

Anonymkode: 49798...00f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er motsatt, elsker å bo sånn med masse folk rundt meg 😄 Men det skal sies at jeg sover gjennom det meste, så jeg våkner ikke av alle lydene. Jeg kunne aldri tenkt meg å bo i enebolig, hadde vært livredd for alle lyder. 

Anonymkode: 6cfd1...007

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bodde i et kollektiv for et par år tilbake hvor vi hørte de over oss helt ekstremt godt (de var 5 stk - gammelt bygg i tillegg). Var helt grusomt, og for meg som er lydsensitiv i tillegg, var eneste måten å sove/slappe av på å ha i AirPods med støydemping (liker å sovne til musikk) eller sov i ro-ørepropper. I hverdagen med hjemmeundervisning og avslapning eller andre aktiviteter brukte jeg headset med støykansellering mye. Bodde der rundt 10 mnd bare, men det var laange og slitsomme 10 måneder. Utrolig slitsomt og krevende å høre andre så godt og høre hva enn de driver med. Anbefaler deg å se etter en annen plass om du har mulighet! I mellomtiden - bruk headset og ørepropper for det det er verdt🙏🏼

Anonymkode: d23a3...be7

AnonymBruker
Skrevet

Er vi naboer? Sliter med det samme. Naboen er allergisk mot å lukke dører (ytterdør, verandadør og inne i leiligheten) uten at halve nabolaget skal høre det. Tror hun er plattfot og går tur inne i boligen. Høres ut som at hun vandrer frem og tilbake bare for å lage lyd. Det er kun hun til høyre som høres, hun på venstre oppfører seg normalt.

Jeg sparer så godt jeg kan for å kunne flytte. Fikk så lite i lån at jeg hadde ingen andre alternativer. Leitet etter bolig i et halvt år og alle små leilighetene med soverom og større enn 20kvm gikk over takst. Tapte alle budrundene, bortsett fra på denne dritt leiligheten. 

Anonymkode: 55b06...3c1

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

hver dag. Hvor du vekkes av andre mennesker hver morgen. Hvordan klare å trives ett sånt sted?Hver dag hører jeg hva andre gjør. Jeg hater det men må holde ut. 
Hvordan klare å blokkere ut andre når jeg må ta del i andres liv hver dag. Jeg er så lei. 

Dette er skjebnen til alle om sosialistene får det som de vil i verden

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sliter med det samme. Jeg har alltid tatt hensyn, men ser ikke poenget med det når ingen av de andre gidder å gjøre det, så fremover skal jeg bruke minst mulig krefter på å lukke dører og skap på en lydløs måte. Gjerne kl. 02 om natta også.

Anonymkode: 95281...a08

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sliter med det samme. Jeg har alltid tatt hensyn, men ser ikke poenget med det når ingen av de andre gidder å gjøre det, så fremover skal jeg bruke minst mulig krefter på å lukke dører og skap på en lydløs måte. Gjerne kl. 02 om natta også.

Anonymkode: 95281...a08

Jeg har tenkt det samme. Hvis jeg står på kjøkkenet og jeg hører hun smeller med skapdørene. Så tar jeg tilbake med samme mynt. Fight fire with fire og håper hun ikke har brannslukningsapparat, for det jeg har og brannteppe også. 🙆‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Gode! Ørepropper er din venn.

Anonymkode: 1f02f...5ca

Har du forslag til gode ørepropper? 

• 4 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.7.2023 den 0.15):

AnonymBruker skrev (På 19.7.2023 den 0.30):

Er vi naboer? Sliter med det samme. Naboen er allergisk mot å lukke dører (ytterdør, verandadør og inne i leiligheten) uten at halve nabolaget skal høre det. Tror hun er plattfot og går tur inne i boligen. Høres ut som at hun vandrer frem og tilbake bare for å lage lyd. Det er kun hun til høyre som høres, hun på venstre oppfører seg normalt.

Jeg sparer så godt jeg kan for å kunne flytte. Fikk så lite i lån at jeg hadde ingen andre alternativer. Leitet etter bolig i et halvt år og alle små leilighetene med soverom og større enn 20kvm gikk over takst. Tapte alle budrundene, bortsett fra på denne dritt leiligheten. 

Jeg bor i blokk med omtrent bare eldre. Selv er jeg nylig passert 40 år. Jeg bor i første etasje i en gang hvor det bl.a. bor ei dame som nærmer seg slutten av 70-årene. Hun går konsekvent i morgenkåpe og tøfler, har pistrete og ofte fett hår, men ansiktet virker rent, og det er noe med blikket hennes hele tiden. Hun går turer fram og tilbake i blokka, først og fremst i gangen vi bor i. Hun tåler ingen ting. Hun har en av to leiligheter nærmest vinduene i gangen. Vinduene i gangen kan ikke stå åpne fordi det angivelig trekker inn i leiligheten hennes, men etter flere års kamp med meg og en annen nabo mot henne er hun med på det fra 01.05. til 31.08. Andre unnskyldninger kan være trafikkstøy fra bilveien som ligger forbi parkeringsplassen og bak en støyskjerm, eller at eksos fra parkeringsplassen angivelig trekker inn i bygget. Hvordan er det mulig å tro at det står 30 biler på tomgang der samtidig? Innbrudd kan hun også være redd for, til tross for at det er garasjeanlegg under etasjen - noe som gjør at du må ha lift for å klare å bryte opp de vinduene. Naboen i etasjen over får stadig kjeft fordi hun tramper i gulvet, hun går ikke, hun tramper. Og får knapt nok lov til å trekke ned på do uten å få kjeft. Hun maser hull i hodet på naboer om å få hjelp til ditt og datt, og når en nabo har klart å "kvitte seg med henne", så går hun på en annen. Det gjelder jo særlig nye naboer som kommer til, og vi andre advarer de nye hele tiden. Å som folk i blokka gleder seg til gamlehjemmet eller døden kommer til den dama. Men ørepropper må visst være tingen. Kanskje jeg skal foreslå det for henne, eller be formannen i sameiet om å gjøre det.

Anonymkode: 10be9...579

Skrevet

Ett godt råd kan være å skifte dør og dørkarm.  Bodde i gammel bygård i Oslo, hjalp utrolig mye.

Anonymkode: 7b02f...c35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...