Gå til innhold

Sår i munnviken som ikke går bort

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var hos tannlegen for noen uker siden, og fikk sår i munnviken da det var en del utstyr borti. Men det nekter å gro. 🙃

Har prøvd å la det være, men da sprekker det bare opp igjen. Har prøvd purelan, men det hjelper heller ikke. Nå har det også begynt å klø rundt selve såret..

Noen som har tips? Holder på å bli gal!

Anonymkode: 18abf...b32

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var hos tannlegen for noen uker siden, og fikk sår i munnviken da det var en del utstyr borti. Men det nekter å gro. 🙃

Har prøvd å la det være, men da sprekker det bare opp igjen. Har prøvd purelan, men det hjelper heller ikke. Nå har det også begynt å klø rundt selve såret..

Da hadde jeg kontaktet tannlegen og hørt hva du skal gjøre med det. De har sikkert noen gode produkter å anbefale..

Anonymkode: abbf8...8a0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Munnviken er et av de vanskeligste stedene å få sår til å gro pga de sprekker opp hver morgen. Det er likevel immunforsvaret ditt som spiller mest inn. Da vil mange få sårene fridd i løpet av et par netter. Mine beste tips er derfor nok søvn, sunn mat og gjerne en god sårsalve i munnvikene før du legger deg. Feks. Brulidine sårsalve eller honningsalve.

Anonymkode: 05ea3...782

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Spis leverpostei eller et par jerntabletter. Sår i munnvikene, selv om det er gjort av tannlegen, gror med jerninntak  

Anonymkode: 6f0d7...dcc

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert gått infeksjon i det.

Gå til legen. Sånne sår kan skyldes vitaminmangel og. D og C, tror jeg? 

Anonymkode: 55ab8...2ed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sikkert gått infeksjon i det.

Gå til legen. Sånne sår kan skyldes vitaminmangel og. D og C, tror jeg? 

Anonymkode: 55ab8...2ed

Jern

Anonymkode: 6f0d7...dcc

Skrevet

Sjekk nivåer av jern og b12.

Skrevet

HERPES!!

AnonymBruker
Skrevet
Heydayotheinterweb skrev (2 minutter siden):

HERPES!!

Takk for et nyttig råd. 🙄

Skrevet

Samme skjedde her etter seks timer i tannlegestolen. Gikk ikke bort før jeg fikk antibiotika. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har corsodyl munnskyllevann så rens munnen med det eller pensle på. Er bakteriedrepende munnskyllemiddel. Kan jo hjelpe litt før du får tak i andre midler..

AnonymBruker
Skrevet
Heydayotheinterweb skrev (21 minutter siden):

HERPES!!

Har nettopp hatt et utbrudd på underleppen og det svidde som fy før jeg fikk på zovirax og skorpen kom og datt av. Mange som har det, men aldri hørt om inni munnen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har nettopp hatt et utbrudd på underleppen og det svidde som fy før jeg fikk på zovirax og skorpen kom og datt av. Mange som har det, men aldri hørt om inni munnen?

Det er ikke herpes. Bare en uviten kommentar. Har hatt herpesutbrudd, og det er ikke sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...