Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, er vel bare slik det er? Dating og det å bli kjent med et nytt menneske koster.

Man skal finne på ting, kose seg med god mat og drikke, listen er lang…

Hva er deres erfaring rundt det?

Anonymkode: 7237b...c0b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, alt koster. Hvorfor skulle ikke dette også koste?

Anonymkode: 7b673...25d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Aldri betalt ei krone for å ha en kjæreste 🤣 Det er helt gratis.
Vi går da ut og koser oss ellers også eller?

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Kjærlighet er gratis.

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja naturligvis gjør det det. Det meste av opplevelser koster, men man kan jo også gå tur eller på gratis museum og utstilling osv. 

Han forrige jeg datet brukte jeg iløpet av 2 måneder over 3000 kroner på selve datesene som var ting som restaurant, bowling, kino, klatrepark osv. + penere klær for å ta meg godt ut ca 3000 kroner + frisør før første date 3500 kroner + ny foundation og parfyme ca 1000 kroner. 

Kjipt å bli dumpet etter sex, men ikke pga pengene jeg brukte. Ser ikke på det som penger tapt eller noe, det var jo veldig hyggelige dates vi hadde. Livet koster, jeg tjener lite så sløser ikke på annet som fyll og usunn mat men kjærligheten er verdt å investere i syns jeg :)

Anonymkode: 77d24...387

• Liker 6
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Start gjerne med en gåtur eller en kopp kaffe - koster ikke særlig mer enn 4o kr per pers. Ellers er det snakk om prioritering - bruk pengene på det som er viktig for deg. Kanskje er det dating nå, i stedet for ferie, take away, kino etc etc

Anonymkode: a4176...0ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en som brukte å argumentere med at han ikke hadde råd til kjæreste, og derfor var alene. Det viste seg etterhvert at det eneste han tenkte på, var å importere kone fra Thailand.

Anonymkode: bb517...0b0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja som noen har skrevet over. Må bare prioritert at dating koster litt..

ts

Anonymkode: 7237b...c0b

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det skal koste noe særlig mer eller mindre?

Man koser seg for det og kjøper inn, vel? Hvis jeg skulle tenke over det, så er det kanskje billigere nå når vi deler på ting

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

det koster også og være sosial med venner er ikke noe forskjell på det

Anonymkode: 944e6...3f5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det koster ikke noe mer enn å gjøre de samme tingene med venner. 
Og man kan faktisk velge selv hvor dyre ting man skal gjøre. 

Jeg og eksen møttes ofte ute for å ta en øl når vi datet, ellers så møttes vi hjemme for å lage mat eller se film. 

Anonymkode: 58da5...8c2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja naturligvis gjør det det. Det meste av opplevelser koster, men man kan jo også gå tur eller på gratis museum og utstilling osv. 

Han forrige jeg datet brukte jeg iløpet av 2 måneder over 3000 kroner på selve datesene som var ting som restaurant, bowling, kino, klatrepark osv. + penere klær for å ta meg godt ut ca 3000 kroner + frisør før første date 3500 kroner + ny foundation og parfyme ca 1000 kroner. 

Kjipt å bli dumpet etter sex, men ikke pga pengene jeg brukte. Ser ikke på det som penger tapt eller noe, det var jo veldig hyggelige dates vi hadde. Livet koster, jeg tjener lite så sløser ikke på annet som fyll og usunn mat men kjærligheten er verdt å investere i syns jeg :)

Men da er det vel ikke akkurat kjærlighet du har investert i? 

Anonymkode: a3cbc...7d9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men da er det vel ikke akkurat kjærlighet du har investert i? 

?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Start gjerne med en gåtur eller en kopp kaffe - koster ikke særlig mer enn 4o kr per pers. Ellers er det snakk om prioritering - bruk pengene på det som er viktig for deg. Kanskje er det dating nå, i stedet for ferie, take away, kino etc etc

Anonymkode: a4176...0ab

Dette. 

Gåtur og kaffe. 

La oss si du er en singel mann som går på noen dates i måneden. Det blir fort flere tusen. Da skal du iallefall ha en god og stabil inntekt. Hvordan tror du han føler seg etter den femte dama som skal ha treretters og drinker? 🤡 Moderne dating idag hvor du bare fjerner folk uten grunn, og med folk som alltid tenker gresset er grønnere er det ikke noe lur investering. 

Nei, en uformell kaffe og gåtur er mer bærekraftig på sikt. Jeg er overbevist om at du finner mer kvalitetspersoner slik også. Du luker ut de materielle. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

?

Du skrev at du brukte en haug penger på en fyr som dumpet deg etter sex iløpet av et par måneder. Det var fortsatt kjærlighet? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du skrev at du brukte en haug penger på en fyr som dumpet deg etter sex iløpet av et par måneder. Det var fortsatt kjærlighet? 

Kjærlighet er som alt annet i livet. Ingen garantier. Vi hadde møttes mange ganger og jeg trodde han hadde følelser for meg som jeg hadde begynt å få for han. Jeg kunne da ikke vite at han løy og kom til å dumpe meg etter noen ganger med det han selv kalte for himmelsk sex så for meg var det jakten på kjærligheten der handlet om selvom det ikke handlet om det for han. Man kan jo ikke la være å satse bare fordi man ikke har noen garantier, en må våge å satse for å vinne :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan tror du han føler seg etter den femte dama som skal ha treretters og drinker? 🤡

Hvor mange ganger har du eller kompisene dine vært på date med en fremmed å bestilt treretters middag? Aldri. Slapp av, vi er i Norge og ikke USA. Et måltid til 150-250 kroner er standard date middag her så det er ikke akuratt den største utgiften. Dropp alkoholen, det er sleipt uansett å prøve å få dama full. Jeg mener at om man ikke har råd til å gå på date har man ikke råd til å ha kjæreste heller. I et forhold er det normalt at man bruker mere penger på alt fra utseendet og klær til reising og opplevelser sammen som man ikke ville gjort som singel. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kjærlighet er som alt annet i livet. Ingen garantier. Vi hadde møttes mange ganger og jeg trodde han hadde følelser for meg som jeg hadde begynt å få for han. Jeg kunne da ikke vite at han løy og kom til å dumpe meg etter noen ganger med det han selv kalte for himmelsk sex så for meg var det jakten på kjærligheten der handlet om selvom det ikke handlet om det for han. Man kan jo ikke la være å satse bare fordi man ikke har noen garantier, en må våge å satse for å vinne :)

Jeg er enig i det sistnevnte. 

De fleste går på en smell av og til, men om mulig bør en være litt selektiv i det en satser på. Dersom en person tydelig gir uttrykk for at hun kun ønsker "sånn og sånn" av meg bør noen røde flagg dukke opp. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor mange ganger har du eller kompisene dine vært på date med en fremmed å bestilt treretters middag? Aldri. Slapp av, vi er i Norge og ikke USA. Et måltid til 150-250 kroner er standard date middag her så det er ikke akuratt den største utgiften. Dropp alkoholen, det er sleipt uansett å prøve å få dama full. Jeg mener at om man ikke har råd til å gå på date har man ikke råd til å ha kjæreste heller. I et forhold er det normalt at man bruker mere penger på alt fra utseendet og klær til reising og opplevelser sammen som man ikke ville gjort som singel. 

En voksen dame kan ta ansvar selv for å drikke, eller ikke. Eller tenker du en mann har ansvar for å holde henne i en edruelig nok tilstand til og ta gode avgjørelser? Det samsvarer isåfall ikke med en sterk, selvstendig kvinne. 

Som sagt, middag er hyggelig det på en andre, eller tredjedate. Jeg argumenterer for å kreve en påspandert middag første date er en dårlig investering for mannen. Her er det en kvinne som helt åpenbart bare vil spise gratis. 

Selvfølgelig koster dating penger, men her snakker vi om en førstedate som singel, og ikke i et etablert forhold. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Her er det en kvinne som helt åpenbart bare vil spise gratis. 

Hvem er det du snakker om? Skriver du i feil tråd? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...