Nitha Skrevet 15. januar 2006 #1 Skrevet 15. januar 2006 (endret) Vi får barn i slutten av mars. Regner med at barnet skal sove på vårt rom en del måneder. I dag bruker vi barnerommet som gjesterom, og skal bytte om når det blir nødvendig. Men når er det nøvendig egentlig? Og hva skal man ha på barnerommet til en baby? Det er egen garderobe, så vi trenger ikke skap. Senga flytter vi jo inn når det trengs. Men ellers? Rommet ligger i underetasjen, mens stue og oppholdsrom for øvrig er i andre etasje, så babyen vil nok leke og slik der til det blir mye større. Noen tips? Vi har veldig lyst til å innrede, men vet liksom ikke om det er noen vits? Fru Nitha Endret 15. januar 2006 av Nitha
liv Skrevet 15. januar 2006 #2 Skrevet 15. januar 2006 Det går jo ann å pynte veggene med noen wallies og andre bilder?
Grooo Skrevet 15. januar 2006 #3 Skrevet 15. januar 2006 Vi har også et rom som fungerer som kontor/gjesterom nå, og som etter hvert vil bli barnerom. Har ingen planer om å begynne å gjøre noe der på lang tid... Babyen er ventet i starten av juli, og den vil helt sikkert bo på vårt rom i alle fall så lenge jeg ammer om natten vil jeg tro... Vil beholde gjesterommet så lenge som mulig vi
Gjest Gjesta Skrevet 15. januar 2006 #4 Skrevet 15. januar 2006 Vi har et rom vi skal pusse opp til barnerom, og vi kommer til å gjøre det før sommern. Terminen er i august. Orker ikke å pusse opp på sommern med stor mage! Vi kommer til å innrede barnerommet med seng, kommode/klesskap, ei hylle og fine gardiner og bilder/dekorasjoner på veggene, og søte tepper på gulvet. Det kan hende at vi skal bruke barnerommet som stellerom også, siden vi har så knøttlite bad, og da blir det nok en stellekommonde på rommet også. Ser jo for meg at babyen sover på rommet vårt i starten, evt. at jeg sover på barnerommet hvis det blir mye våking om nettene. Hvordan man ønsker å løse dette med barnerommet må være opp til en selv. Om han har et rom som er ferdig og bare skal innredes så ser jeg ikke at det er nødvendig å gjøre det før etter at babyen er kommet hvis man ikke har veldig lyst til det.
Nitha Skrevet 15. januar 2006 Forfatter #5 Skrevet 15. januar 2006 Vi har veldig lyst til å innrede nå, og har mer enn nok rom, så vi behøver det ikke som gjesterom heller. Men jeg vet liksom ikke hva vi skal møblere med der inne.... Hmmmm... Fru Nitha
Furstina Skrevet 15. januar 2006 #6 Skrevet 15. januar 2006 Vår son fick eget rum när han blev 1 och vi flyttade till större lägenhet. I dag är han två och rummet börjar komma till. I början hade vi sprinkelsäng, matta, några bilder och handdukar med motiv på väggen och det viktigaste. Hyllan med leklådor. Lådorna är plastbackar som han i dag drar ut och tömmer över mattan - han har också lärt sig att städa undan och stoppa i lådorna. Så har vi en bokhylla med plastbackar på nedre hyllan, bilar, böcker och nallar inom räckhåll. Till tvåårsdagen har han fått ett litet barnbord med två stolar (sittgrupp på IKEA för 229 kr) där han både kan rita och läsa. Speglar saknar jag inne på hans rum. Små barn tycker om speglar och du kan fästa en spegelvägg nere vid golvet som barnet kan ha glädje av tidigt. Ni kan kanske få plats med en låg bäddsoffa så kan ni sitta och läsa för barnet - och samtidigt låna ut till gäster om ni får gäster
Cilla Skrevet 15. januar 2006 #7 Skrevet 15. januar 2006 Vi begynte å innrede barnerommet når jenta mi var 6 mnd, og hun flyttet inn dit når hun var 8 mnd (når jeg sluttet å amme). Vi malte rommet før hun flyttet inn. Siden har vi hatt inn ting litt etter litt. Hun er jo aldri der inne med mindre hun sover (hun er snart 2 år). Hun har sprinkelseng, vuggen fra hun var baby, klesskap og en sånn lang grønn Ikea sak. Rommet er malt i to rosafarger. Vi har også flyttet opp litt leker dit så det ikke blir så fult i stua.
Gjest Primula Skrevet 15. januar 2006 #8 Skrevet 15. januar 2006 Det kan være greit å ha en skikkelig god lenestol på babyrommet. Da kan du sitter der å amme når du vil ha ro, eller om natten dersom du ikke vil amme i senga.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2006 #9 Skrevet 17. januar 2006 Min sønn sov fra første natt hjemme i sin egen seng, på sitt eget rom. Jeg ammet til han var 1,5 og da kjøpte vi stor seng til han.....
Helene Skrevet 17. januar 2006 #10 Skrevet 17. januar 2006 Da gullet mitt var baby sov hun først i vugge ved sengen vår, deretter i sprinkelseng på soverommet vårt. Ordnet barnerom etterhvert. Veggene ble gule med en tapetbord av bondegårdsdyr på. Fikk tak i gardiner og vegglampe i samme bondegårdmønster. Satte inn et klesskap til klær og tilbehør, samt et lavt lite skap som vi hadde til å rydde på plass leker i. Vi satte også inn en seng som ble brukt som gjesteseng til gullet ble ca 2 år. Kort oppsummert: Gule vegger med tapetbord av bondegårdsdyr Lampe og gardiner med bondegårdsdyr Seng, skap og plass til leker. Gullet er i dag 11 og liker fortsatt å gjøre lekser, tegne, spille spill ol. på stuen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå