AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #1 Skrevet 18. juli 2023 Det får man jo høre når man først får baby.. så har det seg at dette er nummer tre, gjelder da denne regelen fortsatt? her jobber både mannen og jeg hjemme, la oss late som det er gårdsdrift vi driver med. så vi har begge muligheten til å være hjemme/umiddelbar nærhet døgnet rundt. betyr det da at jeg fortsatt skal kunne sove på dagtid, ha det litt rotete hjemme og alle de andre «dette er lov i mammaperm»-reglene? har litt dårlig samvittighet for å sove mens ungene er hjemme/og amme hele døgnet. Storesøsknene er ikke sjalu, men kan de ta skade som i «det er greit å være lat»? jeg er til vanlig veldig lat og kommer fra et strengt hjem, redd barna mine skal bli enda latere 😅 pluss at det kan oppleves som en kjedelig periode i barnas liv som begge to er ekstremt utadvendte. Anonymkode: 18679...1d2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #2 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det får man jo høre når man først får baby.. så har det seg at dette er nummer tre, gjelder da denne regelen fortsatt? her jobber både mannen og jeg hjemme, la oss late som det er gårdsdrift vi driver med. så vi har begge muligheten til å være hjemme/umiddelbar nærhet døgnet rundt. betyr det da at jeg fortsatt skal kunne sove på dagtid, ha det litt rotete hjemme og alle de andre «dette er lov i mammaperm»-reglene? har litt dårlig samvittighet for å sove mens ungene er hjemme/og amme hele døgnet. Storesøsknene er ikke sjalu, men kan de ta skade som i «det er greit å være lat»? jeg er til vanlig veldig lat og kommer fra et strengt hjem, redd barna mine skal bli enda latere 😅 pluss at det kan oppleves som en kjedelig periode i barnas liv som begge to er ekstremt utadvendte. Anonymkode: 18679...1d2 De andre barna er ikke i barnehage eller på skole? Tenker det er relevant for «sov når babyen sover» diskusjonen. Anonymkode: b5fa5...8b6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #3 Skrevet 18. juli 2023 Selv har jeg kun 1 barn, og det ble lite «sov når barnet sover» her i huset. Ble muligens en dupp i ny og ne, men som oftest ble det benyttet til egentid eller husarbeid. Skal sies at barnet vårt har sovet veldig bra på nattestid hele veien (sammenlignet med hva jeg forventet og hadde forberedt meg på), så jeg hadde ikke det store behovet for å sove på dagtid. Anonymkode: 718b2...764
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #4 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De andre barna er ikke i barnehage eller på skole? Tenker det er relevant for «sov når babyen sover» diskusjonen. Anonymkode: b5fa5...8b6 TS her. Nei, er jo sommerferie nå. Og alder er faktisk ene i barnehage og andre akkurat ferdig med første trinn. Anonymkode: 18679...1d2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #5 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS her. Nei, er jo sommerferie nå. Og alder er faktisk ene i barnehage og andre akkurat ferdig med første trinn. Anonymkode: 18679...1d2 Så lenge en av dere kan ta vare på dem, ser jeg ikke problemet med «Mamma må legge seg litt nå med babyen». Anonymkode: b5fa5...8b6 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #6 Skrevet 18. juli 2023 Har baby nå, nr 4. Det utrykket der gjaldt kun for nr 1😅 De andre har tatt sine dupper i forbindelse med henting / levering så det ble med ene barnet. Anonymkode: 577a7...c12
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #7 Skrevet 19. juli 2023 Det kommer an på hvor god form du er i og hvor mye søvn du får på natta, tenker jeg. Hvis du er sliten og deppa trenger du mer søvn, hvis nettene er kaotiske trenger du mer. Det er ikke bra for noen om du er utkjørt av søvnmangel. Anonymkode: 4df55...0a0
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #8 Skrevet 19. juli 2023 Tenker at nei, det går jo ikke hvis man har andre barn man også må ta vare på som er hjemme. Er jo noe annet hvis de er på skole/barnehage. Alternativt får man jo bli enige om hvem som skal stå opp med baby, og at den foreldren kan ta seg en lur litt senere. Men rotere hjemme synes jeg er innafor. Det er litt rotete hos oss hele tiden 😂 Anonymkode: fa672...1ca
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #9 Skrevet 19. juli 2023 Jeg syns i hvert fall definitivt at en skal sove når babyen sover hvis det lar seg gjøre. Søvn over husarbeid, absolutt. Jeg tenker at en er en bedre forelder med mindre søvnmangel. Og jeg tenker at en skal være et godt forbilde og ikke være lat, men å sørge for å få nok søvn og bortprioritere husarbeid for å ivareta barna og seg selv, er ikke å være lat i mine øyne. Å ivareta seg selv og egen helse, mener jeg er å være et godt forbilde for barna sine. Anonymkode: 9a565...e07 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå