Gå til innhold

Hvilke ord sier deres barn på 15 mnd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mener ikke hvilke ord de kan si rent nødvendigvis, men hvilke ord de bruker fast om ulike ting som ikke er vanskelig å forstå 😊

Anonymkode: 86dd0...2e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mamma, natta, hade, hei, pus og nam. Og så har hun en egen lyd for brorens navn, men den er ikke like lett for alle å forstå :)

AnonymBruker
Skrevet

Mamma, pappa, vann, nei, hei, hadet. Hun sa ikke ja, men nikket.

Anonymkode: a6fe4...1be

AnonymBruker
Skrevet

Ingen ord, bare lyder enda. Meeh/mææh og peker mot det han vil ha, mamma og pappa men ikke riktig (mamma til pappa og omvendt rett som det er). Ellers ikke så mye konkret, mye kroppsspråk og lyder rett og slett. Rister på hodet om han ikke vil noe, hvis jeg spør om han er ferdig, vil komme ut av dusjen/bilstolen/sandkassa etc. 

Anonymkode: 475c9...ca8

AnonymBruker
Skrevet

Mamma, hei, den, se, tittei, borte.

Anonymkode: d89d2...900

AnonymBruker
Skrevet

Min på 16mnd sier: mamma, pappa, nam, nei (mest brukt😂), ja, heia, hade, vann, pupp, vovva, ute, borte, bade, potta, bøtta, der, se, den, bæsj, æsj og diverse dyrelyder. Prøver seg på nye ord hele tiden og det er kjempegøy å høre på😊

Anonymkode: de9d0...20f

AnonymBruker
Skrevet

Husk uansett at det er hva barne forstår og ikke hvor mange ord det sier som betyr noe☺️❤️

Anonymkode: d89d2...900

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mam, vov, buuuu (bæ), au

Anonymkode: d1c8f...db0

AnonymBruker
Skrevet

Sier alle ord, men ikke alle helt «rent» hermer mye. Så hermer også etter utenlandske ord.
Og prater i setninger på tre-fire ord stort sett. 

Anonymkode: 6b5a4...460

AnonymBruker
Skrevet

16 mnd: mamma, pappa, bææ, der/det/den (sier dææ)

Anonymkode: 844a8...067

AnonymBruker
Skrevet

Det er flere av ordene som vi foreldre forstår, men som ikke er så lette å tyde for andre. F.eks. "vooooiivooooiii", som betyr huske. Mamma, pappa, navnet til søsteren, botte (borte), tittei, hei, hadet, pade (spade), bade, passsk (plask) hatt, datt, gatt (katt), opp, båbbe (blåbær), boø (brødskive), sssst (ost), gukk (agurk), dætte (hjerte), dææne (stjerne, har en storesøster som liker hjerter og stjerner), boø (brød), diverse dyrelyder og en god del som jeg ikke forstår helt. 

Anonymkode: 71fc5...bb3

Skrevet

De ordene han helt tydelig kan, er hei, oi og hadet. Kan si mamma og pappa, men bruker det lite. Bruker tegn for ferdig og melk (bruker også dette tegnet for annen drikke, altså at han er tørst. Men om jeg er tilstede er det helst pupp han vil ha).

AnonymBruker
Skrevet

Vi har fosterbarn som pga saken som pågår ikke egentlig har noen i livet som er «mamma» eller «pappa» nå. Det mest gjentakende er allikevel «mamamamama» og «papapapa». Ellers sier han «ba» om ball. 

Anonymkode: e9c3e...deb

AnonymBruker
Skrevet

Da min eldste var 15 måneder hadde han vel 4 ord; nei, mamma, pappa, og en lyd for drikke. Da han var 17 måneder så kom alle ordene som over natta, det rant ut ord og setninger. Og siden har han i grunn ikke holdt kjeft 🤭 

Anonymkode: eadc6...2f2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Sier alle ord, men ikke alle helt «rent» hermer mye. Så hermer også etter utenlandske ord.
Og prater i setninger på tre-fire ord stort sett. 

Anonymkode: 6b5a4...460

Per du..  Hva kommer etter det ifølge 15mnd din? 

Anonymkode: c8114...072

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Vi har fosterbarn som pga saken som pågår ikke egentlig har noen i livet som er «mamma» eller «pappa» nå. Det mest gjentakende er allikevel «mamamamama» og «papapapa». Ellers sier han «ba» om ball. 

Hvorfor svarer du her? Dette er jo ikke ditt barn på 15 mnd?

AnonymBruker
Skrevet

Hade, hei, sko, dyre-lyder som gakk gakk da han ser ender, etterligner hunden, mamma, mommo, natta, og nynner/synger på noen sanger, æsj, nam, der og den (peker). 

Anonymkode: f443a...6a8

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor svarer du her? Dette er jo ikke ditt barn på 15 mnd?

Haha, jeg tenkte hensikten her var å få en litt beredere forståelse av hvor mange ord et barn i denne alderen sier, men om hensikten var at foreldre til 15 mnd gamle barn skal få lov til å prate sammen så beklager jeg veldig, da misforstod jeg intensjonen bak tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...