AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #1 Skrevet 18. juli 2023 Bleket håret hos frisøren for noen dager siden og hun var veldig nøye og hyggelig. Håret ble veldig jevnt og fint bortsett fra toppen / foran. Syns det så greit ut når jeg var der men etter at jeg kom hjem ser jeg er veldig tydelig skille på fargen på toppen. Det er spesielt synlig når jeg har håret i hestehale/dott, ser nesten ut som en hvit hjelm. Fargen er veldig hvit akkurat rundt hodet, og så en annen nyanse på resten av håret. Vil dette gå seg til, eller burde jeg gå tilbake? Er det sånn helt i starten frem til det vokser ut litt, kanskje..? Dette var helbleking av hår. Anonymkode: 153b9...1b8
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #2 Skrevet 18. juli 2023 Håret er vått til info, ser det mest da. Ts Anonymkode: 153b9...1b8
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #3 Skrevet 18. juli 2023 Syns det var kjempefint jeg! Ser ikke noe galt😊 Anonymkode: 1b317...3f2 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #4 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Syns det var kjempefint jeg! Ser ikke noe galt😊 Anonymkode: 1b317...3f2 Enig Anonymkode: 5d5cc...6d2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #5 Skrevet 18. juli 2023 Prøv å hiv oppi litt lillashampo Anonymkode: d94e5...db0
Mjalloh Skrevet 18. juli 2023 #6 Skrevet 18. juli 2023 Hvilket utgangspunkt hadde du? Kan være vanskelig å få håret helt hvitt i en vending dersom det var mørkt. Om det var lyst fra før, ville jeg gått tilbake for å få tonet det, på deres regning så klart. Hvis ikke funker lillasjampo. Synes fudge gir best resultat, men ikke bruk den hver gang du vasker håret, da blir det fort tørt. Vær også obs på at det lyseste håret kan få lillaskjær om du har sjampoen i for lenge. Ellers finnes det også lillaspray som ikke er like intens som sjampoen som funker fint. De har den på VITA. Husker ikke helt hva merket heter, men etiketten er rosa.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #7 Skrevet 18. juli 2023 Mjalloh skrev (Akkurat nå): Hvilket utgangspunkt hadde du? Kan være vanskelig å få håret helt hvitt i en vending dersom det var mørkt. Om det var lyst fra før, ville jeg gått tilbake for å få tonet det, på deres regning så klart. Hvis ikke funker lillasjampo. Synes fudge gir best resultat, men ikke bruk den hver gang du vasker håret, da blir det fort tørt. Vær også obs på at det lyseste håret kan få lillaskjær om du har sjampoen i for lenge. Ellers finnes det også lillaspray som ikke er like intens som sjampoen som funker fint. De har den på VITA. Husker ikke helt hva merket heter, men etiketten er rosa. Hadde blondt bleket hår med mørk blond ettervekst. Se bilde «Oppgaven» var å helbleket etterveksten og jevne det litt ut / dra blekingen litt ut i lengdene så det ikke ble et tydelig skille. Anonymkode: 153b9...1b8
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #8 Skrevet 18. juli 2023 Håret nærmest skallen tar vanligvis bleking best fordi det er ubehandlet, og også fordi det blir varmere under blekingsprosessen (varme fra hodet). IKKE ta lillashampo ved hårrøttene. Det vil få et lilla/gråskjær. Dra tilbake til frisøren og få råd derfra. Mulig du kan ta lillashampo i resten av håret, eller kanskje de vil tone det litt, men plis ikke ta lillashampo på håret nærmest hodebunnen Anonymkode: f7b05...247
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #9 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Håret nærmest skallen tar vanligvis bleking best fordi det er ubehandlet, og også fordi det blir varmere under blekingsprosessen (varme fra hodet). IKKE ta lillashampo ved hårrøttene. Det vil få et lilla/gråskjær. Dra tilbake til frisøren og få råd derfra. Mulig du kan ta lillashampo i resten av håret, eller kanskje de vil tone det litt, men plis ikke ta lillashampo på håret nærmest hodebunnen Anonymkode: f7b05...247 Nei, det hadde jeg aldri turt - har prøvd en gang tidligere med ..ikke så mye hell 🫣🤣 ts Anonymkode: 153b9...1b8
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #10 Skrevet 18. juli 2023 Den lyse delen der er i din varme sone av håret, den lysner fortere og kan da bli litt lysere enn resten, spesielt i front der man ofte er litt lysere itillegg. Det er blant annet derfor man alltid begynner bakerst når man setter i farge. Men er det så synlig når det er tørt? Ser noen anbefaler lillashampoo, men da må du i så fall ikke bruke det innerst der du er lys. Om du går tilbake til frisøren kan hun evt ta et fargeskyll/korrigering på håret, altså da enten innerst der det er for lyst eller i lengdene der det er mer gyllent. Slik kan man få en jevnere farge. Det er egentlig ganske fort gjort! Anonymkode: 2e4a5...629 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #11 Skrevet 18. juli 2023 Om håret blir lilla etter lillashampoo er det bare å føne eller rette det. Da går umiddelbart det lilla vekk og grå toner sitter igjen. Anonymkode: ba628...ed3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #12 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den lyse delen der er i din varme sone av håret, den lysner fortere og kan da bli litt lysere enn resten, spesielt i front der man ofte er litt lysere itillegg. Det er blant annet derfor man alltid begynner bakerst når man setter i farge. Men er det så synlig når det er tørt? Ser noen anbefaler lillashampoo, men da må du i så fall ikke bruke det innerst der du er lys. Om du går tilbake til frisøren kan hun evt ta et fargeskyll/korrigering på håret, altså da enten innerst der det er for lyst eller i lengdene der det er mer gyllent. Slik kan man få en jevnere farge. Det er egentlig ganske fort gjort! Anonymkode: 2e4a5...629 Tusen takk for svar. Prøver å finne ut om dette er noe man må forvente, og evnt hvor lang tid det tar før det blir bedre. Eller, om det er typisk feil man burde korrigere.. ts Anonymkode: 153b9...1b8
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #13 Skrevet 18. juli 2023 Ser ikke noe galt her. Ingen andre enn deg tenker over forskjellen. Det er ikke noe å klage til frisør på for det er ikke hennes feil at håret tar til seg bleking forskjellig fra sted til sted. Det er ganske vanlig. Bruk lillasjampo i tuppene om noen uker for å få det gule hvitere, eller la håret være i fred så vil toppen gulne seg om en måneds tid når glossingen har gått ut Anonymkode: 7e99c...7f1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #14 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tusen takk for svar. Prøver å finne ut om dette er noe man må forvente, og evnt hvor lang tid det tar før det blir bedre. Eller, om det er typisk feil man burde korrigere.. ts Anonymkode: 153b9...1b8 Dette er ikke noe som man må forvente nei. Og det kommer ikke til å bli annerledes av seg selv, du må i så fall korrigere det:) Anonymkode: 2e4a5...629
AprilLudgate Skrevet 19. juli 2023 #15 Skrevet 19. juli 2023 Ble ganske lyst ja, men du ville selv ikke ha mørkere bunn?
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #16 Skrevet 20. juli 2023 AprilLudgate skrev (4 timer siden): Ble ganske lyst ja, men du ville selv ikke ha mørkere bunn? Sa egentlig bare «ta etterveksten». Har jo blondt / lyst blondt hår så forventet ikke helt hvit ettervekst 😅 Anonymkode: 153b9...1b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå