Gå til innhold

Telemark - Bergen. Over Haukeli eller Hardangervidda?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan man oppleve, ta pauser, nyte naturen osv langs veien, uansett hvilken vei man tar?

Hva kan man oppleve over Hardangervidda, hvor det kan være greit å ta småpauser her og der?

Samme med Haukeli?

Noen anbefalinger?

Anonymkode: cfc61...641

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Haukeli er kortest og fortest fra det meste av Telemark. Det er fint å kjøre gamlevegene rundt tunnelene, kjøpe geitost på fylkesgrensa. Stoppe på Mjonøy i Vinje for bakst og lokalmat. 

Anonymkode: 346fd...4bf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Haukeli er kortest og fortest fra det meste av Telemark. Det er fint å kjøre gamlevegene rundt tunnelene, kjøpe geitost på fylkesgrensa. Stoppe på Mjonøy i Vinje for bakst og lokalmat. 

Takk for svar. Jeg tenkte ikke på hvilken var kortest. Jeg tenkte på hvilken vei over, opplever man mest, hvis du skjønner hva jeg mener. Er det noen "pause"steder over Hardangervidda, som er fine å få med seg. 

Haukeli har noen fosser, jeg har tatt den veien før, men ikke over Hardangervidda. Men hvis det ikke er noe spesielt den veien, så tar vi selvsagt den korteste over. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Takk for svar. Jeg tenkte ikke på hvilken var kortest. Jeg tenkte på hvilken vei over, opplever man mest, hvis du skjønner hva jeg mener. Er det noen "pause"steder over Hardangervidda, som er fine å få med seg. 

Haukeli har noen fosser, jeg har tatt den veien før, men ikke over Hardangervidda. Men hvis det ikke er noe spesielt den veien, så tar vi selvsagt den korteste over. 

Du har jo turistvegprosjektet over Vøringsfossen hvis du kjører vidda.

Skrevet

Pappa (født 1945) mor og bestemor fra Haugesund Pappa sier over Hardangervidda 😀 

AnonymBruker
Skrevet

TS her 

Da endte vi med Hardangervidda. Dvs vi reiser til helgen. 

Dere som har kjørt den veien eller har familie der. Kan dere spørre om det er noen spesielle stoppesteder langs strekningen? Verdt å få med seg?

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

TS her 

Da endte vi med Hardangervidda. Dvs vi reiser til helgen. 

Dere som har kjørt den veien eller har familie der. Kan dere spørre om det er noen spesielle stoppesteder langs strekningen? Verdt å få med seg?

Vøringsfossen, gå gangbroen over juvet. Hvis dere velger å kjøre via Norheimsund i stedet for over Voss så kan dere like etter Norheimsund ta et stopp hvor dere kan gå en sti som går på baksiden av et fossefall. Husker ikke hva det heter, men kort etter Norheimsund og mener det er merket.

AnonymBruker
Skrevet

Husk å kjøpe is på dolce vidda i Eidfjord🧡

Anonymkode: 8c2d8...b6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...