AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #1 Skrevet 18. juli 2023 Hei! Poster anonymt. Kan vi ha en ærlig tråd her? Jeg vet dere finnes der ute. Hvor mye har du i forbrukslån/kredittkort? Vær så snill å ikke kjeft på meg. Jeg kunne vel ikke fått ett bedre tidspunkt å havne i økonomisk uføre på. Uff. Jeg har klart å ta opp forbrukslån på veldig kort tid totalt 700 000 i gjeld pga spilling. Jeg får ikke refinansiert mer (I alle fall ikke på en stund; må vel ha 3 mnd med fast god inntekt. Heldigvis har jeg begynt i jobb igjen, har mastergrad. Så håper å være kredittverdig i sept/okt), og det vil ta meg 5 år å bli kvitt noen av lånene: De dyreste, og 13 år før det siste lånet er borte hvis jeg betaler som planlagt. Målet mitt er å bli ferdig innen 7 år. Jeg betaler totalt 12 000 i mnd nå og det er kun på forbruksgjeld. Jeg har ingen regninger på purring, eller hatt betalingsanmerkning. Jeg betaler i tillegg boliglån, fellesutgifter, strøm, internett, studielån og selger unna alt jeg kan så jeg sitter ikke igjen med mye etter regninger er betalt. Men jeg skal klare dette! Jeg eier heldigvis leilighet (Med lån) og i verste fall kan jeg selge denne. Dog koster det bare noen få 1000 mindre å leie i mnd her jeg bor, men overskuddet fra boligsalg kan jo brukes til å betale gjeld for så å starte på nytt. Jeg har ikke mulighet til å få hjelp av familie (pga det blir urettferdig for andre søsken; som dog sitter bedre i det enn meg som har gode jobber, og partnere som sitter veldig godt i det økonomisk), og jeg kvalifiserer ikke, i følge både advokater og økonomer i egen omgangskrets som jeg har betrodd meg til eller gjeldsrådgiver i nav til gjeldsordning pga mulighet for å betale dette ned med egen lønn pga jeg jobber i et nødvendig samfunnskritisk yrke og det vil alltid finnes potensiale for å jobbe mye. Hvem andre har kredittgjeld? Hvor mye har dere, hvor mye betaler dere pr mnd og når er dere gjeldfri? Hva er planen deres. Anonymkode: 9e229...b84
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #2 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei! Poster anonymt. Kan vi ha en ærlig tråd her? Jeg vet dere finnes der ute. Hvor mye har du i forbrukslån/kredittkort? Vær så snill å ikke kjeft på meg. Jeg kunne vel ikke fått ett bedre tidspunkt å havne i økonomisk uføre på. Uff. Jeg har klart å ta opp forbrukslån på veldig kort tid totalt 700 000 i gjeld pga spilling. Jeg får ikke refinansiert mer (I alle fall ikke på en stund; må vel ha 3 mnd med fast god inntekt. Heldigvis har jeg begynt i jobb igjen, har mastergrad. Så håper å være kredittverdig i sept/okt), og det vil ta meg 5 år å bli kvitt noen av lånene: De dyreste, og 13 år før det siste lånet er borte hvis jeg betaler som planlagt. Målet mitt er å bli ferdig innen 7 år. Jeg betaler totalt 12 000 i mnd nå og det er kun på forbruksgjeld. Jeg har ingen regninger på purring, eller hatt betalingsanmerkning. Jeg betaler i tillegg boliglån, fellesutgifter, strøm, internett, studielån og selger unna alt jeg kan så jeg sitter ikke igjen med mye etter regninger er betalt. Men jeg skal klare dette! Jeg eier heldigvis leilighet (Med lån) og i verste fall kan jeg selge denne. Dog koster det bare noen få 1000 mindre å leie i mnd her jeg bor, men overskuddet fra boligsalg kan jo brukes til å betale gjeld for så å starte på nytt. Jeg har ikke mulighet til å få hjelp av familie (pga det blir urettferdig for andre søsken; som dog sitter bedre i det enn meg som har gode jobber, og partnere som sitter veldig godt i det økonomisk), og jeg kvalifiserer ikke, i følge både advokater og økonomer i egen omgangskrets som jeg har betrodd meg til eller gjeldsrådgiver i nav til gjeldsordning pga mulighet for å betale dette ned med egen lønn pga jeg jobber i et nødvendig samfunnskritisk yrke og det vil alltid finnes potensiale for å jobbe mye. Hvem andre har kredittgjeld? Hvor mye har dere, hvor mye betaler dere pr mnd og når er dere gjeldfri? Hva er planen deres. Anonymkode: 9e229...b84 Må legge til at jeg har hatt samtaler med egen bank og slike banker som bluestep, samt mine kreditorer om å kunne slå sammen lån, bruke bolig som sikkerhet - men dette vil/kan de ikke hjelpe med. Jeg har rådført meg der jeg kan, og prøver ta ansvar. Eneste mulighet jeg har er å vise til god og fast inntekt i noen mnd og prøve søke om refinansiering igjen. Jeg har sluttet å spille. Anonymkode: 9e229...b84
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #3 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hei! Poster anonymt. Kan vi ha en ærlig tråd her? Jeg vet dere finnes der ute. Hvor mye har du i forbrukslån/kredittkort? Vær så snill å ikke kjeft på meg. Jeg kunne vel ikke fått ett bedre tidspunkt å havne i økonomisk uføre på. Uff. Jeg har klart å ta opp forbrukslån på veldig kort tid totalt 700 000 i gjeld pga spilling. Jeg får ikke refinansiert mer (I alle fall ikke på en stund; må vel ha 3 mnd med fast god inntekt. Heldigvis har jeg begynt i jobb igjen, har mastergrad. Så håper å være kredittverdig i sept/okt), og det vil ta meg 5 år å bli kvitt noen av lånene: De dyreste, og 13 år før det siste lånet er borte hvis jeg betaler som planlagt. Målet mitt er å bli ferdig innen 7 år. Jeg betaler totalt 12 000 i mnd nå og det er kun på forbruksgjeld. Jeg har ingen regninger på purring, eller hatt betalingsanmerkning. Jeg betaler i tillegg boliglån, fellesutgifter, strøm, internett, studielån og selger unna alt jeg kan så jeg sitter ikke igjen med mye etter regninger er betalt. Men jeg skal klare dette! Jeg eier heldigvis leilighet (Med lån) og i verste fall kan jeg selge denne. Dog koster det bare noen få 1000 mindre å leie i mnd her jeg bor, men overskuddet fra boligsalg kan jo brukes til å betale gjeld for så å starte på nytt. Jeg har ikke mulighet til å få hjelp av familie (pga det blir urettferdig for andre søsken; som dog sitter bedre i det enn meg som har gode jobber, og partnere som sitter veldig godt i det økonomisk), og jeg kvalifiserer ikke, i følge både advokater og økonomer i egen omgangskrets som jeg har betrodd meg til eller gjeldsrådgiver i nav til gjeldsordning pga mulighet for å betale dette ned med egen lønn pga jeg jobber i et nødvendig samfunnskritisk yrke og det vil alltid finnes potensiale for å jobbe mye. Hvem andre har kredittgjeld? Hvor mye har dere, hvor mye betaler dere pr mnd og når er dere gjeldfri? Hva er planen deres. Anonymkode: 9e229...b84 Ca 500.000 av samme grunn som deg. Har 4 år igjen å betale og betaler 12.000 kr i mnd. Det går jevn og trutt nedover. Anonymkode: a8eb0...b7f 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #4 Skrevet 18. juli 2023 Har 2,5 i gjeld. Nesten ferdig med gjeldsordningssøknad og håper jeg får innvilget. Anonymkode: 364ff...e85 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #5 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ca 500.000 av samme grunn som deg. Har 4 år igjen å betale og betaler 12.000 kr i mnd. Det går jevn og trutt nedover. Anonymkode: a8eb0...b7f Så bra! Har du fått samlet alt i ett lån? Eier du bolig? Har du fast jobb? Jeg har to gode forbrukslån med rundt 10-11 i rente nå. Men dessverre så er det 3 kredittkort og forbruklsån med 24% rente som knekker alt. Men håper å få samlet dem! Jeg skal ALDRI igjen ta opp forbrukslån. Jeg som alltid har vært så flink økonomisk. Anonymkode: 9e229...b84
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #6 Skrevet 18. juli 2023 Jeg tror det er best å unngå gjeldsordning så langt du klarer, det sier jo til og med rådgiverne i Luksusfellen. Stå på! Kanskje du får refinansiert med pant i boligen din om en stund? Bli kredittverdig først og prøv å beholde leiligheten din, det er så gull verdt å ha sikkerhet i egen bolig. Situasjonen din vil kanskje være en helt annen om bare et år, da kan du snakke med banken på nytt. Lykke til! (Jeg har ikke erfaring selv med forbrukslån, men med stor inkassogjeld og betalingsanmerkninger pga langvarig, alvorlig depresjon der alle faste utgifter gikk til inkasso fordi jeg var helt invalid over år. Jeg har kommet ut på den andre siden, og at jeg hadde min egen leilighet hjalp utrolig). Anonymkode: 888ee...1bd 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #7 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror det er best å unngå gjeldsordning så langt du klarer, det sier jo til og med rådgiverne i Luksusfellen. Stå på! Kanskje du får refinansiert med pant i boligen din om en stund? Bli kredittverdig først og prøv å beholde leiligheten din, det er så gull verdt å ha sikkerhet i egen bolig. Situasjonen din vil kanskje være en helt annen om bare et år, da kan du snakke med banken på nytt. Lykke til! (Jeg har ikke erfaring selv med forbrukslån, men med stor inkassogjeld og betalingsanmerkninger pga langvarig, alvorlig depresjon der alle faste utgifter gikk til inkasso fordi jeg var helt invalid over år. Jeg har kommet ut på den andre siden, og at jeg hadde min egen leilighet hjalp utrolig). Anonymkode: 888ee...1bd Tusen takk for fine og motiverende ord! Jeg håper du har det bedre nå! Klem Anonymkode: 9e229...b84
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #8 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så bra! Har du fått samlet alt i ett lån? Eier du bolig? Har du fast jobb? Jeg har to gode forbrukslån med rundt 10-11 i rente nå. Men dessverre så er det 3 kredittkort og forbruklsån med 24% rente som knekker alt. Men håper å få samlet dem! Jeg skal ALDRI igjen ta opp forbrukslån. Jeg som alltid har vært så flink økonomisk. Anonymkode: 9e229...b84 2 forbrukslån med samme nedbetalingstid, refinansierte flere kredittkort. Eier ikke bolig, har fast jobb og går nå også litt opp i lønn så det går greit. Kommer heller ikke til å gjøre samme tabben igjen. Jeg kan jo spare 12.000 kr i mnd når disse lånene er nedbetalt, det er surt å å tenke på nå, men det som gjør at jeg har noe å se frem til. Anonymkode: a8eb0...b7f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå