Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Siste 3 ukene har jeg leamus/sitring her og der når setter meg ned/ligger på sofa. Pluss etter gåtur/trening. Nå er jeg svært engstelig. Jeg har jo hatt dette før men ikke hver dag i 3 uker. Det startet etter en traumatisk påkjenning. Men det gir seg jo ikke. Knepper liksom alltid i sted. Klarer ikke roe meg. Mest i leggene. Hjelp, hva skjer med meg. 

Anonymkode: 534a4...e74

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skriver jo selv hva som skjer med deg. Du fikk en traumatisk påkjenning, herav psykisk påkjenning som gjør deg anspent og urolig, som har forplantet seg som leamus. Leamus alene er for øvrig helt ufarlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Siste 3 ukene har jeg leamus/sitring her og der når setter meg ned/ligger på sofa. Pluss etter gåtur/trening. Nå er jeg svært engstelig. Jeg har jo hatt dette før men ikke hver dag i 3 uker. Det startet etter en traumatisk påkjenning. Men det gir seg jo ikke. Knepper liksom alltid i sted. Klarer ikke roe meg. Mest i leggene. Hjelp, hva skjer med meg. 

Prøv magnesiumtilskudd. Jeg har hatt mye leamus, magnesium virker på meg. Lykke til! 

Anonymkode: 1093a...d7a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Prøv magnesiumtilskudd. Jeg har hatt mye leamus, magnesium virker på meg. Lykke til! 

Hvor mye? Tar 350 mg hver dag. Merker ikke forskjell 

AnonymBruker
Skrevet
Bombasi skrev (5 minutter siden):

Du skriver jo selv hva som skjer med deg. Du fikk en traumatisk påkjenning, herav psykisk påkjenning som gjør deg anspent og urolig, som har forplantet seg som leamus. Leamus alene er for øvrig helt ufarlig.

Men leamus for meg er feks på øyet, eller et fast sted. Nå er det flere steder.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men leamus for meg er feks på øyet, eller et fast sted. Nå er det flere steder.

Leamus flere steder er også helt normalt. Øyelokk og legger er vel det mest normale, men også kinn, hals, hender og bryst, og gjerne samtidig når livet presser på. At det har lang varighet er heller ikke unormalt. 

At du bekymrer deg for og stresser over leamuset gjør det ikke akkurat bedre, men tvert imot. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvor mye? Tar 350 mg hver dag. Merker ikke forskjell 

Hvor lenge har du tatt det?

Anonymkode: 18eeb...dde

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvor lenge har du tatt det?

Anonymkode: 18eeb...dde

2 uker

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Årsake til magnesiummangel (og leamus) er at vi bruker feil salt. Bordsalt, som i Jozo, består av ren natriumklorid. Havsalt består av bare 77% natriumklorid og 16% magnesium (i tillegg til andre mineraler som kroppen trenger). Den viktigste kilden til magnesium er faktisk havsalt, men det er det ingen som bruker lenger.
https://snl.no/havsalt

Anonymkode: 504d2...ed0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Årsake til magnesiummangel (og leamus) er at vi bruker feil salt. Bordsalt, som i Jozo, består av ren natriumklorid. Havsalt består av bare 77% natriumklorid og 16% magnesium (i tillegg til andre mineraler som kroppen trenger). Den viktigste kilden til magnesium er faktisk havsalt, men det er det ingen som bruker lenger.
https://snl.no/havsalt

Maldonsalt feks? Eller hvor kan man kjøpe det? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er bare stress. La det holde på. Observer det gjerne nøytralt type «der fikk jeg leamus i leggen igjen. Mest i venstre i dag. Hm. La meg se litt på Netflix.»

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Neida. Du mangler helt sikkert ikke magnesium. Leamus etter stress er helt normalt. Bare si til deg selv at dette er helt normalt. Klarer du det ikke? Få en lege til å si «dette er helt normalt». Og så er du snill nok med deg selv til at du gir deg mer enn 3(!) uker etter et traume før du forventer normalitet. Du ville vært snillere med en venn, ville du ikke? Vær like raus med deg som med bestekompisen din. Det gir seg sikkert om noen måneder.

Anonymkode: 230f4...f23

AnonymBruker
Skrevet

Gjør du noe yoga eller meditasjon eller lignende, ts? :) 

Anonymkode: c5752...8d1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Gjør du noe yoga eller meditasjon eller lignende, ts? :) 

Anonymkode: c5752...8d1

Nei. Jeg er stiv og støl i kroppen, alltid vært lite myk. Tøying er vondt. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke gråt fordi du har leamus. Det er helt ufarlig. 

Anonymkode: 01a7d...344

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det billigste havsaltet får du til 7,- kr. kiloen på Felleskjøpet: https://www.felleskjopet.no/husdyr/fjoerfe/verpehoens/tilskuddsfor/mineral--og-vitamintilskudd/havsalt-25kg-16203/

Årsaken til at havsaltet blir renset for andre mineraler enn natriumklorid før det selges i butikken, er at magnesiumsalt trekker til seg vann. Hvis du maler havsalt til pulver, vil det raskt bli fuktig og klumpe seg.

Derfor selges havsalt som "grovsalt" og havsalt som skal selges som "finsalt" blir først renset for salter som binder vann (som magnesiumsaltrr). 

Finsalt (som i Jozo) er ultraprosessert/raffinert havsalt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...