AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #1 Skrevet 18. juli 2023 Hva sier dere til forespørsler? Skal snart til danmark og fått forespørsler om 2 snus bokser og 2 røyk pakker og 1 øl pakke av familie medlem og en venn. nå er jo det dyrt med kronene sier dem. Jeg har kjøpt før da jeg skulle til spania men danmark har jeg ingen anelse om hvor dyrt eller billig det er nå. mest liker jeg å gi av fri vilje vis jeg vil kjøpe noe men føler når jeg reiser blir det evig mas om alkohol og røyk Anonymkode: 79ecb...499
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #2 Skrevet 18. juli 2023 "Nei, jeg skal bruke kvota på meg selv, og en kompis har allerede spurt." Anonymkode: 7d7f6...380 21 2 11
GammelKaktus Skrevet 18. juli 2023 #3 Skrevet 18. juli 2023 De betaler vel for det de skal ha på forhånd. Kjøper alltid snus til sønnen til en venninne og da vippser han før jeg reiser. Du må jo bare si at de må gi penger på forskudd eller at det ikke passer denne gangen. Eventuelt at du har lovet bort kvoten til den du reiser med eller noe slikt. 8
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #4 Skrevet 18. juli 2023 Jeg kjøper ikke rusmidler. Dessuten har jeg bare med liten håndbagasje når jeg flyr. Danskebåten tar jeg sjelden. Anonymkode: 9b0d2...225
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #5 Skrevet 18. juli 2023 100 DK er 152 NOK, så er ganske dyrt for oss å handle der nå… Du må jo uansett ikke handle. Kjøpe 2 snusbokser? Sparer da ikke mange kroner på det😅 Eller mener du 2 stock med snus? Da må du betale fortolling. Kvotene har blitt endret, så kan ikke ha med like mye som før. Anonymkode: d9d54...b6d 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #6 Skrevet 18. juli 2023 Merkeligste jeg har hørt. Skal de ikke betale for det de vil ha?? Anonymkode: 3b856...674 13
Hedda-78 Skrevet 18. juli 2023 #7 Skrevet 18. juli 2023 Ber de om å få det som gave? Det er jo frekt. Det er vanlig at den som spør, betaler for varen. Kjøp varen, ta med kvitteringen og regn ut norsk pris de må betale til deg. Og les deg opp på kvotereglene først. 6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #8 Skrevet 18. juli 2023 Jeg sier nei. Jeg verken røyker eller drikker selv og syns det er et mas og måtte passe opp å få kjøpt sånt til andre. Med kursen i Danmark, vil det neppe lønne seg for dem. Anonymkode: da2fa...340 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #9 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg sier nei. Jeg verken røyker eller drikker selv og syns det er et mas og måtte passe opp å få kjøpt sånt til andre. Med kursen i Danmark, vil det neppe lønne seg for dem. Anonymkode: da2fa...340 Tipper det er taxfree… Anonymkode: 07527...41f
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #10 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Merkeligste jeg har hørt. Skal de ikke betale for det de vil ha?? Anonymkode: 3b856...674 Jo problemet er at ene får ikke lønn før i slutten av måneden, mens jeg fortrekker å få pengene i forskudd en å måtte bruke egne penger på andres røykevaner og alkoholvaner. Kompis pleier og vippse med en gang jeg vet prisen. Anonymkode: 79ecb...499
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #11 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva sier dere til forespørsler? Skal snart til danmark og fått forespørsler om 2 snus bokser og 2 røyk pakker og 1 øl pakke av familie medlem og en venn. nå er jo det dyrt med kronene sier dem. Jeg har kjøpt før da jeg skulle til spania men danmark har jeg ingen anelse om hvor dyrt eller billig det er nå. mest liker jeg å gi av fri vilje vis jeg vil kjøpe noe men føler når jeg reiser blir det evig mas om alkohol og røyk Anonymkode: 79ecb...499 DK er rimeligere enn N. På snus og alkohol tar jeg kostpris. Anonymkode: 095d1...240
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #12 Skrevet 18. juli 2023 Er vel ikke lov med snus i Danmark engang. Får vel kjøpe under disken da. Anonymkode: 7be2e...ab0 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #13 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jo problemet er at ene får ikke lønn før i slutten av måneden, mens jeg fortrekker å få pengene i forskudd en å måtte bruke egne penger på andres røykevaner og alkoholvaner. Kompis pleier og vippse med en gang jeg vet prisen. Anonymkode: 79ecb...499 Får ikke penger før i slutten av måneden? Men bruker de opp lønningen sin så tidlig at de ikke kan betale for ting en uke eller to før lønning? Bare si at du ikke kan legge ut fordi du ikke får lønning før DD/MM. Da kan de velge å låne penger av noen eller klare seg uten tax-free-røyk. Anonymkode: 316b8...174 8 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #14 Skrevet 19. juli 2023 Si nei! Jeg har brukt mange av mine taxfreebesøk på å lete opp den typen sigaretter til en, den typen parfyme til en, en spesiell mascara til en. Fikk stort sett ikke tid til å handle til meg selv.. nå sier jeg nei, har ikke tid og plass. Anonymkode: 101e0...c7d 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #15 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jo problemet er at ene får ikke lønn før i slutten av måneden, mens jeg fortrekker å få pengene i forskudd en å måtte bruke egne penger på andres røykevaner og alkoholvaner. Kompis pleier og vippse med en gang jeg vet prisen. Anonymkode: 79ecb...499 Ingen penger på forskudd, ingen varer. Svarer alltid at jeg har fylt opp kvota selv. Anonymkode: 9bfe6...d7b 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #16 Skrevet 19. juli 2023 Jeg kjøper ikke røyk eller snus til folk. Og jeg vil heller ikke bære tunge flasker for andre. I det hele tatt er jeg ikke en fan av å legge igjen penger på taxfree. Så si nei. Anonymkode: 40926...339 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #17 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jo problemet er at ene får ikke lønn før i slutten av måneden, mens jeg fortrekker å få pengene i forskudd en å måtte bruke egne penger på andres røykevaner og alkoholvaner. Kompis pleier og vippse med en gang jeg vet prisen. Anonymkode: 79ecb...499 Det er ikke ditt problem, men vedkommendes. Han får skaffe pengene på annen måte. Anonymkode: d0e0a...c3b 6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #18 Skrevet 19. juli 2023 Jeg har ikke noe i mot å handle for andre så lenge jeg har plass i bagasjen. Bruker aldri kvoten selv men de får vippse meg på forhånd Anonymkode: 104d4...a72 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #19 Skrevet 19. juli 2023 Prøver å se for meg hvordan man ordlegger seg når man vil ha andre til å legge ut for seg. Du, kan du kjøpe med sprit og sigg for meg? Hakke penger nå, men det ordner vel du? Og det med å få lønn i slutten av mnd, hva har det med saken å gjøre? Lønna må man jo uansett fordele utover måneden ut fra hva slags utgifter man har. Og hvis man har så lite penger at man lever fra lønning til lønning er vel røyk og snus det siste man bør bruke penger på. Selvsagt opp til hver enkelt om man vil leve sånn, men da er det rimelig frekt å be andre legge ut for slikt. Jeg får vibber til de som klaget på at Trippeltrumfen kom på feil dag og diskriminerte de på trygd 😛 Anonymkode: 9b0d2...225 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #20 Skrevet 19. juli 2023 Sigaretter i Danmark koster rundt DDK 60, snus koster omtrent det samme. Så to pakker sigaretter og to med snus blir ca DKK 240 eller ca 364 norske kroner. Øl koster ikke all verden. Og ikke om du kjøper det på båten. Du velger jo selv om du vil kjøpe med eller ikke. Anonymkode: d9111...8f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå