Kelsey Skrevet 15. januar 2006 #1 Skrevet 15. januar 2006 Jeg har to og en halv fløteboks som går ut på dato i dag. Derfor burde jeg helst lage noe av de i dag. Vi skal bort på middag, og ikke har vi vaffeljern heller, så jeg er litt usikker på hva jeg skal bruke de til. Noen som har gode ideer?
Gjest Gjesta Skrevet 15. januar 2006 #2 Skrevet 15. januar 2006 Frys det i isterningsposer, og ta frem terninger du kan ha i sauser utover våren
Arkana Skrevet 15. januar 2006 #3 Skrevet 15. januar 2006 Eller lag hjemmelaget iskrem. Grunnoppskrift: 6 dl kremfløte, 6 eggeplommer og 125 g sukker. Visp eggeplommer og sukker til eggedosis. Varm opp fløten og visp den gradvis inn i eggedosisen. Hell alt tilbake i kjelen og varm opp under omrøring til blandingen tykner. Frys i iskremmaskin eller hell i en boks og sett i fryseren, rør jevnlig. Bruk ønsket smakstilsetning, f.eks. ha en splittet vaniljestang sammen med fløten. Ha i kaffepulver, eller sjokolade. Evt kan du røre inn hakkede nøtter, hakket sjokolade (enten vanlig mørk sjokolade eller f.eks. Daim, krokanrull), hakket frukt, hakkede kjeks (oreokjeks er godt her), hakkede brownies o.l. når isen er halvfrossen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå