Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Beklager teit overskrift, men jeg måtte bare :)

Etter en periode med alvorlig sykdom (kreft) har jeg helt glemt hvordan jeg skal gjøre det beste ut av utseendet mitt. Det har vært helt greit å vandre rundt, usminket og i kjedelige klær. Jeg tenkte naturlig nok ikke så mye på å se glamorøs ut i en periode hvor jeg ikke var sikker på om jeg kom til å overleve.

Men jeg er kreftfri, jeg lever, og jeg har fått tilbake lysten til å se best mulig ut mens jeg gjør det.

Så har dere noen tips? Noen grep jeg kan ta for å se bedre ut i hverdagen? Jeg synes både grå mus og drag queens kan være søte, men jeg sikter meg vel helst inn på en stil midt mellom de to ytterpunktene :ler: 

Jeg er middels høy og slank med brunt, tykt halvlangt hår som utrolig nok ikke ble påvirket av cellegiftbehandlingen. Blågrønne øyne og lys hud.

Vet at det er vanskelig å gi konkrete tips uten å se meg, så kom gjerne med ditt beste skjønnhets- eller klestips.

Anonymkode: 0a757...8c2

• Hjerte 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i slutten av tredveårene, det glemte jeg å skrive.

TS

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Hei ts! Så godt at du er frisk! 🤗 Skjønner godt at du vil ha en ny og fresh start nå og leve ut hver dag på best og lykkeligste mulig måte 😊

Jeg anbefaler deg å dra til frisør og be om en bli-ny klipp og farge. De analyserer ansiktsform og hudtone og gir deg noe som passer deg godt. Du kan også ta med bilder av type stil du vil gå for. Jeg har også slitt med lang tids sykdom og dårlig selvfølelse som følge av det, men føler meg alltid så bra hver gang jeg går fra frisøren. Det kan være dyrt men er verdt det syns jeg 😊

Jeg har også fått mye hjelp av å be om sminkeveiledning på sminkebutikker og salonger. Man kan kjøpe time for ca 400 kr på salonger og sminkebutikker, men noen sminkebutikker gir deg også gratis veiledning og sminking:) Still masse spørsmål så du lærer! Jeg pleier faktisk også å spørre kvinner jeg ser er pent sminket eller pene på håret om hvordan de gjør det. Senest i går damen i kassa på HM hadde gelé i håret og så glatt hud så jeg spurte henne rett ut hvordan hun fikk det til. Blir alltid møtt med smil og vennlighet når jeg spør selvom det er litt "out of the blue" når jeg bare skal fylle bensin på Esso og spør damen bak disken om hvordan hun får så glødende hud hehe 😊

Klesstil man føler seg fin i har også mye å si. Bruk f eks lookbooks på zalando eller fashiontips på Instagram profiler for inspirasjon og tenk at livet er for kort til å gjemme seg bort og være gråmus! Tok meg også å bli over 30 å lære meg å forstå det😊

Anonymkode: f7236...22f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg anbefaler deg å dra til frisør og be om en bli-ny klipp og farge. De analyserer ansiktsform og hudtone og gir deg noe som passer deg godt. Du kan også ta med bilder av type stil du vil gå for. Jeg har også slitt med lang tids sykdom og dårlig selvfølelse som følge av det, men føler meg alltid så bra hver gang jeg går fra frisøren. Det kan være dyrt men er verdt det syns jeg 😊

Anonymkode: f7236...22f

Enig med frisør-ideen! 😍

Anonymkode: 63c35...42e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Kanskje teitere tips enn overskriften din, men rett opp ryggen og ha en god holdning. Det gjør kvinner 10x mer attraktive enn det all verdens sminke kan gjøre.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville kjøpt meg noen nye fine klær, og gått en tur til frisør. Fått fiksa hår, negler, bryn osv 

Anonymkode: 57d1e...f7b

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Så fantastisk at du er frisk igjen❤️

en bekjent som hadde kreft var på sminkekurs i regi av Kreftforeningen. Kanskje du kan gå på det?

Anonymkode: cc6b5...07b

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Så fodt å høre at du har det bra igjen❤️

Jeg ville fokusert på å drikke nok væske(vann),spise godt med frukt&grønnsaker,gå tur og/eller trene om du har energi til det.

Kle deg i de klærne du liker og føler deg vel i,da får man umiddelbart en utstråling som gjør at man ser bra ut🤗

Hvis du er glad i kjoler, ja så kle deg i kjoler. 

Jeg syn det er veldig fint med strikkede jakker både til bukser og til skjørt/og kjoler.

Når jeg har en dårlig dag og er langt nede psykisk,så pleier jeg ofte å ha en spa-dag,for meg selv(hvis jeg har energi til det.)Da liker jeg å ta meg en lang dusj eller et varmt bad,skrubbe kroppen,barbere der det trengs,ta hårkur,smøre kroppen med en god fukrighetskrem,ta ansiktsmaske,sminke meg med den sminken jeg liker,og/eller kunne tenke meg å prøve ut.

Lakkere negler,både på fingre og tær i de fargene jeg føler for nettopp den dagen.

Ofte tar jeg på meg et par "pensko" med høye hæler,hvis vi skal ut en tur. For å føle meg bedre. Dette øker.selvtilliten min,og igjen så får jeg en utstråling som gjør at jeg ser mere opplagt ut🤗

Håper du fikk noe inspirasjon fra svaret mitt,og jeg ønsker deg også masse lykke til videre. Og håper at kreften fortsetter å holde seg borte fra kroppen din❤️

Sender deg en god klem❤️

Anonymkode: 82a51...7a7

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Alle mennesker er pene uansett åssen de ser ut :D 

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Så bra du er frisk igjen 😀

For min del er skjønnhet en del av min indre velvære, og jeg synes det er deilig å ta vare på meg selv. 

Her er mine tips: 

Frisør, gjerne med hodebunnsmassasje dersom du liker det. 

Jeg synes deg er superdigg med en ansiktsbehandling. Ser ingen wow resultater, gjør det mest for jeg synes det er deilig med massasje. 

Noen nye klær, velg det du synes er pent og du er komfortabel med, og se bort fra moter. 

Noen gode hudpleieprodukter, som passer huden din. 

Ordne bryn, jeg farger og napper de selv hjemme. Om du aldri har gjort det før kan det være greit å gjøre det i en salong. 

Litt selvbruning i ansiktet gir umiddelbar glød. Jeg sverger til spray eller droper som man blander inn i huden. 

Å gå tur, gjerne i skogen, er digg for både kropp og sjel. 

Litt makeup, less is more. Jeg liker en naturlig look som gir et "sminkefritt" utseende. Men kan også være gøy å eksperimentere med øyenskygger og leppestifter inn i mellom. 

Et sunt kosthold og nok vann. Jeg tar vitaminer i tillegg siden jeg sjelden får i meg alt jeg skal. 

Anonymkode: ea7a4...ff3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tusen tusen takk for alle tips og gode ord, det setter jeg veldig pris på :hjerte:

Nå har jeg fått masse inspirasjon!

Til deg som nevnte sminkekurs i regi av Kreftforeningen - jeg vet at Vardesenteret arrangerer slike kurs for kreftpasienter under behandling, men jeg er jo (heldigvis) ferdig med behandlingen. Men det er et veldig godt tips til andre som kanskje titter innom tråden :)

TS

• Hjerte 2
Skrevet (endret)

Selvsikerhet drar deg lett 1-eller 2 poeng opp avhengig. Ha sunne hobbyer og venner, så blir du automatisk den beste versjonen av deg selv. Jo mer du obsesser over utseeende jo mer usikker fremstår du. Ta vare på deg selv ;* 

Endret av SkevRev
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
SkevRev skrev (5 minutter siden):

Selvsikerhet drar deg lett 1-eller 2 poeng opp avhengig. Ha sunne hobbyer og venner, så blir du automatisk den beste versjonen av deg selv. Jo mer du obsesser over utseeende jo mer usikker fremstår du. Ta vare på deg selv ;* 

Har ikkje fått inntrykk av at TS obsesser over utsjånad? 

Meir det at ho vil feire livet (og kanskje ein frisk kropp) ved å vere den beste utgåva av seg sjølv! ❤️ 

• Hjerte 3
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Meir det at ho vil feire livet (og kanskje ein frisk kropp) ved å vere den beste utgåva av seg sjølv! ❤️ 

Da tror jeg ikke du bør spørre KG

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er helt riktig!

Jeg har til og med klart å begynne å trene igjen, og det er så godt å kjenne at kroppen fungerer og at jeg lever :nordvesta:

• Hjerte 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...