AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #641 Skrevet 1. august 2023 Kipling skrev (1 time siden): For det første snakket jeg ikke om meg selv, for det andre er det ingen som har sagt at noen står klare til noe som helst. Eksempelet med 10 kvinner i omgangskretsen var nettop det, et eksempel, fordi noen andre mente at så fort man snakker om å velge mellom flere så må det være en player som dater 4 samtidig. Jeg antok ikke at det var deg nei Poenget var at kvinner med luddrete fortid ofte blir valgt bort uten å vite det engang, fordi en mann som ellers ville vært interessert ikke er det lenger når han finner det ut. Hun merker ingenting, det eneste som skjer er at en mann som syns hun var søt forøvrig aldri tar gjør noe for å prøve å bli sammen med henne. Ville de blitt sammen om det ikke hadde vært for det? Ville hun vært interessert? Who knows… Jeg har aldri påstått eller antatt at hun ville vært det, men fortiden hennes gjør at vi aldri finner ut av det fordi nå er ikke han interessert uansett om hun hadde vært det eller ikke. For å låne din formulering så er konsekvensen at “da minker antall interesserte”. Om du ikke fulgte samtalen så langt tilbake så var utgangspunktet at en kvinne utfordret meg på om jeg noensinne hadde sett en kvinne bli dumpet fordi typen syns tallet hennes var for høyt når han fant ut av det. Mitt svar til det var at nei det har jeg aldri sett, men jeg har sett veldig mange ganger at en kvinnes fortid enten har gjort at en mann som ellers ville vært interessert ikke er det, eller at han ikke ser på henne som kjæreste materiale pga fortiden hennes. Med andre jenter som ikke har hennes fortid så er han interessert i noe seriøst dersom de virkelig finner tonen, men fordi fortiden hennes er som den er så er han bare interessert i noe casual med henne. Og når dette har skjedd av det jeg har sett så har kvinnen aldri visst noe som helst om det. Det har aldri vært noen stor konfrontasjon om at hun har ligget med for mange, eller noe. Hennes opplevelse har bare vært at han enten ikke har vært interessert i henne i det hele tatt, eller at han bare har vært interessert i sex med henne men ikke noe seriøst, og hun har aldri fått vite at han faktisk ville ha vært interessert i noe seriøst om det ikke var for fortiden hennes. Sett det skje en haug med ganger, og jeg gjetter at dette ofte er årsaken bak mange av de trådene kvinner skriver hvor de klager over at menn “av en eller annen grunn” bare ser ut til å være interessert i sex med dem og de lurer på hvorfor mennene ikke vil ha dem som kjæreste. Du må jo henge med purunge folk, når alle oppgir antallet sitt og graver i hverandres antall. Høres ut som tyveåringer. Jeg tror det meste av det du skriver er oppspinn for du har sett så mye, men samtidig gir alt sammenheng, eller at du henger med alle som noensinne har vært på paradise hotel. Nå har jeg heller aldri kommet dit hvor jeg har skaffet meg erfaringer av den typen at jeg noensinne kommer til å spørre hvorfor vil menn bare ha sex (ikke min opplevelse), så da får jeg vel prise meg lykkelig over å bare kunne kikke på dette sirkuset du presenterer. Anonymkode: 2d7cd...689 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #642 Skrevet 1. august 2023 Kipling skrev (1 time siden): For det første snakket jeg ikke om meg selv, for det andre er det ingen som har sagt at noen står klare til noe som helst. Eksempelet med 10 kvinner i omgangskretsen var nettop det, et eksempel, fordi noen andre mente at så fort man snakker om å velge mellom flere så må det være en player som dater 4 samtidig. Jeg antok ikke at det var deg nei Poenget var at kvinner med luddrete fortid ofte blir valgt bort uten å vite det engang, fordi en mann som ellers ville vært interessert ikke er det lenger når han finner det ut. Hun merker ingenting, det eneste som skjer er at en mann som syns hun var søt forøvrig aldri tar gjør noe for å prøve å bli sammen med henne. Ville de blitt sammen om det ikke hadde vært for det? Ville hun vært interessert? Who knows… Jeg har aldri påstått eller antatt at hun ville vært det, men fortiden hennes gjør at vi aldri finner ut av det fordi nå er ikke han interessert uansett om hun hadde vært det eller ikke. For å låne din formulering så er konsekvensen at “da minker antall interesserte”. Om du ikke fulgte samtalen så langt tilbake så var utgangspunktet at en kvinne utfordret meg på om jeg noensinne hadde sett en kvinne bli dumpet fordi typen syns tallet hennes var for høyt når han fant ut av det. Mitt svar til det var at nei det har jeg aldri sett, men jeg har sett veldig mange ganger at en kvinnes fortid enten har gjort at en mann som ellers ville vært interessert ikke er det, eller at han ikke ser på henne som kjæreste materiale pga fortiden hennes. Med andre jenter som ikke har hennes fortid så er han interessert i noe seriøst dersom de virkelig finner tonen, men fordi fortiden hennes er som den er så er han bare interessert i noe casual med henne. Og når dette har skjedd av det jeg har sett så har kvinnen aldri visst noe som helst om det. Det har aldri vært noen stor konfrontasjon om at hun har ligget med for mange, eller noe. Hennes opplevelse har bare vært at han enten ikke har vært interessert i henne i det hele tatt, eller at han bare har vært interessert i sex med henne men ikke noe seriøst, og hun har aldri fått vite at han faktisk ville ha vært interessert i noe seriøst om det ikke var for fortiden hennes. Sett det skje en haug med ganger, og jeg gjetter at dette ofte er årsaken bak mange av de trådene kvinner skriver hvor de klager over at menn “av en eller annen grunn” bare ser ut til å være interessert i sex med dem og de lurer på hvorfor mennene ikke vil ha dem som kjæreste. Men det blir ond sirkel. Dere vil bare pule, og da må kvinnen enten leve i sølibat (men da vil dere starte å hyle om at alle kvinner er så pripne og at dere ikke får dere noe) eller risikere å få en "fortid". Dere graver deres egen grav. Hvis alle kvinner slutter å ha tilfeldig sex, vil ingen av dere få pult. Anonymkode: d06d1...b42
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #643 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du må jo henge med purunge folk, når alle oppgir antallet sitt og graver i hverandres antall. Høres ut som tyveåringer. Jeg tror det meste av det du skriver er oppspinn for du har sett så mye, men samtidig gir alt sammenheng, eller at du henger med alle som noensinne har vært på paradise hotel. Nå har jeg heller aldri kommet dit hvor jeg har skaffet meg erfaringer av den typen at jeg noensinne kommer til å spørre hvorfor vil menn bare ha sex (ikke min opplevelse), så da får jeg vel prise meg lykkelig over å bare kunne kikke på dette sirkuset du presenterer. Anonymkode: 2d7cd...689 Eller at han har en ekstra pervers, jomfrufiksert vennegjeng. Anonymkode: d06d1...b42
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #644 Skrevet 1. august 2023 Kipling skrev (46 minutter siden): Er ikke det at jeg ikke går godt med dem, det er bare det at jeg ikke ser dem i samme lys lenger og ikke har den samme tiltrekningen. Kan fortsatt syns de er vakre, seksuelt tiltrekkende og at de har morsomme personligheter. Det er bare det at jeg ikke er interessert på samme måte lenger. Ja empati-nivået veksler litt, litt avhengig av mitt humør og så ganske mye avhengig av tonen hos den jeg prater med. Hvis det er en diskusjon om luddrete fortid og holdningen hennes er “ok, men jeg kan ikke gjøre noe med det nå, så jeg må bare gjøre det beste ut av det”, så tror jeg at jeg alltid er rimelig empatisk tilbake. Men når tonen er “du sier dette bare fordi du hater kvinner, fordi du er en usikker neandertaler med liten pikk” så pleier det nok å være ganske lite empati i tonen min tilbake. Ikke noe å beklage over, om din naturlige reaksjon er at verdenssynet mitt er ekstremt så er det en helt innafor mening å ha.😁 Det er jo ekstremt sammenlignet med mainstreament, men ser man det litt bredere i en global og historisk kontekst, så er det jeg som har et normalt syn og alle dere andre som er ekstremistene. Ja de er vel det på mange måter, men i mine øyne er de mindre fantastiske enn de ellers ville vært. Like kresen med å si at jeg selv er fantastisk som menneske? Tror ikke jeg helt skjønner hva du mener her. Ja, det kan du godt si. Er noe jeg tenker over selv, og det er et vanskelig spørsmål. Men samtidig så er det jo også litt det at man ikke kommer unna kulturen for den er overalt. Blir litt som å si at man ikke skal kunne kritisere kapitalisme dersom man selv handler mat i butikker, som om det er noe det er lett å unngå. Jeg har aldri sagt at menn har lov eller at kvinner ikke har lov, men man må ta konsekvensene av valgene man tar, og jeg er av den oppfatning at det er en kjønnsforskjell i hvordan vi tenker om det. Menn “har lov” fordi kvinner tilgir det hos en mann på en helt annen måte enn menn gjør hos kvinner. På samme måte som kvinner på andre områder kan slippe unna med mye som en mann ikke ville sluppet unna med fordi kvinner bryr seg mer på det området enn menn gjør. Selvsagt er det individuelt, som alt annet, men det betyr ikke at det ikke er generelle forskjeller med menn og kvinner. Høyde er individuelt, men det er fortsatt en realitet at menn generelt sett er en del høyere enn kvinner. Det er fullt lov å le, det hender til og med at jeg gjør det selv. 😁 Men jeg tror ikke det har noe med noe sånt å gjøre for da ville jeg ikke hatt andre følelser før jeg oppdaget fortiden hennes. Rart hvor fort de endrer seg, som om noen slo av en lysbryter. Men det kan skje andre veien også, husker jeg så en jente på t-banen for en stund siden og tenke at hun så relativt søt ut men ikke noe spesielt, bare en normalt søt jente. Og så plutselig lyste ansiktet hennes opp, og når jeg fulgt blikket hennes så jeg at hun hadde fått øye på et barn og at bare det å se et barn gav henne så mye glede, og hun ble umiddelbart mye vakrere i mine øyne av det. Jeg husker det fordi jeg selv ble overrasket over at det å se det kunne påvirke meg så mye. Med denne logikken blir ingen noen gang god nok for deg. Derfor er du også singel. Anonymkode: d06d1...b42
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #645 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men det blir ond sirkel. Dere vil bare pule, og da må kvinnen enten leve i sølibat (men da vil dere starte å hyle om at alle kvinner er så pripne og at dere ikke får dere noe) eller risikere å få en "fortid". Dere graver deres egen grav. Hvis alle kvinner slutter å ha tilfeldig sex, vil ingen av dere få pult. Anonymkode: d06d1...b42 Det er bare å bytte miljø, ikke noe problem. Hvem vil være i et miljø hvor alle har fullstendig oversikt over antall sexpartnere i forhold fordi noen har gravd og noe har sagt det, hvor menn hele tiden snakker om kjønn og kjønnsforskjeller i dampende hete badstuer og menn som kaller kvinner ludrete, forklarer kvinner, som de av eller annen merkelig grunn også fører samtaler om sexpartnere med, at menn gang på gang ikke initererer noe med dem på grunn av den seksuelle fortiden deres. Hva er dette? Høres ut som man lever kronisk i en russetid fra tidlig totusentallet. Anonymkode: 2d7cd...689 2
Kipling Skrevet 1. august 2023 #646 Skrevet 1. august 2023 12 minutter siden, AnonymBruker said: Du må jo henge med purunge folk, når alle oppgir antallet sitt og graver i hverandres antall. Høres ut som tyveåringer. Jeg tror det meste av det du skriver er oppspinn for du har sett så mye, men samtidig gir alt sammenheng, eller at du henger med alle som noensinne har vært på paradise hotel. Nå har jeg heller aldri kommet dit hvor jeg har skaffet meg erfaringer av den typen at jeg noensinne kommer til å spørre hvorfor vil menn bare ha sex (ikke min opplevelse), så da får jeg vel prise meg lykkelig over å bare kunne kikke på dette sirkuset du presenterer. Anonymkode: 2d7cd...689 Hvor har jeg sagt at noen har oppgitt antallet sitt? Opp gjennom årene har jeg hatt forskjellige samtaler med forskjellige kompiser både i “gjengen” og utenfor og en andel av disse har handlet om hvem de datet, hvem de var i forhold med, hvordan forholdet var og hvem de var interesserte i etc, lignende samtaler som jeg gjetter at venninner også ofte har med hverandre. Hvis jeg for eksempel trener med en kompis så prater vi om alt og ingenting i løpet av treningen og badstuen ettertpå. Det kan være jobb, interesser, politikk, film, og kjærlighetslivene våre. Trener man med en kompis 1 gang i uken i snitt, så blir det en del sånne samtaler opp gjennom årene, uten at noen av kompisene trenger å være paradise hotel deltagere. Samme type samtaler kan skje i lunsjen på jobben, eller hvilken som helst setting hvor man tilbringer tid med venner og prater med dem om livene sine. Og når samtalen gjelder hvem han er interessert i og ikke, så er det ikke noe uvanlig svar at han mistet interessen for den og den pga at han har hørt om fortiden hennes. Eller at han dater en kvinne i et casual forhold, og ikke vil ha noe mer seriøst med henne pga fortiden. Fint at du ikke er i den situasjonen, men det er jo opplagt en del kvinner som er det, gitt trådene vi ser her hvor de lurer på hvorfor og hvordan de kan fikse det.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #647 Skrevet 1. august 2023 Kipling skrev (2 minutter siden): Hvor har jeg sagt at noen har oppgitt antallet sitt? Opp gjennom årene har jeg hatt forskjellige samtaler med forskjellige kompiser både i “gjengen” og utenfor og en andel av disse har handlet om hvem de datet, hvem de var i forhold med, hvordan forholdet var og hvem de var interesserte i etc, lignende samtaler som jeg gjetter at venninner også ofte har med hverandre. Hvis jeg for eksempel trener med en kompis så prater vi om alt og ingenting i løpet av treningen og badstuen ettertpå. Det kan være jobb, interesser, politikk, film, og kjærlighetslivene våre. Trener man med en kompis 1 gang i uken i snitt, så blir det en del sånne samtaler opp gjennom årene, uten at noen av kompisene trenger å være paradise hotel deltagere. Samme type samtaler kan skje i lunsjen på jobben, eller hvilken som helst setting hvor man tilbringer tid med venner og prater med dem om livene sine. Og når samtalen gjelder hvem han er interessert i og ikke, så er det ikke noe uvanlig svar at han mistet interessen for den og den pga at han har hørt om fortiden hennes. Eller at han dater en kvinne i et casual forhold, og ikke vil ha noe mer seriøst med henne pga fortiden. Fint at du ikke er i den situasjonen, men det er jo opplagt en del kvinner som er det, gitt trådene vi ser her hvor de lurer på hvorfor og hvordan de kan fikse det. Kvinner skal ikke tekkes deres dobbeltstandard der dere mener det er greit at menn ligger rundt og kvinner ikke gjør det, og kaller kvinners seksuelle liv for ludrete. Hørt om hennes fortid? Bor dere på et eldrehjem der alle tisker rundt i gangene? Kvinnene bør bytte miljø og finne seg bedre menn enn dere. Det er slik de kan fikse det, og jeg håper det er slik det ender til slutt. Anonymkode: 2d7cd...689 1 1
Kipling Skrevet 1. august 2023 #648 Skrevet 1. august 2023 (endret) 56 minutter siden, AnonymBruker said: Kvinner skal ikke tekkes deres dobbeltstandard der dere mener det er greit at menn ligger rundt og kvinner ikke gjør det, og kaller kvinners seksuelle liv for ludrete. Hørt om hennes fortid? Bor dere på et eldrehjem der alle tisker rundt i gangene? Kvinnene bør bytte miljø og finne seg bedre menn enn dere. Det er slik de kan fikse det, og jeg håper det er slik det ender til slutt. Anonymkode: 2d7cd...689 Alle menn har rett til å ha sine preferanser, enten det er hårfarge intelligens, karriere eller seksuell historikk, på akkurat samme måte som kvinner har. Om du ønsker å tekkes eller ikke av hva en mann du er interessert i foretrekker er din egen sak, men hvis du velger å gi faen i noe mange menn bryr seg om så blir det færre interesserte, kanskje det ikke har noe å si i det hele tatt, eller kanskje du går glipp av en du veldig gjerne skulle hatt på grunn av det. Igjen, det er ditt valg og su som får konsekvensene av det uansett hva du velger. Men det er ganske mange menn som bryr seg, mange flere enn kvinner aner tror jeg, for det er ikke vanlig å fortelle det til kvinner. De fleste menn har ikke lyst til å få en kaffekopp i hodet, så da svarer de gjerne bare "du er ikke den riktige for meg" selv om sannheten kan være at det var sexlivet hennes som gav ham avsmak. Få menn som har noe krav til at hun skal være jomfru, men de fleste får nok avsmak om på et eller annet punkt. Er ikke et enkelt miljø, noen av kompisene er en felles gjeng og noen er folk jeg kjenner fra andre steder urelatert til gjengen, og kvinnene kan være alt fra gamle venninner, folk fra studiene, til kolleger eller tinder dates. Er ikke noe "miljø" å komme seg ut av, utover at de fleste av oss er i Norge. Noen ganger er det at man har hørt noe om henne av felles venner, noen ganger er det ting hun selv har sagt eller gjort som gir en indikasjon. Og om det er greit at menn ligger rundt har jeg ikke noe forhold til for jeg har aldri vært interessert i å date menn. 😄 Der er det igjen opp til kvinnen å ta sine valg om hva som er og ikke er viktig for henne. Endret 1. august 2023 av Kipling
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #649 Skrevet 2. august 2023 Kipling skrev (20 minutter siden): Alle menn har rett til å ha sine preferanser, enten det er hårfarge intelligens, karriere eller seksuell historikk, på akkurat samme måte som kvinner har. Om du ønsker å tekkes eller ikke av hva en mann du er interessert i foretrekker er din egen sak, men hvis du velger å gi faen i noe mange menn bryr seg om så blir det færre interesserte, kanskje det ikke har noe å si i det hele tatt, eller kanskje du går glipp av en du veldig gjerne skulle hatt på grunn av det. Igjen, det er ditt valg og su som får konsekvensene av det uansett hva du velger. Men det er ganske mange menn som bryr seg, mange flere enn kvinner aner tror jeg, for det er ikke vanlig å fortelle det til kvinner. De fleste menn har ikke lyst til å få en kaffekopp i hodet, så da svarer de gjerne bare "du er ikke den riktige for meg" selv om sannheten kan være at det var sexlivet hennes som gav ham avsmak. Få menn som har noe krav til at hun skal være jomfru, men de fleste får nok avsmak om på et eller annet punkt. Er ikke et enkelt miljø, noen av kompisene er en felles gjeng og noen er folk jeg kjenner fra andre steder urelatert til gjengen, og kvinnene kan være alt fra gamle venninner, folk fra studiene, til kolleger eller tinder dates. Er ikke noe "miljø" å komme seg ut av, utover at de fleste av oss er i Norge. Noen ganger er det at man har hørt noe om henne av felles venner, noen ganger er det ting hun selv har sagt eller gjort som gir en indikasjon. Og om det er greit at menn ligger rundt har jeg ikke noe forhold til for jeg har aldri vært interessert i å date menn. 😄 Der er det igjen opp til kvinnen å ta sine valg om hva som er og ikke er viktig for henne. Jeg snakker ikke om rett. Jeg snakker om at du og dine medkumpaner tisker og visker om kvinners seksualliv, slik at det når andres ører. Dette er å stikke nesen sin i saker dere ikke har noe med. Det er direkte frekt og kalles sladder - sladder om hvordan andre mennesker velger å utfolde sin seksualitet. I tillegg bør selvfølgelig kvinnene flytte, før du og resten av russegruppa feilaktig opplyser dem om at det ikke finnes et bedre sted for dem med bedre menn. Det verste ville være hvis de trodde at alle menn skråler rundt om at dobbeltstandarder ikke er dobbeltstandarder, men preferanser, eller at man har rett til sine dobbeltstandarder. Kvinnene fortjener åpenlyst bedre. Anonymkode: 2d7cd...689 1
Kipling Skrevet 2. august 2023 #650 Skrevet 2. august 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg snakker ikke om rett. Jeg snakker om at du og dine medkumpaner tisker og visker om kvinners seksualliv, slik at det når andres ører. Dette er å stikke nesen sin i saker dere ikke har noe med. Det er direkte frekt og kalles sladder - sladder om hvordan andre mennesker velger å utfolde sin seksualitet. I tillegg bør selvfølgelig kvinnene flytte, før du og resten av russegruppa feilaktig opplyser dem om at det ikke finnes et bedre sted for dem med bedre menn. Det verste ville være hvis de trodde at alle menn skråler rundt om at dobbeltstandarder ikke er dobbeltstandarder, men preferanser, eller at man har rett til sine dobbeltstandarder. Kvinnene fortjener åpenlyst bedre. Anonymkode: 2d7cd...689 Jeg har noe med det når jeg vet at jeg sitter på informasjon som en kamerat kommer til å ønske å ha for å ta et godt valg jo. Og det er ikke så mye tisking og hvisking, det meste sies med helt vanlige stemmer, ofte ganske dype stemmer 😄 Jaja, da får du advare Norges kvinner om å holde seg unna Oslo, Sandefjord, Trondheim, Bergen, Molde, Os, Narvik, London, Manchester, Berlin, Seattle, Shanghai og Tokyo. Satser på at du klarer å spre budskapet slike at de kan være trygge for menn som oss. 😆 1
Kokeplate Skrevet 2. august 2023 #651 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Konsekvenser konsekvenser konsekvenser. Som du kaller det, som om det er en årsakssammenheng i fysikken det er snakk om, og ikke symboldyret mennesket. Man skal lære ungdom om at de har frihet til å gjøre det de vil så lenge de ikke skader andre, man skal lære dem å behandle mennesker pent og ikke bryte loven og ikke minst skal man lære dem å passe sine egne saker, og ikke snuse rundt i andre seksualliv, slik du gjør. Det vil åpenbart gjøre seg med en generasjon med bedre oppdragelse. . Anonymkode: 2d7cd...689 Hva tror du man oppnår ved å fornekte konsekvensene egentlig?
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #652 Skrevet 2. august 2023 Kipling skrev (3 timer siden): Jeg har noe med det når jeg vet at jeg sitter på informasjon som en kamerat kommer til å ønske å ha for å ta et godt valg jo. Og det er ikke så mye tisking og hvisking, det meste sies med helt vanlige stemmer, ofte ganske dype stemmer 😄 Jaja, da får du advare Norges kvinner om å holde seg unna Oslo, Sandefjord, Trondheim, Bergen, Molde, Os, Narvik, London, Manchester, Berlin, Seattle, Shanghai og Tokyo. Satser på at du klarer å spre budskapet slike at de kan være trygge for menn som oss. 😆 Så du sprer sladder og rykter som ei kjerring? Classy 😁 Anonymkode: d06d1...b42 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #653 Skrevet 2. august 2023 Tenker damer må få ligge med hvem de vil. All den tid det ikke er meg de ligger med så gidder jeg dog ikke å ha noen felles økonomi den gangen jeg møter ei som det blir noe langvarig med. Damer i dag har ikke tradisjonelle verdier, så jeg vil ikke være tradisjonell selv og dele av min svært store formue og inntekt. Kanskje jeg endrer mening om jeg klarer å få bekreftet at hun ikke har flydd rundt. Begge kjønn må få gjøre hva de vil. Anonymkode: 701b5...66e 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #654 Skrevet 2. august 2023 24 minutter siden, AnonymBruker said: Så du sprer sladder og rykter som ei kjerring? Classy 😁 Anonymkode: d06d1...b42 Dette var lavmål Anonymkode: 701b5...66e
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #655 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Dette var lavmål Anonymkode: 701b5...66e Hvorfor? Han sprer sladder og rykter til kompisene sine. Har han vært der når den aktuelle dama hadde sex med disse mennene? Nei. Han vet ikke om hun hadde hatt sex med 5 eller 50. Han var ikke der. Har du virkelig aldri hørt om hevnporno, forsmådde menn som sprer rykter om damer de ikke fikk, menn som blir avvist på byen og så forteller alle at de lå med dama som avviste dem osv? Virkelig, aldri? Jeg opplevde slik to ganger. Første gangen på videregående, da "klassens dronning" skulle "ta" meg og fortalte at jeg lå med alt som bevegde seg. Mitt antall på det tidspunktet var NULL. Andre gangen spredte en eks et rykte om at jeg solgte sex og hadde ligget med halve byen. Mitt antall på det tidspunktet var TO. Det den jomfrufikserte Kipling gjør, er akkurat det samme. Han sprer ondsinnede rykter og ødelegger folk. Anonymkode: d06d1...b42 2
herzeleid Skrevet 2. august 2023 #656 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Konsekvenser konsekvenser konsekvenser. Som du kaller det, som om det er en årsakssammenheng i fysikken det er snakk om, og ikke symboldyret mennesket. Man skal lære ungdom om at de har frihet til å gjøre det de vil så lenge de ikke skader andre, man skal lære dem å behandle mennesker pent og ikke bryte loven og ikke minst skal man lære dem å passe sine egne saker, og ikke snuse rundt i andre seksualliv, slik du gjør. Det vil åpenbart gjøre seg med en generasjon med bedre oppdragelse. . Anonymkode: 2d7cd...689 Igjen tror jeg vi er enige i det meste her, som i at en skal behandle folk pent. Forskjellen ligger som sagt i hvorvidt vi skal være ærlige om konsekvenser av frie valg, der jeg mener vi skal fortelle om hvordan verden er for å legge til rette for informerte frie valg, ikke fornekte virkeligheten. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #657 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Dette var lavmål Anonymkode: 701b5...66e Sladder er lavmål. Å stikke nesen sin opp i andres saker, legge seg opp i andres seksualliv på den måten og sladre om andre menneskers seksualliv, er frekt og vitner om manglende folkeskikk, men det er fint at man får et se en del kg menns ekte ansikter slik at man slipper å ta dem seriøst. At man kaller sladder, eventuell ryktespredning og å stikke nesen sin i andres ting for informasjon og innhenting av informasjon og videreføring av informasjon, er hinsides. Det er hva det er, sladder og å legge seg opp i ting man ikke har noe med å gjøre. Anonymkode: 2d7cd...689 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #658 Skrevet 2. august 2023 herzeleid skrev (3 minutter siden): Igjen tror jeg vi er enige i det meste her, som i at en skal behandle folk pent. Forskjellen ligger som sagt i hvorvidt vi skal være ærlige om konsekvenser av frie valg, der jeg mener vi skal fortelle om hvordan verden er for å legge til rette for informerte frie valg, ikke fornekte virkeligheten. Vi er ikke enige, for det er ikke pent å stikke nesen sin i saker du ikke har noe med. Ettersom du tidligere har påpekt at du ikke har satt deg fore å opplære andre i hva visse andre synes og påstår er attraktivt, men at du bare ønsket å svare på et spørsmål i tråden, foreslår jeg at du holder deg til det du sa, siden du åpenbart den gang forstod at dette er bak mål. Eventuelt at du, som selvoppnevnt omsorgslektor, tar en tur inn i klasserommet til kipling og co, og tar en samtale med dem om deres vanvittige overbevisning om at det er helt greit å sladre rundt om andres private seksualliv. DET er en handling som bør få konsekvenser, i ordets rette forstand, ikke på den slarvete måten du bruker det på. Anonymkode: 2d7cd...689 1
herzeleid Skrevet 2. august 2023 #659 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi er ikke enige, for det er ikke pent å stikke nesen sin i saker du ikke har noe med. Ettersom du tidligere har påpekt at du ikke har satt deg fore å opplære andre i hva visse andre synes og påstår er attraktivt, men at du bare ønsket å svare på et spørsmål i tråden, foreslår jeg at du holder deg til det du sa, siden du åpenbart den gang forstod at dette er bak mål. Eventuelt at du, som selvoppnevnt omsorgslektor, tar en tur inn i klasserommet til kipling og co, og tar en samtale med dem om deres vanvittige overbevisning om at det er helt greit å sladre rundt om andres private seksualliv. DET er en handling som bør få konsekvenser, i ordets rette forstand, ikke på den slarvete måten du bruker det på. Anonymkode: 2d7cd...689 Vi virker å være enige om at konsekvensene er der. Jeg er som sagt opptatt av at vi er ærlige om konsekvenser så en kan ta informerte valg, og at vi forteller om hvordan verden faktisk er heller enn kun hvordan en kanskje ønsker den skal være.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #660 Skrevet 2. august 2023 herzeleid skrev (4 minutter siden): Vi virker å være enige om at konsekvensene er der. Jeg er som sagt opptatt av at vi er ærlige om konsekvenser så en kan ta informerte valg, og at vi forteller om hvordan verden faktisk er heller enn kun hvordan en kanskje ønsker den skal være. Du er ikke opptatt av å være ærlig. Du har skrevet at du synes den seksuelle kulturen vår er trist. Dermed er det selvfølgelig fordelaktig for ditt humør dersom andre har mindre sex, så får du ro i sjelen, og kan slutte å spekulere i kvinners seksualliv med mistanken om psykiske ustabilitet ved det antall sexpartnere du synes er for høyt. Du er heller ikke opptatt av hvordan verden er, ettersom du ikke har påvist noen korrelasjon mellom antall sexpartnere og det å slite med å få seg kjæreste, men lener deg på at jeg satte opp en rent hypotetisk papirdukke i hodet, og at man kunne krysse av for denne dukkens seksualpartnere. Dette var også en spekulasjon fra min side. De fleste av oss vet godt forskjellen på fantasi og virkelighet, og at vi uansett ikke skal stikke nesen vår i andres seksualliv, og at mennesker først og fremst skal opplyses om at de skal leve sitt liv og avvise folk som legger seg opp i det på en snuskete måte. Du skal ikke opplyse andre om at deres seksualliv kan frastøte en eller annen type mennesker når de fleste i denne tråden mener at dette er noe man ikke legger seg opp i. Selvfølgelig er vi enige om at det finnes konsekvenser: Slut shaming (som det finnes nok av i denne tråden, som du som omsorgsperson burde ha korrigert), og fordømmelse av andres seksualliv, er en konsekvens av at man stikker nesen sin i andres seksualliv, og i tilfeller, som vi får illustrert tidligere, en konsekvens av en sladrekultur, der man sladrer rundt om hvordan andre lever ut seksualiteten sin. Det er frekt og ufint og kan gå utover uskyldige mennesker som ikke har gjort noe annet enn å nyte. Anonymkode: 2d7cd...689 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå