Kokeplate Skrevet 1. august 2023 #581 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg prøvde faktisk å tenke hva herzeleid prøver å si. Og ble med på hans «sosiale konsekvenser» da jeg forsøkte å si noe om at man kunne ha en reaksjon på andres fortid. Men når han skriver at å ha så og så mange sexpartnere har en konsekvens man påfører usikre mennesker, da blir det for tullete. Man påfører ikke andre mennesker smerte ved å ha et visst antallnsexpartnere. Så lenge man behandler andre pent, er ikke dette en moraldebatt utover det, heller om at usikre mennesker må klare å jobbe med seg selv eller velge seg en annen partner. Anonymkode: 2d7cd...689 Da kan du sikkert vise til hvor @herzeleidhar skrevet dette. Jeg har lest alle innleggene i denne tråden og kan ikke se han har skrevet dette.
herzeleid Skrevet 1. august 2023 #582 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, overhodet ikke. Jeg har overhodet ikke sagt at man påfører denne konsekvensen andre. Det er ikke det samme som at andre kan ha en reaksjon på andres fortid. I tillegg skal overhodet ikke kvinner bry seg med at menn forsøker å styre kvinner de ikke engang kjenner eller noensinne har kontakt med, sitt seksualliv. Man skal ikke stikke nesen sin i andres saker. Anonymkode: 2d7cd...689 Når du mener de fleste vil foretrekke en partner med en annen adferd er det selvfølgelig en konsekvens av adferden at det påvirker hvor attraktiv en er som partner. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har aldri heller hatt en kultur som har vært så opptatt av at kvinner skal lære å sette, grenser, ikke la seg overkjøre, men samtidig utfolde sin egen seksuelle lyst og kreve like stor oppmerksomhet på dem som på menns, uten å bli shamet. At du vil tilbake til en tid hvor kvinner skal bekymre seg over hva menn tenker om deres antall sexpartnere, er konservativt og kommer selvfølgelig til å påvirke dem i den retningen slike ting påvirker dem, mot skammen. Anonymkode: 2d7cd...689 Nå driver du stråmannsargumentasjon igjen. Jeg har kun tatt til orde for at vi skal være ærlige om konsekvenser, og ikke late som vi ikke vet om dem. Rosakatt skrev (2 timer siden): Det er jeg enig i. Er også bekymret over oversekualisert kultur, grovere og grovere trender. Syns ikke noen skal oppleve skam over sexen de utfører, men syns ikke grensene deres skal overskrides heller. Men vet ikke om denne samtalen er riktig vinklet, for den tar kun for seg kvinner. Når vi kun tenker kvinner, så høres det ut som om kvinner kan ikke ha sex, men menn kan. Vanskelig tema. Ja det er åpenbart et vanskelig og temmelig sårt tema, og jeg er redd du har rett i at inngangen her har blitt feil. Kanskje skar det seg da kvinnen som opprettet tråden spesifik spurte om kvinner, og at en del da leser det som et angrep, og agerer deretter. Jeg er selvfølgelig helt enig i at en ikke skal skamme seg over å leve ut en seksualitet en trives med og som ikke er til skade for noen, men jeg er redd vi overfokuserer på "frigjorthet" og glemmer grensesetting og konsekvenser. Jeg synes som sagt det er foruroligende å se kombinasjonen av denne seksualiseringen og presset på den ene siden, og voksne mennesker som later som de ikke vet om konsekvenser eller argumenter mot en promiskuøs adferd men tvert imot blir aggressive når noen påpeker dem, på den andre. 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #583 Skrevet 1. august 2023 Kipling skrev (3 timer siden): Nei. Noen spurte om jeg noen gang hadde sett en dame bli dumpet på grunn av partnerantall og jeg svarte at jeg mange ganger har sett menn på jakt etter kjæreste utelukke en jente de i utgangspunktet likte fra listen av potensielle i sin omgangskrets. Eksempelet med 10 jenter hvor 4 er interessante var et hypotetisk et I respons til at noen mente at det bare er en player som ville gjort noe sånt og da er han ikke kjæreste materiale, da det eneste de klarte å se for seg var en player som datet 4 jenter samtidig og så plukket 1. De syns tydeligvis det høres umulig ut at en attraktiv mann kan ha flere kvinner i sin omgangskrets som virker interessert og han må ta et valg om hvem han skal konsentrere seg om. Nei, jeg mente overhodet ikke at du var en player. Jeg mente at du hadde fullstendig urealistiske forventninger til hvor mange damer i din omgangskrets som står klare til å bli valgt av deg any day. I iveren etter å belære oss kvinner, glemte du noe viktig - at kvinnen også må velge deg, det holder ikke at du velger henne. Menn med dine holdninger er heller ikke særlig attraktive, og da minker antall interesserte kvinner tilsvarende. Anonymkode: d06d1...b42 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #584 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg prøvde faktisk å tenke hva herzeleid prøver å si. Og ble med på hans «sosiale konsekvenser» da jeg forsøkte å si noe om at man kunne ha en reaksjon på andres fortid. Men når han skriver at å ha så og så mange sexpartnere har en konsekvens man påfører usikre mennesker, da blir det for tullete. Man påfører ikke andre mennesker smerte ved å ha et visst antallnsexpartnere. Så lenge man behandler andre pent, er ikke dette en moraldebatt utover det, heller om at usikre mennesker må klare å jobbe med seg selv eller velge seg en annen partner. Anonymkode: 2d7cd...689 Nettopp. Ingen har noe som helst med hvem en selv velger å ha sex med, så lenge ingen av partene er gift/samboer og lurer noen, det eksisterer elementer av tvang og svik osv. Man påfører INGEN smerte ved å ha sex med noen i slike tilfeller. Eller er dagens menn blitt til noen skjøre fioler, som får VONDT av å vite at en dame i omgangskretsen deres har hatt sex? Anonymkode: d06d1...b42 1
herzeleid Skrevet 1. august 2023 #585 Skrevet 1. august 2023 Kokeplate skrev (1 time siden): Da kan du sikkert vise til hvor @herzeleidhar skrevet dette. Jeg har lest alle innleggene i denne tråden og kan ikke se han har skrevet dette. Ja det fremstår som en temmelig snurrig tolkning hun selv nesten må ta på sin kappe. 1
Kokeplate Skrevet 1. august 2023 #586 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, jeg mente overhodet ikke at du var en player. Jeg mente at du hadde fullstendig urealistiske forventninger til hvor mange damer i din omgangskrets som står klare til å bli valgt av deg any day. I iveren etter å belære oss kvinner, glemte du noe viktig - at kvinnen også må velge deg, det holder ikke at du velger henne. Menn med dine holdninger er heller ikke særlig attraktive, og da minker antall interesserte kvinner tilsvarende. Anonymkode: d06d1...b42 Hvor har Kipling nevnt ordet "jeg" som relevant for ditt svar?
Kokeplate Skrevet 1. august 2023 #587 Skrevet 1. august 2023 herzeleid skrev (3 minutter siden): Ja det fremstår som en temmelig snurrig tolkning hun selv nesten må ta på sin kappe. Det fremkommer dessverre ganske mange tolkninger som ikke er i nærheten av det noen har skrevet.
Kokeplate Skrevet 1. august 2023 #588 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nettopp. Ingen har noe som helst med hvem en selv velger å ha sex med, så lenge ingen av partene er gift/samboer og lurer noen, det eksisterer elementer av tvang og svik osv. Man påfører INGEN smerte ved å ha sex med noen i slike tilfeller. Eller er dagens menn blitt til noen skjøre fioler, som får VONDT av å vite at en dame i omgangskretsen deres har hatt sex? Anonymkode: d06d1...b42 Det har vel heller ingen her sagt.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #589 Skrevet 1. august 2023 herzeleid skrev (16 minutter siden): Når du mener de fleste vil foretrekke en partner med en annen adferd er det selvfølgelig en konsekvens av adferden at det påvirker hvor attraktiv en er som partner. Nå driver du stråmannsargumentasjon igjen. Jeg har kun tatt til orde for at vi skal være ærlige om konsekvenser, og ikke late som vi ikke vet om dem. Ja det er åpenbart et vanskelig og temmelig sårt tema, og jeg er redd du har rett i at inngangen her har blitt feil. Kanskje skar det seg da kvinnen som opprettet tråden spesifik spurte om kvinner, og at en del da leser det som et angrep, og agerer deretter. Jeg er selvfølgelig helt enig i at en ikke skal skamme seg over å leve ut en seksualitet en trives med og som ikke er til skade for noen, men jeg er redd vi overfokuserer på "frigjorthet" og glemmer grensesetting og konsekvenser. Jeg synes som sagt det er foruroligende å se kombinasjonen av denne seksualiseringen og presset på den ene siden, og voksne mennesker som later som de ikke vet om konsekvenser eller argumenter mot en promiskuøs adferd men tvert imot blir aggressive når noen påpeker dem, på den andre. Vi glemmer ikke grensesetting. det skrives det masse om. Hele metoo handlet om grensesetting. Og det er generelt mange diskusjoner om det her inne. Har jeg skrevet de fleste, så er det min feil, for det har ikke jeg telling på. Det var også skrevet rent hypotetisk, slik jeg skrev. Hvis jeg kunne velge, skrev jeg. Men jeg kan ikke velge, for det kan godt hende at jeg forelsker meg i en med flere sexpartnere. Hvis jeg takler dette dårlig, er det jeg som må jobbe med det. Kan man konstruere en kjæreste rent hypotetisk, så gjør kan man selvfølgelig gjøre mye, som egentlig ikke teller når man møter ekte mennesker. Brune øyne, høy, muskuløs, bla bla bla, men de fleste kjærester man har, ser annerledes ut enn det vi har i hodet, nettopp fordi slikt ikke spiller noen rolle når man først er interessert. Jeg har selv aldri spurt om sexpartnere, og hvorfor har jeg ikke det? Fordi jeg ikke har noe med å stikke nesen min i mine kavalerers fortid. Jeg må godta at andre har en historie, og du skal ikke inn og styre det til slik at andre får færre sexpartnere fordi de er redd for at det kan gjøre dem mindre attraktive. Mennesker som har et sexliv og som blir avvist på grunn av det, finner seg selvfølgelig kjærester som ikke bryr seg eller tar dem for det de er. Du skal ikke regulere andres sexliv, herze. Du skal heller ikke fortelle dem at hvis de har det, så kan de bli shamet, som en advarsel. Du skal heller lære folk at de ikke skal stikke nesen sin i andres saker, og at det ikke er greit å drive med slut shaming. Av en eller annen grunn korrigerer du aldri slut shaming, selv om du sier du synes det er fælt. Dermed tror man heller ikke på at det er av viktighet for deg overhodet. Det er ingen som har påvist en korrelasjon mellom antall sexpartnere og at man ikke får seg kjæreste. Du gjør ikke dette av omsorg, du gjør dette fordi du ønsker å styre andres seksualliv. Stråmannen satte ikke jeg opp. Du skrev at man påfører andre noe ved å ha så og så mange partnere. Det er tull. Anonymkode: 2d7cd...689 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #590 Skrevet 1. august 2023 herzeleid skrev (3 timer siden): Blåse det opp? Jeg har besvart kvinnen som opprettet tråden sitt spørsmål vedrørende konsekvenser, der en av flere konsekvenser kan være sosiale, som du selv har pekt på og sier at du påfører andre. Jeg ser ingen grunn til å late som konsekvensene ikke er der. Hva i all verden mener du med dette da? Dette er et svar på mitt innlegg. Forklar hva du mener med at det finnes sosiale konsekvenser man påfører andre, når mitt svar i forrige innlegg, der du mener jeg egentlig er enig med deg, at det finnes en del som har en reaksjon på andres fortid, nemlig usikkerhet. Anonymkode: 2d7cd...689
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #591 Skrevet 1. august 2023 Kokeplate skrev (32 minutter siden): Det fremkommer dessverre ganske mange tolkninger som ikke er i nærheten av det noen har skrevet. For en flue du er. Surrer rundt og sier ingenting, bare driter ned trådene og pirker på språk. Tar ingen risiko. Anonymkode: 2d7cd...689
Kokeplate Skrevet 1. august 2023 #592 Skrevet 1. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For en flue du er. Surrer rundt og sier ingenting, bare driter ned trådene og pirker på språk. Tar ingen risiko. Anonymkode: 2d7cd...689 Ja du er jo ikke i stand til å svare for deg, så da må det jo nødvendigvis bli slik. Endringen må skje hos problemet. Endret 1. august 2023 av Kokeplate
Kokeplate Skrevet 1. august 2023 #593 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva i all verden mener du med dette da? Dette er et svar på mitt innlegg. Forklar hva du mener med at det finnes sosiale konsekvenser man påfører andre, når mitt svar i forrige innlegg, der du mener jeg egentlig er enig med deg, at det finnes en del som har en reaksjon på andres fortid, nemlig usikkerhet. Anonymkode: 2d7cd...689 Hvor har Herzeleid skrevet dette?
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #594 Skrevet 1. august 2023 herzeleid skrev (49 minutter siden): Jeg er selvfølgelig helt enig i at en ikke skal skamme seg over å leve ut en seksualitet en trives med og som ikke er til skade for noen, men jeg er redd vi overfokuserer på "frigjorthet" og glemmer grensesetting og konsekvenser. Jeg synes som sagt det er foruroligende å se kombinasjonen av denne seksualiseringen og presset på den ene siden, og voksne mennesker som later som de ikke vet om konsekvenser eller argumenter mot en promiskuøs adferd men tvert imot blir aggressive når noen påpeker dem, på den andre. Du er enig med at en ikke skal skamme seg over dette, men er likevel for å påføre skam ved å eksplisitt si til unge at deres sosiale omdømme eller deres atttaktivitet er i fare dersom de har et visst type sexliv. Tror du virkelig at å påføre skam betyr å si rett ut: du burde skamme deg? Dette du mener man burde si fra om, er oppskriften på skam, men du kan kanskje ikke noe om mennesker? Å, det er viktig å ikke ligge med så og så mange, dette må vi si fra om til de unge, og etter vi har advart dem om hvordan dette kan påvirke dem sosialt (ved slut shaming og nedsatt attraktivitet) kan de selvfølgelig velge selv. Altså, dette er jo helt høl i hue. Jeg ser hva du driver med, sniker inn at andre er aggressive, mens du turer frem med denne veike talen din, når du selv ønsker å regulere unge menneskers sexliv, altså legge enda et nytt press på dem, fordi du synes det er så forferdelig dette presset de har på seg fra før av. Ingen er har oppfordret til mer puling, heller ikke promiskuøsitet, men mange har oppfordret til at man skal slutte å stikke nesa si i fremmede menneskers seksualliv. Oppfordringen er altså til deg og dine likesinnede, ikke til unge kvinner. Anonymkode: 2d7cd...689
Kokeplate Skrevet 1. august 2023 #595 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er enig med at en ikke skal skamme seg over dette, men er likevel for å påføre skam ved å eksplisitt si til unge at deres sosiale omdømme eller deres atttaktivitet er i fare dersom de har et visst type sexliv. Tror du virkelig at å påføre skam betyr å si rett ut: du burde skamme deg? Dette du mener man burde si fra om, er oppskriften på skam, men du kan kanskje ikke noe om mennesker? Å, det er viktig å ikke ligge med så og så mange, dette må vi si fra om til de unge, og etter vi har advart dem om hvordan dette kan påvirke dem sosialt (ved slut shaming og nedsatt attraktivitet) kan de selvfølgelig velge selv. Altså, dette er jo helt høl i hue. Jeg ser hva du driver med, sniker inn at andre er aggressive, mens du turer frem med denne veike talen din, når du selv ønsker å regulere unge menneskers sexliv, altså legge enda et nytt press på dem, fordi du synes det er så forferdelig dette presset de har på seg fra før av. Ingen er har oppfordret til mer puling, heller ikke promiskuøsitet, men mange har oppfordret til at man skal slutte å stikke nesa si i fremmede menneskers seksualliv. Oppfordringen er altså til deg og dine likesinnede, ikke til unge kvinner. Anonymkode: 2d7cd...689 Det å skamme seg og det å være inneforstått med konsekvenser av sine handlinger er ikke det samme, uansett hvor mye du måtte tro det.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #596 Skrevet 1. august 2023 Kokeplate skrev (6 minutter siden): Hvor har Herzeleid skrevet dette? Kokeplate skrev (10 minutter siden): Hvor har Herzeleid skrevet dette? Du som forstår alt herze skriver, kan jo selvfølgelig formidle det han mener Anonymkode: 2d7cd...689 1
Kokeplate Skrevet 1. august 2023 #597 Skrevet 1. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du som forstår alt herze skriver, kan jo selvfølgelig formidle det han mener Anonymkode: 2d7cd...689 Er mangelen på leseforståelse virkelig så stor at det som står ordrett må oversettes for at du skal forstå det? Siter nå bare innleggene og uthev der han har skrevet det du påstår. Men det blir kanskje vanskelig når alt du sier er basert på stråmenn, blir det ikke? Endret 1. august 2023 av Kokeplate
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #598 Skrevet 1. august 2023 Kokeplate skrev (4 minutter siden): Det å skamme seg og det å være inneforstått med konsekvenser av sine handlinger er ikke det samme, uansett hvor mye du måtte tro det. Det at du ikke forstår at man påfører skam ved å opplyse om at så og så mange partnere kan ha konsekvenser for ditt sosiale omdømme og din attraktivitet, er grunnleggende mangel på menneskekunnskap. Jeg tror ikke et sekund på at dere vil opplyse om det, ene alene av omsorg og opplysning. Dere ønsker å opplyse om dette, fordi dere ønsker at kvinner skal senke antall sexpartnere eller ikke overstige et visst antall. Herze har allerede avslørt seg, for han mente nemlig at da jeg nevnte at mange kunne bli usikre, hvis man ikke er trygg på seg selv, at jeg formulerte et argument MOT promiskuøsitet. Nå kaller han det dermed en ren saksopplysning, men han mener, som han sa at det også er et faktisk argument mot å ligge med så og så mange. Altså er det ikke en ren saksopplysning for ham. Anonymkode: 2d7cd...689
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #599 Skrevet 1. august 2023 Kokeplate skrev (7 minutter siden): Er mangelen på leseforståelse virkelig så stor at det som står ordrett må oversettes for at du skal forstå det? Siter nå bare innleggene og uthev der han har skrevet det du påstår. Men det blir kanskje vanskelig når alt du sier er basert på stråmenn, blir det ikke? Les selv. Hva mener herze med at man påfører andre konsekvenser (og i den konteksten det er skrevet i var det ikke snakk om sykdommer). Fortell. Anonymkode: 2d7cd...689
Kokeplate Skrevet 1. august 2023 #600 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det at du ikke forstår at man påfører skam ved å opplyse om at så og så mange partnere kan ha konsekvenser for ditt sosiale omdømme og din attraktivitet, er grunnleggende mangel på menneskekunnskap. Jeg tror ikke et sekund på at dere vil opplyse om det, ene alene av omsorg og opplysning. Dere ønsker å opplyse om dette, fordi dere ønsker at kvinner skal senke antall sexpartnere eller ikke overstige et visst antall. Herze har allerede avslørt seg, for han mente nemlig at da jeg nevnte at mange kunne bli usikre, hvis man ikke er trygg på seg selv, at jeg formulerte et argument MOT promiskuøsitet. Nå kaller han det dermed en ren saksopplysning, men han mener, som han sa at det også er et faktisk argument mot å ligge med så og så mange. Altså er det ikke en ren saksopplysning for ham. Anonymkode: 2d7cd...689 At man skammer seg over konsekvensene av ens handlinger er noe en må gå i seg selv for å gjøre noe med. Andre kommer ikke til å gjøre det for deg. Uansett hvor lite du måtte ønske det vil dine handlinger påvirke deg både sosialt og på andre måter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå