AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #521 Skrevet 31. juli 2023 Kipling skrev (2 minutter siden): En kvinne som har blitt dumpet ene og alene pga at han fant ut hva tallet hennes var? Ikke skjedd i min omgangskrets i alle fall. Det jeg derimot har sett skje mange ganger er at karen har funnet ut om fortiden hennes mens de var i tidlig stadie av dating og at han nedgraderte henne fra "relationship material" til casual sex. Jentene fikk aldri vite det og han slutshamet henne aldri, han bare gadd ikke å vurdere henne for noe seriøst og de lurte sikkert ofte på hvorfor uten å få noe reellt svar. Og om karen ikke var interessert i noe casual, men ville ha kjærste så var det ikke mer dramatisk en at han hadde flere han så på som en potensiel kjærste, og at hun da ble "strøket fra listen". Hun visste nok aldri hva det gjaldt eller at han var såpass interessert før han fant ut om henne, utover at hun kanskje merket at han hadde lyst til å prate med henne og var flørtete en stund og så mistet interessen. Sett det gang på gang. Det er sånn det faktisk skjer. Ikke noen stor konfrontasjon med erklæringer om "jeg dumper deg fordi du er et ludder". Bare en kar som var veldig interessert og kunne tenke seg noe seriøst som så ble ganske mye mindre interessert når han fant ut av fortiden hennes. Aldri møtt sånne menn, jeg. Anonymkode: d06d1...b42 3
Helene1982 Skrevet 31. juli 2023 #522 Skrevet 31. juli 2023 Kipling skrev (3 minutter siden): En kvinne som har blitt dumpet ene og alene pga at han fant ut hva tallet hennes var? Ikke skjedd i min omgangskrets i alle fall. Det jeg derimot har sett skje mange ganger er at karen har funnet ut om fortiden hennes mens de var i tidlig stadie av dating og at han nedgraderte henne fra "relationship material" til casual sex. Jentene fikk aldri vite det og han slutshamet henne aldri, han bare gadd ikke å vurdere henne for noe seriøst og de lurte sikkert ofte på hvorfor uten å få noe reellt svar. Og om karen ikke var interessert i noe casual, men ville ha kjærste så var det ikke mer dramatisk en at han hadde flere han så på som en potensiel kjærste, og at hun da ble "strøket fra listen". Hun visste nok aldri hva det gjaldt eller at han var såpass interessert før han fant ut om henne, utover at hun kanskje merket at han hadde lyst til å prate med henne og var flørtete en stund og så mistet interessen. Sett det gang på gang. Det er sånn det faktisk skjer. Ikke noen stor konfrontasjon med erklæringer om "jeg dumper deg fordi du er et ludder". Bare en kar som var veldig interessert og kunne tenke seg noe seriøst som så ble ganske mye mindre interessert når han fant ut av fortiden hennes. Foregår denne evalueringen alltid på engelsk? 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #523 Skrevet 31. juli 2023 Helene1982 skrev (15 minutter siden): Foregår denne evalueringen alltid på engelsk? 🤣🤣 Anonymkode: 2d7cd...689 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #524 Skrevet 31. juli 2023 Kipling skrev (26 minutter siden): En kvinne som har blitt dumpet ene og alene pga at han fant ut hva tallet hennes var? Ikke skjedd i min omgangskrets i alle fall. Det jeg derimot har sett skje mange ganger er at karen har funnet ut om fortiden hennes mens de var i tidlig stadie av dating og at han nedgraderte henne fra "relationship material" til casual sex. Jentene fikk aldri vite det og han slutshamet henne aldri, han bare gadd ikke å vurdere henne for noe seriøst og de lurte sikkert ofte på hvorfor uten å få noe reellt svar. Og om karen ikke var interessert i noe casual, men ville ha kjærste så var det ikke mer dramatisk en at han hadde flere han så på som en potensiel kjærste, og at hun da ble "strøket fra listen". Hun visste nok aldri hva det gjaldt eller at han var såpass interessert før han fant ut om henne, utover at hun kanskje merket at han hadde lyst til å prate med henne og var flørtete en stund og så mistet interessen. Sett det gang på gang. Det er sånn det faktisk skjer. Ikke noen stor konfrontasjon med erklæringer om "jeg dumper deg fordi du er et ludder". Bare en kar som var veldig interessert og kunne tenke seg noe seriøst som så ble ganske mye mindre interessert når han fant ut av fortiden hennes. Høres ut som dudes som selv har seg med mange. «Hadde flere han så på som potensielle kjærester og strøk henne fra listen». Prince charming der altså. Anonymkode: 2d7cd...689 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #525 Skrevet 31. juli 2023 Helene1982 skrev (41 minutter siden): Foregår denne evalueringen alltid på engelsk? Noen av dine kommentarer er til å dø av. Briljant. Anonymkode: 2d7cd...689 1 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #526 Skrevet 31. juli 2023 Folk må få være som de ønsker. Jeg har ingen for eller mot argumenter for hvordan andre mennesker velger å leve sitt liv, så lenge de trives med det selv og ikke skader noen. Anonymkode: 847ea...cd5 2
Kokeplate Skrevet 1. august 2023 #527 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Aldri møtt sånne menn, jeg. Anonymkode: d06d1...b42 Og hvordan vet du det?
Kokeplate Skrevet 1. august 2023 #528 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Eller vi kan drite i jomfrujegere med mindreverdighetskomplekser, og finne oss ordentlige menn. Min mann vet ikke mitt antall, og jeg vet ikke hans. Vi bryr oss ikke. Anonymkode: d06d1...b42 Man kommer uansett ikke unna å måtta ta stilling til det.
Helene1982 Skrevet 1. august 2023 #529 Skrevet 1. august 2023 Kokeplate skrev (5 minutter siden): Man kommer uansett ikke unna å måtta ta stilling til det. Du har kommet unna med over 10 innlegg uten å komme med en eneste påstand. 1
Kokeplate Skrevet 1. august 2023 #530 Skrevet 1. august 2023 Helene1982 skrev (20 minutter siden): Du har kommet unna med over 10 innlegg uten å komme med en eneste påstand. Trenger ikke komme med påstander.
herzeleid Skrevet 1. august 2023 #531 Skrevet 1. august 2023 Kipling skrev (10 timer siden): En kvinne som har blitt dumpet ene og alene pga at han fant ut hva tallet hennes var? Ikke skjedd i min omgangskrets i alle fall. Det jeg derimot har sett skje mange ganger er at karen har funnet ut om fortiden hennes mens de var i tidlig stadie av dating og at han nedgraderte henne fra "relationship material" til casual sex. Jentene fikk aldri vite det og han slutshamet henne aldri, han bare gadd ikke å vurdere henne for noe seriøst og de lurte sikkert ofte på hvorfor uten å få noe reellt svar. Og om karen ikke var interessert i noe casual, men ville ha kjærste så var det ikke mer dramatisk en at han hadde flere han så på som en potensiel kjærste, og at hun da ble "strøket fra listen". Hun visste nok aldri hva det gjaldt eller at han var såpass interessert før han fant ut om henne, utover at hun kanskje merket at han hadde lyst til å prate med henne og var flørtete en stund og så mistet interessen. Sett det gang på gang. Det er sånn det faktisk skjer. Ikke noen stor konfrontasjon med erklæringer om "jeg dumper deg fordi du er et ludder". Bare en kar som var veldig interessert og kunne tenke seg noe seriøst som så ble ganske mye mindre interessert når han fant ut av fortiden hennes. Det er min erfaring også. De færreste ønsker tross alt å være slemme mot andre, og i de aller fleste tilfeller spiller nok "bagasjen" inn på en betraktelig mer subtil måte, enten det er som du skisserer der en får vite mer etter hvert og justerer relasjonen deretter, eller der en er kjent med en persons adferd fra før og allerede har vurdert vedkommende som uaktuell for forhold. I mange tilfeller får den nok ikke heller konsekvenser ut over at partneren synes det er ubehagelig men aksepterer det. Disse nyansene er jeg redd fort går tapt om en er for dypt nede i skyttergraven. Når det gjelder "slut shaming" har jeg inntrykk av at det er vell så vanlig kvinner imellom. 1
Rosakatt Skrevet 1. august 2023 #532 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Høres ut som dudes som selv har seg med mange. «Hadde flere han så på som potensielle kjærester og strøk henne fra listen». Prince charming der altså. Anonymkode: 2d7cd...689 Ja de er hva de ikke liker.
Kipling Skrevet 1. august 2023 #533 Skrevet 1. august 2023 59 minutter siden, herzeleid said: Det er min erfaring også. De færreste ønsker tross alt å være slemme mot andre, og i de aller fleste tilfeller spiller nok "bagasjen" inn på en betraktelig mer subtil måte, enten det er som du skisserer der en får vite mer etter hvert og justerer relasjonen deretter, eller der en er kjent med en persons adferd fra før og allerede har vurdert vedkommende som uaktuell for forhold. I mange tilfeller får den nok ikke heller konsekvenser ut over at partneren synes det er ubehagelig men aksepterer det. Disse nyansene er jeg redd fort går tapt om en er for dypt nede i skyttergraven. Når det gjelder "slut shaming" har jeg inntrykk av at det er vell så vanlig kvinner imellom. Ja, er vel kvinner som slutshamer mest. De vet at menn bryr seg, og derfor blir det et våpen de kan bruke mot hverandre i sine interne intriger.
Kipling Skrevet 1. august 2023 #534 Skrevet 1. august 2023 57 minutter siden, Rosakatt said: Ja de er hva de ikke liker. Snakker om en fyr som har kanskje 10 kvinner i sin omgangskrets og som da velger å prate og bli bedre kjent med 3 av dem fordi han ser på dem som potensiel kjærste dersom de finner tonen, og at det var en fjerde han ville ha vurdert også dersom det ikke var for fortiden hennes.
Rosakatt Skrevet 1. august 2023 #535 Skrevet 1. august 2023 Kipling skrev (1 minutt siden): Snakker om en fyr som har kanskje 10 kvinner i sin omgangskrets og som da velger å prate og bli bedre kjent med 3 av dem fordi han ser på dem som potensiel kjærste dersom de finner tonen, og at det var en fjerde han ville ha vurdert også dersom det ikke var for fortiden hennes. Jeg snakker om de mennene som har gjort akkurat det samme, å allikevel sier nei takk over det. De avslår sin egen oppførsel i andre. Det er ironisk
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #536 Skrevet 1. august 2023 herzeleid skrev (1 time siden): Det er min erfaring også. De færreste ønsker tross alt å være slemme mot andre, og i de aller fleste tilfeller spiller nok "bagasjen" inn på en betraktelig mer subtil måte, enten det er som du skisserer der en får vite mer etter hvert og justerer relasjonen deretter, eller der en er kjent med en persons adferd fra før og allerede har vurdert vedkommende som uaktuell for forhold. I mange tilfeller får den nok ikke heller konsekvenser ut over at partneren synes det er ubehagelig men aksepterer det. Disse nyansene er jeg redd fort går tapt om en er for dypt nede i skyttergraven. Når det gjelder "slut shaming" har jeg inntrykk av at det er vell så vanlig kvinner imellom. Disse nyansene er oppe hele tiden. Hvis menn og kvinner kan velge antallet sexpartnere på den de er med, så foretrekker de selvfølgelig ikke et veldig høyt antall. Alle kan disse nyansene. Det er heller ikke slik at kvinner sier til menn «jeg dumper deg fordi du er opptatt av fortiden min». Samtidig har jeg og sikkert flere kvinner trukket seg unna menn som er overopptatt av sånt eller farer med dobbeltstandarder, eller at man selv trekker seg unna dersom det kommer frem at de har et skyhøyt antall sexpartnere dersom man selv har et mer moderat antall sexpartnere og man ikke er forelsket i vedkommende. Alle vet at dette som oftest ikke er åpne konfrontasjoner. Men ingen av disse personene som kommer sammen og avviser hverandre av slike grunner, har noen rett til å bestemme over andres seksualliv, som kalles å stikke nesen sin i andres saker, og alle disse menneskene finner seg også kjærester, noe som gjør at det overhodet ikke er noen grunn til å opplyse om såkalte sosiale konsekvenser. Å avvise og bli avvist på grunnlag av slike kriterier er en del av livet og man skal ikke forsøke å få mennesker til å tekkes en norm. Anonymkode: 2d7cd...689
herzeleid Skrevet 1. august 2023 #537 Skrevet 1. august 2023 Rosakatt skrev (Akkurat nå): Jeg snakker om de mennene som har gjort akkurat det samme, å allikevel sier nei takk over det. De avslår sin egen oppførsel i andre. Det er ironisk Det er kanskje et paradoks om en ser det fullstendig isolert. Løfter en blikket litt tror jeg en vil finne at menn som har tilgang til mange kvinner dermed også har mulighet til å velge vekk de kvinnene mange menn har tilgang til, og at en andel nok vil gjøre dette. Det er nok ikke så veldig mye rarere enn at vi gjerne tiltrekkes av ulike egenskaper, på samme måte som lave kvinner kan foretrekke høye menn, eller at kvinner gjerne finner menn med mer status og makt attraktivt. Jeg tror kvinner og menn generelt foretrekker at partneren er "bedre" enn oss på noen områder. Interessant nok forutsetter det heller ikke noen dobbeltmoral. En del kan nok synes det er attraktivt med et mer eksklusivt forhold til sex selv om en selv har en viss historikk, og hvis en har muligheten til å velge en slik partner, hvorfor ikke? 1
Rosakatt Skrevet 1. august 2023 #538 Skrevet 1. august 2023 herzeleid skrev (3 minutter siden): Det er kanskje et paradoks om en ser det fullstendig isolert. Løfter en blikket litt tror jeg en vil finne at menn som har tilgang til mange kvinner dermed også har mulighet til å velge vekk de kvinnene mange menn har tilgang til, og at en andel nok vil gjøre dette. Det er nok ikke så veldig mye rarere enn at vi gjerne tiltrekkes av ulike egenskaper, på samme måte som lave kvinner kan foretrekke høye menn, eller at kvinner gjerne finner menn med mer status og makt attraktivt. Jeg tror kvinner og menn generelt foretrekker at partneren er "bedre" enn oss på noen områder. Interessant nok forutsetter det heller ikke noen dobbeltmoral. En del kan nok synes det er attraktivt med et mer eksklusivt forhold til sex selv om en selv har en viss historikk, og hvis en har muligheten til å velge en slik partner, hvorfor ikke? Som kvinne med få hadde jeg aldri fallt for en sånn mann. Andre vil kanskje. 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #539 Skrevet 1. august 2023 herzeleid skrev (1 minutt siden): Det er kanskje et paradoks om en ser det fullstendig isolert. Løfter en blikket litt tror jeg en vil finne at menn som har tilgang til mange kvinner dermed også har mulighet til å velge vekk de kvinnene mange menn har tilgang til, og at en andel nok vil gjøre dette. Det er nok ikke så veldig mye rarere enn at vi gjerne tiltrekkes av ulike egenskaper, på samme måte som lave kvinner kan foretrekke høye menn, eller at kvinner gjerne finner menn med mer status og makt attraktivt. Jeg tror kvinner og menn generelt foretrekker at partneren er "bedre" enn oss på noen områder. Interessant nok forutsetter det heller ikke noen dobbeltmoral. En del kan nok synes det er attraktivt med et mer eksklusivt forhold til sex selv om en selv har en viss historikk, og hvis en har muligheten til å velge en slik partner, hvorfor ikke? Jo, dette er dobbeltstandard, å shame kvinner for å ha sex med mange eller tolke deres seksuelle erfaringer som utslag av psykisk ustabilitet, mens man selv vurderer sin egen like oppførsel annerledes er dobbeltstandard. Å si at man ønsker en kvinne uten så mange partnere mens man selv har hatt mange, er ok så lenge man ikke vurderinger hennes seksualliv annerledes, men det virker ikke som om de mannfolka som sier slik, klarer å gjøre dette. Det er for eksempel en helt ærlig sak å si at man ville ha slitt med sjalusi, men det er jo nesten ikke på bordet her. Neida, i stedet kommer det lange avhandlinger om hvorfor kvinner sol har hatt seg med femti må tolkes annerledes enn menn som har hatt seg med femti. Det er overhodet ikke det samme som å ønske seg en partner uten skjegg selv om man selv har skjegg. Det ene er dobbeltstandard, det andre kalles å være et heterofil mann ettersom kvinner faktisk nesten aldri har skjegg. Det kvinner derimot har, er en fortid og en seksualitet, slik som menn, og man skal ikke stikke nesen sin i fremmede menneskers seksualitet eller dømme en atferd man selv utøver. Det kommer alltid til å være frekt og ufint. Anonymkode: 2d7cd...689 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #540 Skrevet 1. august 2023 Rosakatt skrev (Akkurat nå): Som kvinne med få hadde jeg aldri fallt for en sånn mann. Andre vil kanskje. Ikke jeg heller. Dobbeltmoral er det ekleste jeg vet, til og med verre enn amerikanskprega og dårlig fundert nykonservatisme. Anonymkode: 7d422...c6d 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå