Gå til innhold

Argumenter for/imot seksuell promiskuøs atferd kvinner

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bruker selvfølgelig nettopp tiden min nettopp på å reflektere over ting som ikke handler om andre menneskers seksualliv, som for eksempel arbeidsmarkedet, skattepolitikk, utenrikspolitikk, og lignende faktisk viktige ting, som ikke er bare er et søtt lite slør over et behov for å kontrollere hvor mange andre har seg med fordi man ønsker at det motsatte kjønn skal oppføre seg på en viss måte, gjemt bak såkalte velmenende «argumenter».

Anonymkode: 2d7cd...689

Fint, men da er også innspillene dine verdiløse når noen etterspør refleksjoner rundt nettopp konsekvenser av adferd du ikke har reflektert over.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dere skriver jo fanden meg på samme lissom-fine og lissom-konservative måten også? Helt utrolig, og så mageplasker dere bare så voldsomt med pseudo-språket og "forskning" og "vitenskap" dere åpenbart ikke kjenner fra innsida (på noe vis...). Helt utrolig.

Anonymkode: 7d422...c6d

Igjen, hvis du er uenig i noe av det jeg skriver så forsøk å formulere argumenter. Personangrepene dine er ikke særlig nyttige.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (1 minutt siden):

Fint, men da er også innspillene dine verdiløse når noen etterspør refleksjoner rundt nettopp konsekvenser av adferd du ikke har reflektert over.

Jeg bryr meg da vitterlig ikke om at du, som ikke gjør annet enn å mase om kjønn, og ikke egentlig reflekterer, men bare konkluderer og spekulerer, på en ytterst konvensjonell og veik måte, finner mine innlegg verdiløse. Jeg finner for øvrig hele HI verdiløs. Og en slik reaksjon på hele problemstillingen er selvfølgelig også hjertelig velkommen! 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bryr meg da vitterlig ikke om at du, som ikke gjør annet enn å mase om kjønn, og ikke egentlig reflekterer, men bare konkluderer og spekulerer, på en ytterst konvensjonell og veik måte, finner mine innlegg verdiløse. Jeg finner for øvrig hele HI verdiløs. Og en slik reaksjon på hele problemstillingen er selvfølgelig også hjertelig velkommen! 

Du misforstår kanskje. Når du fastslår at du ikke har reflektert over det TS spør om sier du indirekte at du ikke har noe av verdi å bidra med. Det er en ærlig sak, men da er det nok også hensiktsmessig å agere deretter.

Argumenter for og imot denne typen adferd finnes helt åpenbart, og jeg tror det er sunt for oss å gjøre et minimum av refleksjoner rundt konsekvenser før en handler. Jeg leser TS til å etterspørre nettop det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (5 minutter siden):

Du misforstår kanskje. Når du fastslår at du ikke har reflektert over det TS spør om sier du indirekte at du ikke har noe av verdi å bidra med. Det er en ærlig sak, men da er det nok også hensiktsmessig å agere deretter.

Argumenter for og imot denne typen adferd finnes helt åpenbart, og jeg tror det er sunt for oss å gjøre et minimum av refleksjoner rundt konsekvenser før en handler. Jeg leser TS til å etterspørre nettop det.

Ikke lat som du leser meg med godvilje. Mitt største ønske er at du faktisk skal ha baller nok til å være ærlig og slutte med denne bleke alle-andre-misforstårretorikken din. Og du hr helt feil - det er ikke sunt å legge seg opp i andre menneskers seksualliv. Ikke lat som om det handler om noe annet enn det - nettopp å legge seg opp i andres seksualliv. Hvis du hadde reflektert over dette, slik du skriver, ville du sporenstreks funnet ut at dette faktisk er frekt og deg uvedkommende. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (13 minutter siden):

Å stikke nesen sin helt inntil andre menneskers knullevindu, det har jeg med andre ord mine refleksjoner omkring, ja. Kanskje skal du selv tenke litt over hvilke konsekvenser det kan få at du går rundt og hever pekefinger mot svette kropper som nyter hverandre- det kan jo faktisk hende at de reagerer på at du er så interessert i seksuallivet deres. Bare et par refleksjoner om konsekvenser, her.

• Nyttig 1
Skrevet
44 minutter siden, Rosakatt said:

Men fordømmer du henne? Liker virkelig ikke tanken på at du kanskje dømmer disse kvinnene mens du får være nært dem, nyte sammen med dem. Eller er du så snill at du tenker godt om dem, men at du tenker det ikke kan bli mer? Kan jo være du faller for noen som har hatt mange, virkelig, virkelig mange. Om du ikke har noen da. 

Håper ikke det jeg heller 😔 

Hvor snill jeg er varierer med dagsform og humør, for ikke å snakke om hennes adferd.

Er i utgangspunktet ikke en veldig empatisk person, så kan ofte dømme dem hvis de kjører "tough chick" greia, men når de viser sårbarhet så er det en av de få tingene som trigger empatien min. Da blir det hele en del mer vemodig. Er vel et eller annet beskytter-instinkt fra steinalderen som kicker inn.

Er jeg i et mer reflektivt humør (skjer gjerne sent på kvelden) så tenker jeg vemodig over hvor mange potensielt fantastiske kvinner som er der ute og hvor trist det er hva kulturen vår gjør med dere, men hender det blir glemt "i kampens hete".

Man skal vel aldri si aldri, men jeg tviler på at det skjer. Når jeg finner ut at en jente jeg er interessert i har en mer luddrete fortid enn jeg trodde så pleier det å bare drepe tiltrekningen umiddelbart. Tenker ikke noe fiendtlig eller ondsinnet om dem, tiltrekningen bare forsvinner, som bildet på en TV når du drar ut stikkontakten. Fått litt bakoversveis av hvor fort den endringen kan skje et par ganger faktisk.

AnonymBruker
Skrevet
Kipling skrev (10 minutter siden):

Hvor snill jeg er varierer med dagsform og humør, for ikke å snakke om hennes adferd.

Er i utgangspunktet ikke en veldig empatisk person, så kan ofte dømme dem hvis de kjører "tough chick" greia, men når de viser sårbarhet så er det en av de få tingene som trigger empatien min. Da blir det hele en del mer vemodig. Er vel et eller annet beskytter-instinkt fra steinalderen som kicker inn.

Er jeg i et mer reflektivt humør (skjer gjerne sent på kvelden) så tenker jeg vemodig over hvor mange potensielt fantastiske kvinner som er der ute og hvor trist det er hva kulturen vår gjør med dere, men hender det blir glemt "i kampens hete".

Man skal vel aldri si aldri, men jeg tviler på at det skjer. Når jeg finner ut at en jente jeg er interessert i har en mer luddrete fortid enn jeg trodde så pleier det å bare drepe tiltrekningen umiddelbart. Tenker ikke noe fiendtlig eller ondsinnet om dem, tiltrekningen bare forsvinner, som bildet på en TV når du drar ut stikkontakten. Fått litt bakoversveis av hvor fort den endringen kan skje et par ganger faktisk.

Det er svært normalt å miste tiltrekningen umiddelbart dersom den andre har divergerende verdier. Slik som jeg ville ha mistet min dersom en kjekk fyr åpnet kjeften sin og dette du skriver rant utover bordet. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er svært normalt å miste tiltrekningen umiddelbart dersom den andre har divergerende verdier. Slik som jeg ville ha mistet min dersom en kjekk fyr åpnet kjeften sin og dette du skriver rant utover bordet. 

Vi har alle våre kors å bære 🙂

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Kipling skrev (4 minutter siden):

Vi har alle våre kors å bære 🙂

Nå DER er vi enige ✌️

Skrevet
Kipling skrev (6 minutter siden):

Forstår ikke hvordan du kan være intim med noen du ikke går godt med. 

Ser at du ikke er så empatisk alltid 🤭 Men samtidig må jeg si du er det en god del allikevel, eller det er noe med deg som gir meg et inntrykk av at du forstår mer enn det litt ekstreme, beklager, kvinnesynet ditt 😅 Du er spenstig, liker humoren din. 

De er da fortsatt de fantastiske kvinnene. Er du like kresen med å si at du selv er fantastisk som menneske? Det er jo på en måte din egen oppførsel du missliker, du er den kulturen 🪞. Men du gjemmer det bak at menn har lov, fordi du tror vi for en eller annen grunn tenker anderledes eller noe. Tror det er mer inviduelt jeg. 

Oi, lurer på hva det handler om sånn egentlig.

! Haha er du en av de som sier at jo fler partnere noen har hatt jo vanskeligere er det å binde seg? Kanskje dette er deg som har vanskelig for å binde deg av samme årsak? Mange som binder seg allikevel, så jeg tror ikke helt på det selv. Å unnskyld om jeg ler om det er sannt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenkte akkurat det samme. Hadde lett stått over både forhold og sex for resten av livet hvis kvinnesynet til Kipling var det man skulle levd med. Da er det bedre å ha pusekatt, enn mann.

Anonymkode: ff989...efb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Tenkte akkurat det samme. Hadde lett stått over både forhold og sex for resten av livet hvis kvinnesynet til Kipling var det man skulle levd med. Da er det bedre å ha pusekatt, enn mann.

Anonymkode: ff989...efb

Nettopp. Jeg har blant annet avvist en mann som spurte tidlig hvor mange partnere jeg har hatt før. Selv om mitt antall hadde vært lavt nok for ham, er ikke dette en mann jeg anser som god nok partner. 

Har også vært gift med en som var opptatt av antall partnere, renhet osv. Han var min første. Makan til kontrollerende og kvinnediskriminerende mann skal man lete lenge etter. 

Anonymkode: d06d1...b42

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke lat som du leser meg med godvilje. Mitt største ønske er at du faktisk skal ha baller nok til å være ærlig og slutte med denne bleke alle-andre-misforstårretorikken din. Og du hr helt feil - det er ikke sunt å legge seg opp i andre menneskers seksualliv. Ikke lat som om det handler om noe annet enn det - nettopp å legge seg opp i andres seksualliv. Hvis du hadde reflektert over dette, slik du skriver, ville du sporenstreks funnet ut at dette faktisk er frekt og deg uvedkommende. 

Tror du virkelig disse personangrepene taler din sak?

Anonymkode: 0dd04...922

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror du virkelig disse personangrepene taler din sak?

Det er bare at vi er lei av at denne brukeren harselerer med alle motdebattanter ved å si "du må ha mer forståelse", "er du sikker på at du forstod det/er uenig med meg/mener det du sier?", "hva er det du egentlig mener?" Det kan være artig en stund, men når dette kommer i nesten alle tråder, blir man irritert og lei. Hvis vedkommende ikke forstår halvparten av det kvinner skriver, bør han kanskje gå kurs i kvinnespråk, ikke forsøple alle tråder med denne evinnelige runddansen, som ikke tilfører diskusjonen noe annet enn ekstra antall sider. 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare at vi er lei av at denne brukeren harselerer med alle motdebattanter ved å si "du må ha mer forståelse", "er du sikker på at du forstod det/er uenig med meg/mener det du sier?", "hva er det du egentlig mener?" Det kan være artig en stund, men når dette kommer i nesten alle tråder, blir man irritert og lei. Hvis vedkommende ikke forstår halvparten av det kvinner skriver, bør han kanskje gå kurs i kvinnespråk, ikke forsøple alle tråder med denne evinnelige runddansen, som ikke tilfører diskusjonen noe annet enn ekstra antall sider. 

Herzeleid forstår jo. Det er jo de som svarer som svarer på noe helt annet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Herzeleid forstår jo. Det er jo de som svarer som svarer på noe helt annet.

Når han nesten HVER gang spør "hva er det du egentlig mener?" så forstår han ikke. Så begynner runddansen og kveruleringen over flere sider, som dreper utviklingen i tråden og stagnerer hele diskusjonen av det EGENTLIGE temaet i tråden. Hver jævla gang.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette var litt rart. TS spør jo spesifikt om argumenter for og imot en spesiell type adferd. Å kalle det å besvare spørsmålet eller reflektere over problemstillingen ‘frekt’ fremstår sånn sett litt underlig, og er selvfølgelig ikke å ‘legge seg opp i’ andre menneskers seksualliv. Du står fritt til å leve ut seksualiteten din akkurat som du vil selv om andre mennesker har et mer reflektert forhold til hvilke konsekvenser adferd kan ha.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Å stikke nesen sin helt inntil andre menneskers knullevindu, det har jeg med andre ord mine refleksjoner omkring, ja. Kanskje skal du selv tenke litt over hvilke konsekvenser det kan få at du går rundt og hever pekefinger mot svette kropper som nyter hverandre- det kan jo faktisk hende at de reagerer på at du er så interessert i seksuallivet deres. Bare et par refleksjoner om konsekvenser, her.

Det kan nok være nyttig å skille mellom diskusjon rundt og interesse for en problemstilling (her konsekvenser av adferd) og å interessere seg for konkrete individer sitt sexliv. Å reflektere over konsekvenser generelt kan en fint gjøre uten å interessere seg for den enkeltes sexliv.

Å reflektere over konsekvenser innebærer selvfølgelig heller ikke noen moralsk pekefinger, og om du leser innleggene du siterer vil du se at jeg ikke på noe tidspunkt gjør moralske vurderinger. Mulig det er der misforståelsen oppstår, der tematikken kanskje er for ‘øm’ til at en klarer å ta innover seg slike forsøksvis objektive refleksjoner.

Jeg synes du nedvurderer kvinner ved å fremstille det som manglende evne til å forholde seg til sak eller forstå det en svarer på skulle være et spørsmål om ‘kvinnespråk’. De fleste kvinner har tross alt ikke problemer med å forholde seg saklig og reflektert til en problemstilling, og om du er blant de som opplever å bli svar skyldig når det spørres hva du forsøker å svare på spørs det om det kanskje er mer nyttig å begynne med en selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (10 minutter siden):

Dette var litt rart. TS spør jo spesifikt om argumenter for og imot en spesiell type adferd. Å kalle det å besvare spørsmålet eller reflektere over problemstillingen ‘frekt’ fremstår sånn sett litt underlig, og er selvfølgelig ikke å ‘legge seg opp i’ andre menneskers seksualliv. Du står fritt til å leve ut seksualiteten din akkurat som du vil selv om andre mennesker har et mer reflektert forhold til hvilke konsekvenser adferd kan ha.

Det kan nok være nyttig å skille mellom diskusjon rundt og interesse for en problemstilling (her konsekvenser av adferd) og å interessere seg for konkrete individer sitt sexliv. Å reflektere over konsekvenser generelt kan en fint gjøre uten å interessere seg for den enkeltes sexliv.

Å reflektere over konsekvenser innebærer selvfølgelig heller ikke noen moralsk pekefinger, og om du leser innleggene du siterer vil du se at jeg ikke på noe tidspunkt gjør moralske vurderinger. Mulig det er der misforståelsen oppstår, der tematikken kanskje er for ‘øm’ til at en klarer å ta innover seg slike forsøksvis objektive refleksjoner.

Jeg synes du nedvurderer kvinner ved å fremstille det som manglende evne til å forholde seg til sak eller forstå det en svarer på skulle være et spørsmål om ‘kvinnespråk’. De fleste kvinner har tross alt ikke problemer med å forholde seg saklig og reflektert til en problemstilling, og om du er blant de som opplever å bli svar skyldig når det spørres hva du forsøker å svare på spørs det om det kanskje er mer nyttig å begynne med en selv.

Jeg opplever det merkelig nok bare fra deg, selv om jeg skriver en del på forumet. Har ALDRI opplevd det fra noen andre på mine 10 år her. Så problemet er deg.

• Liker 1
Skrevet

På generelt grunnlag tenker jeg at folk må gjøre som de vil. Jeg er tilhenger av at folk må kose seg så mye som mulig.

På en annen side måmman være klar over at det finnes en viss risiko der. Det er en del menn som ikke er spesielt glade i at dama ikke har ligget rundt med halve byen.  Man kan potensielt svekke sin mulighet til å få drømmepartneren sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...