AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #1 Skrevet 18. juli 2023 Jeg er i buke 36+5 ( i følge menstermin 37+0) så føler det er litt tidlig, men må bare spørre likevel fordi jeg ikke kan huske hvordan det var sist. Fødte forrige barn i uke 38+6. De siste to dagene føler jeg det har skjedd en endring i kroppen. Jeg har nesten konstante menssmerter, og mye og kraftigere kynnere enn før. Har også fått veldig vondt i den ene hofta og i ryggen. Stikker liksom. I tilegg har jeg gått fra forstoppelse til avføring 2-3 ganger daglig de siste 3 dagene. Jeg har bare en magefølelse på at noe er på gang, kroppen føles annerledes. Har ikke sett noe til slimproppen (gjorde ikke det sist heller), men har litt økt med utflod. Har også vært uvanlig trøtt og sliten og kvalm på morgenene. Kan det høres ut som noe er på gang eller er dette bare vanlig modning som kan ta ukevis?😄 Anonymkode: c6be3...183
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #2 Skrevet 18. juli 2023 Jeg ville valgt å tenke på at det er gode tegn, selv om jeg dessverre må si at det var slik de siste ukene i 2. svangerskap for meg. Første gang begynte det plutselig og rett på, uten noen tegn til fødsel før kvelden før riene startet (da fikk jeg løs mage). Men andre gang var jeg sikker på at fødsel var nært forestående eller i gang ganske mange ganger før den faktisk var det. Veldig slitsomt, så jeg håper ikke det blir slik modning i ukesvis for deg. Om det nå likevel bare er modning, så kan jeg i hvert fall si at jeg hadde 4 cm. og modne forhold på siste jordmorkontroll før fødselen startet. Så latensfasen av var i hvert fall unnagjort i god tid før selve fødselen, og fødselen var raskt og grei da den endelig kom. Lykke til med siste innspurt! Anonymkode: ef668...d08
tutu11 Skrevet 19. juli 2023 #3 Skrevet 19. juli 2023 Høres ut som det nærmer seg ja! Modningen er på gang. Var slik hos meg 2 uker før ca, kanskje 1 uke før... Så ble mensenmurringene mer som rier, de kom og gikk, det var ca 2 dager før fødsel. Fikk da også løs mage og vansker med å gå på tur. Deretter begynte riene på ordentlig en uke før termin😊 masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå