Gå til innhold

Hvordan unngå å bli feit når jeg ikke har kjøkken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er et utrolig styr med kjøkken-oppussing her og jeg har hverken tilgang til ovn, oppvaskmaskin eller kokeplater. Har micro og vannkoker. Dsv så har jeg gått opp litt i vekt for det er utrolig vanskelig å spise sunt og holde motivasjonen oppe. Er DRITTLEI hele oppussinga og de blir jo aldri ferdig. 

Tips til hva jeg kan spise som er litt sunt?

Er SÅ lei av knekkebrød (selv om jeg varierer pålegg, bruker mye grønnsaker og sånt), salater og Fjordland. Og jeg har ikke råd til å spise mye ute eller bestille take away. 

Når kantina åpner igjen på jobb så kan jeg ha lunch som middag og heller noe lett når jeg kommer hjem, men jeg trenger mer råd til sunnere ting å spise egentlig. Må leve sånn i 1 mnd til (om ikke mer), jeg klikker snart! 

Anonymkode: 331e3...95e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

En bigmac om dagen gjør godt for magen

Anonymkode: e27fb...c53

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En bigmac om dagen gjør godt for magen

Anonymkode: e27fb...c53

Nei, det er det jeg prøver å unngå :P 

Har handlet inn nøtter og gulrøtter, så jeg har tatt grep. Drikker mye vann og. Men middag er vanskelig! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er et utrolig styr med kjøkken-oppussing her og jeg har hverken tilgang til ovn, oppvaskmaskin eller kokeplater. Har micro og vannkoker. Dsv så har jeg gått opp litt i vekt for det er utrolig vanskelig å spise sunt og holde motivasjonen oppe. Er DRITTLEI hele oppussinga og de blir jo aldri ferdig. 

Tips til hva jeg kan spise som er litt sunt?

Er SÅ lei av knekkebrød (selv om jeg varierer pålegg, bruker mye grønnsaker og sånt), salater og Fjordland. Og jeg har ikke råd til å spise mye ute eller bestille take away. 

Når kantina åpner igjen på jobb så kan jeg ha lunch som middag og heller noe lett når jeg kommer hjem, men jeg trenger mer råd til sunnere ting å spise egentlig. Må leve sånn i 1 mnd til (om ikke mer), jeg klikker snart! 

Du kan kjøpe det eu vil ha i en salat pluss sånn ferdig salatkylling man får i butikken. 

Frukt/bær/grønnsaker. 
Havregrøt. 
Bakt potet laget i mikro med smårettskinke, mais, ost osv

Noe mikrowatt er jo sunn og tja helt grei.

Ellers så går det fint an å kjøpe takeaway og ikke bli feit selvom. 

Anonymkode: 95695...14a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan kjøpe det eu vil ha i en salat pluss sånn ferdig salatkylling man får i butikken. 

Frukt/bær/grønnsaker. 
Havregrøt. 
Bakt potet laget i mikro med smårettskinke, mais, ost osv

Noe mikrowatt er jo sunn og tja helt grei.

Ellers så går det fint an å kjøpe takeaway og ikke bli feit selvom. 

Mikromat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøp deg ei dobbelt kokeplate. Koster veldig lite. Evt hør i omgangskretsen om noen har til utlån. 

Anonymkode: 091e4...02f

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du kan da lage middag i mikroen. Fisk f.eks, grønnsaker, poteter, kylling, salater (ikke i mikroen da). 

Anonymkode: 8c914...d00

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Søk på raw food, masse som ikke må varmes

Anonymkode: 4bab7...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde vurdert en airfryer, men jeg spiser nok annerledes enn deg. Jeg er fornøyd med en entrecote eller annet rent animalsk protein.

Anonymkode: e8cf5...e2d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du kan da lage middag i mikroen. Fisk f.eks, grønnsaker, poteter, kylling, salater (ikke i mikroen da). 

Anonymkode: 8c914...d00

Hvordan lage fisk i microen? Jeg savner veldig å spise fisk, men fisk fra Fjordland frister ikke helt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker du sushi? Kan du koke ris? Event kjøp riskoker… Sushibowls er veldig godt og sunt.

Salmalaks

Ris (jeg veksler mellom sushiris og jasmin)

Vårløk

Agurk

Avokado

Hjertesalat

Sesamfrø

Soyasaus, ingefær, wasabi 

Jeg liker å legge laksen oppå varm ris slik at laksen blir «litt tempura», og drysser vårløk oppå. Resten av grønnsakene legger jeg seksjonsvis på tallerkenen.

Anonymkode: 403c8...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En del av Fjordlandmiddagene er helt greie ernæringsmessig sett. Så det trenger ikke være så ille. 

Anonymkode: 410ac...0b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Havregrøt kan lages i micro, topp med blåbær el.

Speltlomper med fyll

Ferske supper(sånne på pose)

Fjordland

Salater

Lån en sånn hybelkomfyr eller airfryer hos noen?

Anonymkode: f69bb...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Been there, done that. Vi var 5 mnd uten kjøkken. Hadde en enkel grill da og kjøpte en kokeplate. Men benk og vask hadde vi ikke. Om du ikke har mulighet til å skaffe en grill så anbefaler jeg å kjøpe en dobbel kokeplate, de er ikke dyre. Se på enkle oppskrifter som ikke krever så mye.

Anonymkode: 30c4d...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter jo at det meste kan gjøres i mikrobølgeovn, så undersøk litt, du kan helt sikkert lage mer avansert mat i den enn det du gjør nå. Ellers kan du jo lage deg salater og påsmurt mat.

Ser du har vannkoker, da kan du jo gå for rett i koppen, div. turmat osv.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg kuttet antall dager med varmmat hjemme, spist mye brød, frukt og grønnsaker til vanlig, og heller unnet meg ordentlig middag ute noen få dager i uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du kun drikker buljong, som du kan bruke vannkokeren din til, så blir du nok ikke feit. På fire buljongterninger om dagen burde du gå ned i vekt.

Det er ikke mikroen som gjør deg feit, det er maten du spiser.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fysisk aktivitet og mindre inntak av søppel.

Anonymkode: bbc74...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Grønnsaker og de ferdig oppskårede ferdig grillet kyllingene 

Unngå halvfabrikata.  Gikk opp ti kg pga manglende kjøkken jeg også fordi det ble mye nudler og fastfood og hermetikk mat 

Anonymkode: 073c6...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...