Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Er gravid i uke 11. Har tidlig ultralyd i august. Jordmor gav noen råd for ting jeg kan gjøre for å sjekke ting i mellomtiden, så det jeg lurer på her er hvorvidt noen andre har/hadde samme erfaring som meg når det kommer til blødninger og hvordan det gikk:

I over en uke har jeg hatt bittelitt blod hver dag, mest på dopapiret, noen dager er det koagulert blod/brun utflod i trusen. Har ikke smerter foruten noen små stikk eller ulminger som varer et sekund, men det har bare vært et par ganger og en stund siden nå. 

Små blødninger skal være normalt men jeg finner ikke noe om hvor ofte som er normalt. Testene viser fremdeles positivt resultat. 

Jordmor sier det er vanskelig å si om dette er normalt eller ikke fordi alle er forskjellige, men virker ikke som hun tror det er spontantabort ennå.

Graviditetssymptomer har gått ned kraftig, jeg er ikke kvalm lenger, og ikke like trøtt (jeg var dautrøtt hele dagen lenge, i går og i dag er jeg skummelt opplagt). Jeg hadde også et generelt ubehag, oppblåst og uggen, men føler meg nesten normal nå. Puppene er fremdeles større enn vanlig og noe ømme.

Dette er kjipt å bære på.

Anonymkode: 8b1b9...f54

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har erfaring med mye blødninger, nesten som vanlig mensen i ca to uker sammenhengende, i starten av første trimester. Det gikk helt fint med graviditeten. Jeg hadde også en ganske kort, men kraftig kraftig, rød blødning i overgangen uke 9/10, og da dro jeg rett og slett til Dr. Dropin og fikk time på dagen for å se at alt var greit. Hadde ikke klart å slå med til ro uten, så da var det verdt pengene. Hvis du bor et sted hvor det er mulig og har råd til det ville jeg vurdert det. 

Anonymkode: bc42e...f26

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd dette to ganger - den ene gangen var det starten på en SA, den andre ingenting. I første tilfelle tok blødningen seg gradvis opp i løpet av en uke, før det kom mye blod, smerter/kramper, og det ikke var noen tvil. Fikk bekreftet SA på sykehuset. 

Neste gang blødde jeg også av og på helt til uke 14-15, uten at det var noe galt. 

Er forøvrig vanlig at de verste første-trimester symptomene avtar der du er nå, det er fordi hormonene stabiliserer seg når morkaka tar over. 

Om du er engstelig så ville jeg spandert på meg en privat ultralyd faktisk, det er den eneste måten å få vite hvordan det står til der inne. Det er lenge å gå og vente i uvisshet ❤

Anonymkode: 4cb05...d30

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blødde fra uke 11 til uke 30 med yngste, stort sett brunligblanda utfold, noen ganger med mer og tydeligere blod. De sa hele tida vent og se, og det gjorde jeg (med hjertet i halsen til ca uke 28), og nå er resultatet av det svangerskapet en kjernesunn 15-åring, helt som hen skal være på alle måter.

Lykke til❤️

Anonymkode: 57aed...e56

• Hjerte 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har opplevd dette to ganger - den ene gangen var det starten på en SA, den andre ingenting. I første tilfelle tok blødningen seg gradvis opp i løpet av en uke, før det kom mye blod, smerter/kramper, og det ikke var noen tvil. Fikk bekreftet SA på sykehuset. 

Neste gang blødde jeg også av og på helt til uke 14-15, uten at det var noe galt. 

Er forøvrig vanlig at de verste første-trimester symptomene avtar der du er nå, det er fordi hormonene stabiliserer seg når morkaka tar over. 

Om du er engstelig så ville jeg spandert på meg en privat ultralyd faktisk, det er den eneste måten å få vite hvordan det står til der inne. Det er lenge å gå og vente i uvisshet ❤

Anonymkode: 4cb05...d30

Har faktisk akkurat samme erfaringer som deg ♥️ ved SA tok det seg opp gradvis ila noen få dager. I det neste svangerskapet hvor vi endte opp med en frisk og fin liten gutt, hadde jeg små blødninger.

Jeg dro på sykehuset begge gangene. Den første gangen ble jeg sendt hjem for å se det an, endte i SA kort tid etter besøket. Den andre gangen fant de hjertelyden på ultralyd med kun lyd. Ble henvist til kvinneklinikken dagen etterpå som tok en innvendig ultralyd hvor alt så fint ut.

Slimhinnene blir tynnere og mer sårbare under svangerskapet. Dette kan medføre små blødninger.

Ta kontakt med helsevesenet der du bor, de kan hjelpe deg uansett utfall ♥️

AnonymBruker
Skrevet

Takk til dere som delte erfaringer, jeg setter stor pris på det!!

Anonymkode: 8b1b9...f54

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...