AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #1 Del Skrevet 18. juli 2023 De kom fra Montera i dag og skulle montere kjøkkenet, men sa de måtte gå fordi ledningene var flytta på. Jeg er ikke utdannet elektriker, kjøkkenmontør eller noe som helst. Montøren påstod at håndverkeren jeg har brukt til å pusse opp kjøkkenet har flyttet på noen ledninger. Men skjønner fortsatt ikke hva som er feil? Og jeg skjønte ikke et kvekk av hva de prøvde å forklare. De sa at pga det ble bomtur så blir jeg dobbeltfakturert. Håndverkeren har vært innom og sett og han mener at de prøver å lure meg for penger, for han har ikke flyttet på noe annet en å løfte på ledningene da han skulle legge gulv/male. Og ja han er en ordentlig håndverker og har alt på stell. Jeg er helt på gråten nå, har levd som en uteligger uten kjøkken og ovn i snart 3 mnd. Jeg orker ikke mer! Neste dato de kan komme tilbake er i august. Det er sånn kaos her, med kjøkkendeler, hvitevarer og rot overalt. Jeg blir totalt SPRØ av å leve sånn. Så, jeg ser at folk har både positive/negative opplevelser med Montera når jeg googler. Men er de noen luringer, sånn at de bare kan ta dobbelt betalt uten videre? Har bedt om å få en skriftlig forklaring på at de bare stoppet arbeidet. Det her er så ufattelig slitsomt. Jeg har betalt for monteringen, men rørlegger/vvs blir etterfakturert. Anonymkode: 67f1d...a2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #2 Del Skrevet 18. juli 2023 Har hørt bare negativt om de, så vi monterte selv da vi ikke orket useriøse montører. Tok også kontakt med lokale håndtverkere men de skulle ha en helt sinnsyk pris. Hadde venner som hjalp til med benkeplate, resten gikk overraskende greit. Anonymkode: e91f5...084 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Orangutangen Skrevet 18. juli 2023 #3 Del Skrevet 18. juli 2023 Jeg har bare gode erfaringer med dem da vi kjøpte kjøkken ble det avtalt to dager de skulle komme å montere, de kom presis og ble ferdig før tiden. Veldig hyggelige karer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #4 Del Skrevet 18. juli 2023 Jeg tror det er veldig ymse med Montera, og det er flere som har sluttet å bruke Montera som kjøkkenmonterer fordi det er så mye tull med dem. Hvor har du handlet kjøkkenet fra? Jeg ville kontaktet dem. Anonymkode: 00a9f...b5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #5 Del Skrevet 18. juli 2023 God erfaring🙂 men syns litt synd på dem de som kom til oss jobbet lange dager med få pauser. Anonymkode: 4deb6...c08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #6 Del Skrevet 18. juli 2023 Har bare negativ erfaring med Montera. De skulle montere kjøkken som ifølge Montera og Ikea skulle ta 1 dag å montere. De brukte 16 dager før de var ferdig... Anonymkode: 1cc82...10a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #7 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 18.7.2023 den 21.50): Jeg tror det er veldig ymse med Montera, og det er flere som har sluttet å bruke Montera som kjøkkenmonterer fordi det er så mye tull med dem. Hvor har du handlet kjøkkenet fra? Jeg ville kontaktet dem. Anonymkode: 00a9f...b5a Jeg har kjøpt via Power. Men, han som er ansvarlig for kjøkken er på ferie til langt uti august. Det er ingen andre som kan hjelpe meg sa de da jeg kontaktet de i dag Og Montera svarer meg ikke. Dette er helt krise. Er så ufattelig lei! Anonymkode: 67f1d...a2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #8 Del Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har kjøpt via Power. Men, han som er ansvarlig for kjøkken er på ferie til langt uti august. Det er ingen andre som kan hjelpe meg sa de da jeg kontaktet de i dag Og Montera svarer meg ikke. Dette er helt krise. Er så ufattelig lei! Anonymkode: 67f1d...a2d Jeg har heller dårlig erfaring med Power og kjøkken selv, og har lært at vil bare kjøpe hvitevarer fra dem heretter. Henvend deg skriftlig til Power slik at du kan dokumentere alt. Ofte leser ledere mail selv om de er på ferie, og du må kreve en hurtig løsning på situasjonen. Du må bare kontakte Forbrukerrådet hvis det ikke blir orden på det. Har du ringt hovednummeret til Montera, eller direkte til montør som har vært hos deg? Anonymkode: 00a9f...b5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #9 Del Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 20.7.2023 den 21.27): Jeg har heller dårlig erfaring med Power og kjøkken selv, og har lært at vil bare kjøpe hvitevarer fra dem heretter. Henvend deg skriftlig til Power slik at du kan dokumentere alt. Ofte leser ledere mail selv om de er på ferie, og du må kreve en hurtig løsning på situasjonen. Du må bare kontakte Forbrukerrådet hvis det ikke blir orden på det. Har du ringt hovednummeret til Montera, eller direkte til montør som har vært hos deg? Anonymkode: 00a9f...b5a Det er synd at det skal være så vanskelig å være kunde av Power når det gjelder kjøkken Jeg har sendt en mail til Power i dag og forklart hva som har skjedd. Og jeg fikk tak i Montera etter å ha prøvd lenge.. Men de er bare arrogante og påstår at jeg har flyttet på ledninger og gjort sånn at de må gjøre alt på nytt. Men nå vil jeg bare bli ferdig, så får heller se om jeg kommer noen vei med å klage når jeg får fakturaen. Til dere som skal kjøpe kjøkken men som ikke skal montere selv: IKKE kjøpe kjøkken via Power, og ikke bruk Montera, bruk heller litt mer hos en leverandør som faktisk gjør jobben ordentlig. HTH og Kvik f.eks virker veldig seriøse, etter det jeg har sett fra andre naboer i området her i Oslo hvertfall. Og Drømmekjøkkenet, selv om det er høyere pris. Jeg skulle hatt kjøkkenet ferdig i slutten av juni, nå blir det ikke før langt uti august. TS Hvis man er handy og klarer å montere selv etc, så er det jo samme hvor man kjøper kjøkken fra. Anonymkode: 67f1d...a2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #10 Del Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er synd at det skal være så vanskelig å være kunde av Power når det gjelder kjøkken Jeg har sendt en mail til Power i dag og forklart hva som har skjedd. Og jeg fikk tak i Montera etter å ha prøvd lenge.. Men de er bare arrogante og påstår at jeg har flyttet på ledninger og gjort sånn at de må gjøre alt på nytt. Men nå vil jeg bare bli ferdig, så får heller se om jeg kommer noen vei med å klage når jeg får fakturaen. Til dere som skal kjøpe kjøkken men som ikke skal montere selv: IKKE kjøpe kjøkken via Power, og ikke bruk Montera, bruk heller litt mer hos en leverandør som faktisk gjør jobben ordentlig. HTH og Kvik f.eks virker veldig seriøse, etter det jeg har sett fra andre naboer i området her i Oslo hvertfall. Og Drømmekjøkkenet, selv om det er høyere pris. Jeg skulle hatt kjøkkenet ferdig i slutten av juni, nå blir det ikke før langt uti august. TS Hvis man er handy og klarer å montere selv etc, så er det jo samme hvor man kjøper kjøkken fra. Anonymkode: 67f1d...a2d Jeg er enig. Selv om Power kan skimte med billigere priser, så er det bare så mye tull. Jeg betaler heller 30 000 kr ekstra for seriøst opplegg, Nå kan det være tull hos andre leverandører og forsinkelser også, helt klart. Ta bilder og dokumenter, og gå gjerne innom annen kjøkkenbutikk for å høre om de ser hvorfor Montera skulle mene at dette er et problem. Anonymkode: 00a9f...b5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #11 Del Skrevet 22. juli 2023 12 hours ago, AnonymBruker said: Men de er bare arrogante og påstår at jeg har flyttet på ledninger og gjort sånn at de må gjøre alt på nytt. Det er jo bare tull. Ville ringt power igjen og forklart at montørene er useriøse og vanskelig å kommunisere med. Si at du vil heve kjøpet da du ikke har råd eller tid til at de skal surre frem og tilbake som de ønsker samtidig som de påstår ting som ikke stemmer. Anonymkode: e91f5...084 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #12 Del Skrevet 22. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo bare tull. Ville ringt power igjen og forklart at montørene er useriøse og vanskelig å kommunisere med. Si at du vil heve kjøpet da du ikke har råd eller tid til at de skal surre frem og tilbake som de ønsker samtidig som de påstår ting som ikke stemmer. Anonymkode: e91f5...084 Problemet er at de på Power frasier seg alt ansvar, og sier bare at jeg må snakke med kjøkkenkonsulenten jeg var i kontakt med når han er tilbake fra ferie i august. Nå vil jeg bare bli ferdig med dette her, også får vi se om jeg kan bestride fakturaen på noen måte når jeg får den. Har ikke betalt for elektriker/vvs enda, kun selve kjøkkenet/hvitevarer/montering. Hvis jeg skulle stoppe hele prosessen vil det ta enda lenger tid, og jeg makter ikke leve sånn her noe mer. Er et stress å ha så mye rot og kjøkkendeler overalt, jeg kommer knapt fram i min egen leilighet. Men som jeg nevnte i et tidligere innlegg, mitt råd til de som ikke er handy og skal bestille nytt kjøkken. Finn helst en leverandør som kan stå for alt, og som har ansatte som tar ansvar. Og helst ikke bruker Montera heller. Det viste seg at snekkeren jeg bruker kunne både demontert og montert det nye kjøkkenet for en rimeligere sum enn det jeg har betalt, men for sent for å gjøre noe med det nå. Jeg syns at når man bruker så mye penger så må man sørge for at prosessen går ganske radig for seg også. Nesten 300.000 kr har jeg brukt på dette her.. Anonymkode: 67f1d...a2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #13 Del Skrevet 22. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Problemet er at de på Power frasier seg alt ansvar, og sier bare at jeg må snakke med kjøkkenkonsulenten jeg var i kontakt med når han er tilbake fra ferie i august. Nå vil jeg bare bli ferdig med dette her, også får vi se om jeg kan bestride fakturaen på noen måte når jeg får den. Har ikke betalt for elektriker/vvs enda, kun selve kjøkkenet/hvitevarer/montering. Hvis jeg skulle stoppe hele prosessen vil det ta enda lenger tid, og jeg makter ikke leve sånn her noe mer. Er et stress å ha så mye rot og kjøkkendeler overalt, jeg kommer knapt fram i min egen leilighet. Men som jeg nevnte i et tidligere innlegg, mitt råd til de som ikke er handy og skal bestille nytt kjøkken. Finn helst en leverandør som kan stå for alt, og som har ansatte som tar ansvar. Og helst ikke bruker Montera heller. Det viste seg at snekkeren jeg bruker kunne både demontert og montert det nye kjøkkenet for en rimeligere sum enn det jeg har betalt, men for sent for å gjøre noe med det nå. Jeg syns at når man bruker så mye penger så må man sørge for at prosessen går ganske radig for seg også. Nesten 300.000 kr har jeg brukt på dette her.. Anonymkode: 67f1d...a2d Helt riktig. Når man handler kjøkken hos Power så må man skrive under på ei lang smørbrødliste med punkter hvor de regelrett fraskriver seg det meste av ansvar for alt som kan gå galt. Dette alene er grunn nok til å aldri handle kjøkken av dem. "Kunden" har alt ansvar, og kunden er både deg, men også snekker. Og når da snekker Power benytter er helt på tur, så sitter man igjen med skjegget i postkassa når de er useriøse. Montera har rykte på seg for å være uansvarlige, så jeg kommer aldri til å kjøpe kjøkken av noen som benytter dem som montører. Jeg ville som sagt fått en uttalelse fra en annen kjøkkenbutikk (vis bilder, forklar situasjonen), fått Montera til å montere ferdig, og kontaktet Forbrukerrådet videre. Disse useriøse aktørene må bli stoppet, og jo fler som gidder å ta kampen, jo bedre. Skriv deretter en nedslående anmeldelse - både på Power og Montera sine sider. Anonymkode: 00a9f...b5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå