Gå til innhold

Dine beste produkter mot porer! (Hudpleie, primer, sminketeknikk)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er dine beste triks eller produkter for å minske synligheten av porer og struktur i huden? 

Anonymkode: 1e838...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Grundig to-trinns rens og deretter en ansiktsmaske som minsker porene. Jeg liker rose clay mask. Liker både den rosa fra Origins og Caudalie. Finnes mange gode ansiktsmasker for å minske porene. 

Anonymkode: 79d4f...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Grundig to-trinns rens og deretter en ansiktsmaske som minsker porene. Jeg liker rose clay mask. Liker både den rosa fra Origins og Caudalie. Finnes mange gode ansiktsmasker for å minske porene. 

Hei! Mener du oljecleanser før vanlig cleanser når du sier to-trinn?

Hvor ofte bruker du clay mask? Jeg har aztec indian secret clay mask og ser en umiddelbar effekt men huden er som før igjen noen timer senere. 

Jeg bruker også salicylic acid og niacinamide for å holde porene rene, så mitt hudproblem er at hudtypen min er grov med mye større porer enn normalt, og ikke at de er urene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er dine beste triks eller produkter for å minske synligheten av porer og struktur i huden? 

Jeg har kombinasjonshud og hadde ganske grove porer i t-sonen tidligere. Det som ga effekt for meg - i tillegg til eksfoliering, som du allerede gjør - var retinol. Har fått mye jevnere hudtone og mindre synlige porer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (2 timer siden):

Jeg har kombinasjonshud og hadde ganske grove porer i t-sonen tidligere. Det som ga effekt for meg - i tillegg til eksfoliering, som du allerede gjør - var retinol. Har fått mye jevnere hudtone og mindre synlige porer.

Hvilket retinolprodukt bruker du?😊

Anonymkode: 2bdd5...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvilket retinolprodukt bruker du?😊

Anonymkode: 2bdd5...7b1

Akkurat nå bruker jeg 0,5% retinol fra COSRX, men du bør begynne med et produkt med lavere konsentrasjon, 0,2 - 0,3%. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hei! Mener du oljecleanser før vanlig cleanser når du sier to-trinn?

Hvor ofte bruker du clay mask? Jeg har aztec indian secret clay mask og ser en umiddelbar effekt men huden er som før igjen noen timer senere. 

Jeg bruker også salicylic acid og niacinamide for å holde porene rene, så mitt hudproblem er at hudtypen min er grov med mye større porer enn normalt, og ikke at de er urene. 

Ja, oljerens før vanlig rens, deretter en claymask. Masserer lenge med oljerensen og den vanlige rensen. Jeg bruker mild rens for å unngå at huden tørker ut. Effekten pleier å vare ca. 24 timer med meg. Jeg gjør dette 1-2 ganger i uken. Eller før jeg skal noe dersom jeg vil føle meg ekstra fin. 

Ellers så har jeg en hudpleierutine utenom i det daglige som inneholder retionol og c vitaminer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingenting av produkter har fungert. Det som har fungert er endret kosthold, kutte ut sukker osv.

Bruker bare klut og vann. Og fuktighetskrem om huden er tørr

Anonymkode: f232c...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan lite om hudpleie, men har fått veldig fin hud etter at jeg begynte å gjøre dette og bruke disse produktene:

Om morgenen vasker jeg ansiktet med kaldt vann og bruker denne ansiktskremen: https://www.apotek1.no/produkter/cosrx-oil-free-ultra-moisturizing-lotion-801359p

Renser ansiktet med denne hver kveld: https://www.apotek1.no/produkter/cerave-hydrating-cleanser-979163p

Smører på denne etter rensen: https://www.apotek1.no/produkter/corsx-ultim-nour-rice-spa-mask-947870p

Bruker denne renseskrubben 1-2 ganger i uka: https://www.apotek1.no/produkter/cosmica-face-cleansing-scrub-968123p

Kanskje 1 gang i måneden bruker jeg denne ansiktsmasken: https://www.blush.no/ansiktspleie/ansiktsmasker/holika-holika-pure-essence-sheet-mask-68610

Har brukt disse lenge nå og huden min er virkelig blitt bra. Må likevel påpeke at jeg ikke vet så mye om hva som er bra og ikke, men disse funker for meg så jeg fortsetter med det.

Når det kommer til sminke synes jeg det fungerer best å bruke en sminkesvamp for å ta på foundation og concealer, for å så sette det med et gjennomsiktig løspudder. 

Anonymkode: 66816...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøpte primeren "dr brandt pores no more". Ganske dyr, men er veldig fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg har i utgangspunktet STORE porer på kinn og nesevinger, og har prøvd masse. det jeg har hatt best effekt av er å bruke the ordinary sin lactic acid, et par dråper over områdene på kvelden etter sminkefjerning. 

kan bli litt tørt i begynnelsen, så bruk godt med fukt på morgenen! 

Anonymkode: 2f02e...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...