Gå til innhold

Erfaring med flyselskapet Norse? ✈️🛫

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Norse tar deg fra A til B.

Var ikke overbegeistret over komforten på flyene hvis jeg sammenlikner dem med de gamle Norwegian sine. Kanskje det bare er jeg som er bortskjemt.

Har kun tatt Norse en gang og jeg kom frem til destinasjonen.. 6 timer forsinket 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjener ikke penger og kommer til å gå konkurs når som helst. Styr unna.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bigote skrev (4 timer siden):

Var ikke overbegeistret over komforten på flyene hvis jeg sammenlikner dem med de gamle Norwegian sine.

Flyene til Norse er "de gamle Norwegian sine"... Samme fly, så hvordan var de mer komfortable før Norse overtok dem?

Anonymkode: b18de...b75

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Citpensacola skrev (8 timer siden):

Tjener ikke penger og kommer til å gå konkurs når som helst. Styr unna.

Har du brukt dem? 

Anonymkode: e3c86...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bigote skrev (8 timer siden):

Norse tar deg fra A til B.

Var ikke overbegeistret over komforten på flyene hvis jeg sammenlikner dem med de gamle Norwegian sine. Kanskje det bare er jeg som er bortskjemt.

Har kun tatt Norse en gang og jeg kom frem til destinasjonen.. 6 timer forsinket 😅

Hva med service? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, AnonymBruker said:

Flyene til Norse er "de gamle Norwegian sine"... Samme fly, så hvordan var de mer komfortable før Norse overtok dem?

Anonymkode: b18de...b7N5

Ikke de Norwegian brukte på flyvningene til Bangkok og Buenos aires.

Har kun fløyet med Norse til USA. Disse flyene minnet mer om standardene til lokalflyene til Norwegian i Norge. 

10 hours ago, AnonymBruker said:

Hva med service? 

Ikke spesielt å skryte av etter min mening.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bigote skrev (8 minutter siden):

Har kun fløyet med Norse til USA. Disse flyene minnet mer om standardene til lokalflyene til Norwegian i Norge. 

Norse flyvninger til USA er veldig billige. 3 tusen til Miami, for eksempel. Umulig å kjøpe noe sånt hos andre selskaper

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, Bigote said:

De bruker vel de samme Dreamlinerne?

Anonymkode: 15885...874

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det stemmer. Så skjønner ikke hva @Bigote mener. Norse er jo mer eller mindre en blåkopi av Norwegians longhaul operasjon, inkludert at de har overtatt flere fly. https://no.wikipedia.org/wiki/Norse_Atlantic_Airways

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Fullt mulig.

Tok aldri Norwegian til USA da de holdt rutene så  det er nok jeg som er litt kjapp på avtrekkeren her.. Kanskje de brukte andre dreamliner-modeller enn de man så på 13-timers flyvningene til Asia og Sør- Amerika? Merket selv store forskjeller i forhold til inventaret, benplass og generell "luksus" på økonomi på de lengre rutene.

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det stemmer. Så skjønner ikke hva @Bigote mener. Norse er jo mer eller mindre en blåkopi av Norwegians longhaul operasjon, inkludert at de har overtatt flere fly. https://no.wikipedia.org/wiki/Norse_Atlantic_Airways

Slenger deg på denne posten ;) 

Endret av Bigote
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bigote skrev (1 minutt siden):

Fullt mulig.

Tok aldri Norwegian til USA da de holdt rutene så kanskje det er jeg som er litt kjapp på avtrekkeren her.. Kanskje de brukte andre dreamliner-modeller enn de man så på 13-timers flyvningene til Asia og Sør- Amerika. Merket selv store forskjeller i forhold til inventaret, benplass og generell "luksus" på økonomi.

Fullt umulig. Her husker du nok feil.

Norwegian hadde to varianter av Boeing 787, 787-8 og 787-9. Den eneste forskjellen på disse to er lengden på flyet og antall seter. Interiøret og seteavstanden er kliss lik, og setetypen er nøyaktig de samme i både økonomi og premium. Med andre ord det samme nivået av (mangelen på) luksus.

Norse bruker Norwegian sine gamle 787-9, det vil se de største av to flytypene Norwegian hadde.

Er for så vidt enig i at komforten ikke er den helt store.

Norwegian i økonomiklasse var som alle andre flyselskap i økonomiklasse. Norwegian i Premium var relativt gode seter til Premium Economy å være, men man måtte betale for mat og drikke, selv om prisen ofte var høyere enn hos flyselskap der dette er inkludert.

Ville aldri flydd Norse om det fantes alternativer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Jdz skrev (10 timer siden):

Fullt umulig. Her husker du nok feil.

Norwegian hadde to varianter av Boeing 787, 787-8 og 787-9. Den eneste forskjellen på disse to er lengden på flyet og antall seter. Interiøret og seteavstanden er kliss lik, og setetypen er nøyaktig de samme i både økonomi og premium. Med andre ord det samme nivået av (mangelen på) luksus.

Norse bruker Norwegian sine gamle 787-9, det vil se de største av to flytypene Norwegian hadde.

Er for så vidt enig i at komforten ikke er den helt store.

Norwegian i økonomiklasse var som alle andre flyselskap i økonomiklasse. Norwegian i Premium var relativt gode seter til Premium Economy å være, men man måtte betale for mat og drikke, selv om prisen ofte var høyere enn hos flyselskap der dette er inkludert.

Ville aldri flydd Norse om det fantes alternativer.

Så hvis Norse koster 3000 og andre alternativer koster 16-18 tusen, velger du sistnevnte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så hvis Norse koster 3000 og andre alternativer koster 16-18 tusen, velger du sistnevnte? 

Hadde det vært reell prisforskjell så hadde jeg selvsagt vurdert Norse, men det kommer aldri til å skje. Grunnen til at jeg velger andre flyselskap er først og fremst:

• Norse tilbyr ikke tilslutningsfly til andre norske flyplasser. Siden jeg ofte ikke flyr til/fra OSL, betyr det at jeg må booke fly dit jeg skal reise til/fra separat, med kostnaden og risikoen det medfører.
  • På den USA-siden er det på samme måte. Norse sitt rutenett er ekstremt begrenset og siden de ikke tilbyr tilslutningsfly må jeg booke separat billett for å faktisk komme meg dit jeg skal i USA/Canada, med kostnadene og risikoen det medfører.
  • Norse har svært begrenset med avganger på rutene sine og ugunstige landings/avgangstidspunkt. Dette er selvsagt for å spare penger, men når man må ha en overnatting på flyplassen før man reiser videre, så blir det plutselig ikke så billig likevel.
  • Jeg er som regel avhengig av å fly med innsjekket bagasje og jeg gidder ikke ta med matpakke om jeg skal fly interkontinentalt. Betaler jeg for innsjekket bagasje og et normalt måltid om bord, så blir raskt Norse et av de dyreste alternativene.
  • Norse er ikke medlem av noen av de store alliansene. Foruten at det gjør videreforbindelser plundrete, så medfører det også at jeg ikke opptjener poeng som kan brukes til noe fornuftig, og går glipp av flyplassgoder jeg normalt har som fast track og lounge.

Norse passer sikkert supert for folk som flyr interkontinentalt én gang i året, som bor nært Oslo Lufthavn og som skal til Bangkok, New York eller Miami.

For alle oss andre finnes det nesten alltid bedre alternativer.

Anonymkode: e42a1...ed9

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hadde det vært reell prisforskjell så hadde jeg selvsagt vurdert Norse, men det kommer aldri til å skje. Grunnen til at jeg velger andre flyselskap er først og fremst:

• Norse tilbyr ikke tilslutningsfly til andre norske flyplasser. Siden jeg ofte ikke flyr til/fra OSL, betyr det at jeg må booke fly dit jeg skal reise til/fra separat, med kostnaden og risikoen det medfører.
  • På den USA-siden er det på samme måte. Norse sitt rutenett er ekstremt begrenset og siden de ikke tilbyr tilslutningsfly må jeg booke separat billett for å faktisk komme meg dit jeg skal i USA/Canada, med kostnadene og risikoen det medfører.
  • Norse har svært begrenset med avganger på rutene sine og ugunstige landings/avgangstidspunkt. Dette er selvsagt for å spare penger, men når man må ha en overnatting på flyplassen før man reiser videre, så blir det plutselig ikke så billig likevel.
  • Jeg er som regel avhengig av å fly med innsjekket bagasje og jeg gidder ikke ta med matpakke om jeg skal fly interkontinentalt. Betaler jeg for innsjekket bagasje og et normalt måltid om bord, så blir raskt Norse et av de dyreste alternativene.
  • Norse er ikke medlem av noen av de store alliansene. Foruten at det gjør videreforbindelser plundrete, så medfører det også at jeg ikke opptjener poeng som kan brukes til noe fornuftig, og går glipp av flyplassgoder jeg normalt har som fast track og lounge.

Norse passer sikkert supert for folk som flyr interkontinentalt én gang i året, som bor nært Oslo Lufthavn og som skal til Bangkok, New York eller Miami.

En buuuuhhuuu kommentar fra folk som ikke bor på Østlandet. Norse sitt rutenett er begrenset, men man kommer til NY, Miami eller LA med direkte fly. Fra Gardermoen, selvfølgelig. Men du bor ikke på Østlandet og det er selvfølgelig ikke Norse sin feil. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

En buuuuhhuuu kommentar fra folk som ikke bor på Østlandet. Norse sitt rutenett er begrenset, men man kommer til NY, Miami eller LA med direkte fly. Fra Gardermoen, selvfølgelig. Men du bor ikke på Østlandet og det er selvfølgelig ikke Norse sin feil. 

Leste du i det hele tatt hva jeg skrev eller blir du bare fornærmet fordi jeg foretrekker andre flyselskaper enn Norse?

Jeg bor ikke i Norge en gang, så nei, jeg bor ikke på Østlandet. Det at Norse ikke flyr dit jeg skal er selvsagt en viktig grunn til at jeg velger andre flyselskap, men som regel flyr ingen direkte dit jeg skal og det er ikke noe hinder når jeg velger andre flyselskaper. Det er derimot et stort hinder om jeg skulle valgt Norse. Utover det har jeg også ramset opp en rekke grunner til at ikke vil reise med Norse om det finnes alternativer.

Er heller ikke noen stor fan av Boeing 787.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.7.2023 den 12.33):

I tillegg til dette er jeg redd det fort kan komme en konkurs. 

Anonymkode: c3322...1e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.7.2023 den 12.44):

🙄🙄 

Anonymkode: c3322...1e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært forsiktig med å booke billetter med dette selskapet. De fremstår helt komplett useriøse, og har allerede pådratt seg et elendig rykte delvis pga kansellerte flighter. Spesielt billig er det heller ikke. De kjører en lokkepris-strategi jeg aldri har sett maken til på det norske markedet. Vi snakker ekstra betaling for vanlig håndbagasje utover en laptop eller håndveske på billetter til Bangkok, for eksempel - som om det er vanlig å fly til andre siden av kloden uten å ta med seg noe. En skulle ikke tro det var lov, og det er det kanskje ikke heller. 

Norse kommer til å gå i dørken, og for min del kan ikke det skje fort nok. Det er ingen som har nytte av useriøse selskaper på dette markedet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...