AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #1 Skrevet 18. juli 2023 Min beste venninne skal gifte seg. Blir ikke ett stor bryllup men jeg skal være forlover. Anger meg litt for at jeg sa ja, for da må jeg holde tale. Men det klarer jeg ikke. Har skikkelig angst for å snakke foran andre. Hvordan si dette til henne? Kanskje hun vil velge en annen forlover da Anonymkode: 9c719...3d7 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #2 Skrevet 18. juli 2023 Vær ærlig om din frykt, for noen er det ikke bare, bare og stå og snakke foran andre. Hva med og tenke nytt, var i et bryllup engang noen ikke klarte og stå foran og holde tale men hadde spilt det inn på film som da ble spilt av. Faktisk ganske fint. Jeg hadde ihvertfall ikke kuttet deg ut som forlover, min forlover holdt faktisk ikke tale hun heller. Men fikk et veldig koselig og personlig brev som jeg har tatt godt vare på. Anonymkode: d4648...ed9 5 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #3 Skrevet 18. juli 2023 Jeg hadde aldri forventet at min forlover skulle holde tale. Hater sånt selv, både å holde tale og å bli holdt tale for. Snakk med bruden Anonymkode: 92c04...442 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #4 Skrevet 18. juli 2023 Jeg har vært i flere bryllup der «nøkkelpersoner» ikke har holdt tale. Mener å ha hørt at angst for å holde tale er den vanligste frykten blant hele verdens befolkning. Anonymkode: 3753d...186 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #5 Skrevet 18. juli 2023 Takk for svar. Føler at alke er så tøffe i sånne situasjoner og jeg er så pysete Anonymkode: 9c719...3d7
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #6 Skrevet 18. juli 2023 Tror du ikke Donald Trump er nervøs når han holder store taler og? Alle blir nervøse, men man gjennomfører likevel Anonymkode: f1fe1...54b 2
Eva-Lena Skrevet 18. juli 2023 #7 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min beste venninne skal gifte seg. Blir ikke ett stor bryllup men jeg skal være forlover. Anger meg litt for at jeg sa ja, for da må jeg holde tale. Men det klarer jeg ikke. Har skikkelig angst for å snakke foran andre. Hvordan si dette til henne? Kanskje hun vil velge en annen forlover da Anonymkode: 9c719...3d7 Jeg kjenner på kroppen hva du føler for dette. Jeg var forlover for en venninne og jeg var sjenert som fy. Selskapet var stort og flott. Jeg holdt tale likevel og herregud for en enorm glede det var inni meg da talen var ferdig. Du behøver ikke ha så lang tale, min varte vel maks 5 minutter. Jeg heier på deg 👏👏👏👏 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #8 Skrevet 18. juli 2023 Du kan feks skrive en personlig sang som alle blir med på? Det kan være istedenfor tale. Så utroper du en skål etter talen? Anonymkode: 91cf3...990
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #9 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan feks skrive en personlig sang som alle blir med på? Det kan være istedenfor tale. Så utroper du en skål etter talen? Anonymkode: 91cf3...990 Sangen ja... Anonymkode: 91cf3...990 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #11 Skrevet 18. juli 2023 Hvis du absolutt ikke klarer det (noe jeg har full forståelse for), så kan du gjøre som meg. Før min datters konfirmasjon var jeg ærlig med henne om frykten min for å holde tale. Jeg laget en sang til henne i stedet + at jeg laget en videofremvisning med musikk, den inneholdt bilder og videoer med humoristiske tekster fra hele livet hennes og alle hun er glad i og som har vært en del av livet hennes var med. Den inneholdt også masse beskrivelser av hennes egenskaper, interesser osv. Avsluttet den med at vi elsker henne alle sammen. Det ble faktisk veldig fint, i og med at det var så innholdsrikt, og jeg tror ikke hun savnet at jeg holdt tale. Hva om du gjør noe lignende for venninna di, og fletter inn den kommende ektemannen hennes? Anonymkode: e845c...ba1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #12 Skrevet 18. juli 2023 Har aldri skjønt vitsen med taler. Kan man ikke bare si det man har på hjertet direkte til den det gjelder? Ingen andre bryr seg. Taler og bryllup er så snork. Anonymkode: e0ffb...752 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #13 Skrevet 18. juli 2023 Å holde en tale skal man mange ganger i livet. Som forlover, brud, vert i dåp, viktige bursdager, konfirmasjoner osv. Jeg vil oppfordre deg til å prøve på en kort skål dersom en tale blir for mye. Det føles gjerne godt i ettertid at man turte å ta ordet og si noen fine ord i en viktig anledning❤️ Anonymkode: 53ef2...e7c 3
Millaz Skrevet 18. juli 2023 #14 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å holde en tale skal man mange ganger i livet. Som forlover, brud, vert i dåp, viktige bursdager, konfirmasjoner osv. Jeg vil oppfordre deg til å prøve på en kort skål dersom en tale blir for mye. Det føles gjerne godt i ettertid at man turte å ta ordet og si noen fine ord i en viktig anledning❤️ Anonymkode: 53ef2...e7c Nei man skal ikke det mange ganger i livet, for noen er det faktisk nesten helt umulig å gjennomføre. Snakk med bruden, de aller fleste vil synes det er helt greit at du ikke holder tale. Har vært i flere bryllup der forlover ikke har holdt tale, blir som regel mer enn nok taler uansett.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #15 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Å holde en tale skal man mange ganger i livet. Som forlover, brud, vert i dåp, viktige bursdager, konfirmasjoner osv. Jeg vil oppfordre deg til å prøve på en kort skål dersom en tale blir for mye. Det føles gjerne godt i ettertid at man turte å ta ordet og si noen fine ord i en viktig anledning❤️ Anonymkode: 53ef2...e7c Jeg har ikke holdt tale noensinne. Hverken som brud, forlover, vert i dåp eller runde bursdager. I mitt eget bryllup hadde min egen forlover samme problem som ts. Jeg hater taler og sa det var helt greit at hun droppet å holde tale. Anonymkode: e8aae...fe6 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #16 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Å holde en tale skal man mange ganger i livet. Som forlover, brud, vert i dåp, viktige bursdager, konfirmasjoner osv. Jeg vil oppfordre deg til å prøve på en kort skål dersom en tale blir for mye. Det føles gjerne godt i ettertid at man turte å ta ordet og si noen fine ord i en viktig anledning❤️ Anonymkode: 53ef2...e7c Hæ? Jeg har aldri holdt en eneste tale og ikke skal jeg gjøre det heller. Totalt bortkastet tid, og dritkjedelig for andre ikke minst! Ingen bryr seg! Anonymkode: e0ffb...752 2
Alivamale Skrevet 18. juli 2023 #17 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Tror du ikke Donald Trump er nervøs når han holder store taler og? Alle blir nervøse, men man gjennomfører likevel Anonymkode: f1fe1...54b Akkurat han blir nok ikke nervøs, han har nok en oppfatning av seg selv som den mest intelligente, opplyste og viktige mann i hele verden. Nei, i universet.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #18 Skrevet 18. juli 2023 Alivamale skrev (1 minutt siden): Akkurat han blir nok ikke nervøs, han har nok en oppfatning av seg selv som den mest intelligente, opplyste og viktige mann i hele verden. Nei, i universet. OG han har en penis på 20 cm. Da tør man alt! Anonymkode: e0ffb...752
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #19 Skrevet 18. juli 2023 Må jeg holde tale, så kommer jeg ikke... Anonymkode: 9c719...3d7
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #20 Skrevet 18. juli 2023 Jeg "løste" dette ved å lage en ganske kort powerpoint med bilder fra vår barndom/ungdom/morsomme hendelser og så snakket jeg litt om disse. Hjalp å ha noe visuelt. Det var et lite bryllup og ønsket å si noe fint om bruden og paret. Lykke til Anonymkode: d9f8d...efe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå