Gå til innhold

Fersk menskopp-bruker, del dine tips!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Siden «alle» skryter må jeg jo prøve. Men det høres så grisete ut og nå er mensen en dag unna så da må jeg jo bare prøve 😂 Har handlet inn anbefalt mellomstørrelse. 

Mange dumme spørsmål: 

Må du da være i nærheten av en vask fordi du må vaske den mellom hver gang? 
Blir det ikke gris når den settes inn? 
Blir det ikke gris når den tas ut? 
Hvordan rengjør du/hva er dine rutine? 
Dine beste tips?

Jeg prøvde den i dag, det kjentes ut som den ikke ble helt «rund» men litt trekantet/for mye vakuum, men det går seg kanskje til når det kommer innhold oppi? 

Anonymkode: 833b4...d86

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

😂 (får ikke fjernet latteremojiien så den får bli 😅)

Må du da være i nærheten av en vask fordi du må vaske den mellom hver gang?  - den bør skylles om du har muligheten, men må ikke. Har du ikke vask tilgjengelig går det fint å tørke den litt med papir. Husk å koke den mellom mensen-periodene

Blir det ikke gris når den settes inn? Mest gris første gangene når man lærer teknikken som funker for deg. Anbefaler dusjen for enkelthetens skyld. Ellers blir det ikke mye gris nei, tørker fingrene på toalettpapir og vasker dem uansett etterpå. Blir ikke mer gris enn å putte i en tampong. 

Blir det ikke gris når den tas ut? Koppen fylles svært skjeldent helt opp slik at det overfylles, og det blodet som kommer havner i do. 

Hvordan rengjør du/hva er dine rutine? 
Dine beste tips? Sett den inn skikkelig slik at det ikke er ubehagelig. Ta den ut ved å klemme den på sidene for å slippe vakum-effekt. Skyld den i vasken eller tørk med toalettpapir. Kok den mellom mensen-periodene. Oppbevar den i posen som følger med. 

Jeg prøvde den i dag, det kjentes ut som den ikke ble helt «rund» men litt trekantet/for mye vakuum, men det går seg kanskje til når det kommer innhold oppi?  helt vanlig i starten før du får dreisen på det. Jevner seg ut naturlig, men du kan prøve å dytte den lenger inn. Ca de første to knoklene :)

Anonymkode: 833b4...d86

Anonymkode: 2fc1e...b8a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drar den ut når jeg sitter på do, tømmer den der og så vasker jeg den i vasken da den er rett ved doen. Ingen gris når den settes inn, da er den jo tom, men om du blør mye kan det jo bli litt gris i doen og kanskje du får noe blod på deg. Om den har vært i lenge og den er full kan det bli litt grisete når den draes ut, men det renner/drypper jo ned i doen.

Om den ikke har «slått seg ut» har du ikke truffet riktig, den skal være rund når den sitter riktig, selv når den er tom. Jeg bretter den i to og setter den inn, så pleier jeg å stikke en finger opp og drar den rundt koppen for å sjekke at den sitter riktig. Ooh, forresten - det er lurt å skylle den i varmt vann først, da er det enklere å brette den og ikke minst å få den inn!

Når perioden er over vaskes den for rester og så koker jeg den før den legges vekk i posen den kom i.

Anonymkode: 09341...c71

AnonymBruker
Skrevet

Mitt tips er å brette den litt skeivt 7-fold mener jeg det heter. Da satte min seg på plass mye bedre enn ved kun å brette den vanlig. Genial oppfinnelse og jeg går aldri tilbake til tamponger. Men brukte et par sykluser før jeg turte å stole på den.

Anonymkode: b6b33...834

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...