AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #1 Skrevet 18. juli 2023 Før noen sier at han vil ha meg på gress: nei, slik er det ikke. Ikke lag en historie her, som ikke eksisterer. Saken er den at jeg er svært god venn med en mann som har hatt det veldig vanskelig i livet sitt. Han har lidd mange tap og jobber med ting i seg selv. Han sier/viser han har følelser for meg men han er ikke klar for et forhold før han har fått noen ting på plass i seg selv. Jeg kan forstå det og vil gjerne vente. Nei han har ikke bedt meg om å vente men likevel sier han at han trenger tid på å "bli klar". Det jeg spør om er: Er det noen her som har erfaring med å vente på en person, til personen ble klar, og hvor lenge ventet du? Hvordan holdt du ut å stå i det? Jeg vet at dersom jeg vil ha denne mannen, må jeg være veldig tålmodig og holde meg litt på avstand så han får tid, ro og jobbet med det han trenger. Men det blir så vondt og tøft, for alt jeg vil er å ha han, og jeg vet ikke engang 100%sikkert at jeg får han. Men han er verdt det. Noen råd? Anonymkode: 3f87c...fde
Virrevirrevapp Skrevet 18. juli 2023 #2 Skrevet 18. juli 2023 Ikke vent på noen. Lev livet ditt. Hvis du absolutt må vente på noen, sett en tidsplan og gå videre om han ikke vil eller kan etter det. 15
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #3 Skrevet 18. juli 2023 Lev livet ditt. Om et år eller to kan dere se om dere begge er på et sted der dere ønsker et forhold med hverandre. Anonymkode: 2a30b...994 5 2
Heydayotheinterweb Skrevet 18. juli 2023 #4 Skrevet 18. juli 2023 2 minutter siden, Virrevirrevapp said: Ikke vent på noen. Lev livet ditt. Hvis du absolutt må vente på noen, sett en tidsplan og gå videre om han ikke vil eller kan etter det. Så hun skal presse han inn i situasjonen? Det er jo jævlig smart. Hadde det vært et kvinnfolk så hadde du vrælt om for en tyrann han var som ikke kan vente på henne! 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #5 Skrevet 18. juli 2023 TS, hva er poenget med tråden hvis du skal diktere hva folk kan og ikke kan skrive? JA, jeg mener at «ventingen» betyr at han etter hvert kanskje tar til takke med deg hvis han ikke finner noen bedre. Menn risikerer aldri å gå glipp av dama de virkelig er interesserte i. Anonymkode: 453ef...ae1 8 9
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #6 Skrevet 18. juli 2023 Ventet ti år. Da ga jeg opp. Anonymkode: ee20b...08d 2 1
exictence Skrevet 18. juli 2023 #7 Skrevet 18. juli 2023 Heydayotheinterweb skrev (2 minutter siden): Så hun skal presse han inn i situasjonen? Det er jo jævlig smart. Hadde det vært et kvinnfolk så hadde du vrælt om for en tyrann han var som ikke kan vente på henne! Nei hun gjør ikke det, akkurat som han ikke gjør det nå når hun "må" vente. Ts, hvis du føler at han er verdt det, ja, så vent. Ikke kontakt ham, tenker jeg. Du kan jo si at du vil gjerne at han skal kontakte deg og at du kan være der for ham når han trenger det og vil det, men at du ikke kommer til å kontakte ham, siden han gir inntrykk for å ville ha fred og ordne tingene på plass i livet hans først. Hvor lang tid har dere uten å ha kontakt nå? 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #8 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Han har lidd mange tap og jobber med ting i seg selv. Han sier/viser han har følelser for meg men han er ikke klar for et forhold før han har fått noen ting på plass i seg selv. Hvor lenge har han jobbet med ting i selv til nå og hvor langt 'på vei' må han være før han anser at 'noen ting' er på plass? Om han har gjort det i mange år allerede, så er det ikke noe å vente på. Da tar det mange år, om ikke hele livet hans. Anonymkode: 4ed33...888 6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #9 Skrevet 18. juli 2023 Begynnet navnet på N? Høres mistenkelig mye ut som en jeg vet om. Anonymkode: 8b3a5...314
Andro Skrevet 18. juli 2023 #10 Skrevet 18. juli 2023 Det ville jeg aldri ha ventet på. Jeg ble sammen med en mann som trodde han var klar for forhold, og vurderte seg selv som forbi angst, depresjoner og traumebearbeiding. Det stemte ikke i det hele tatt, og etter få måneder hadde vi så mange skuffelser pga. ulike backlash og løgner, fordi han skammet seg over det, at jeg bare måtte avslutte. 2
Nymerïa Skrevet 18. juli 2023 #11 Skrevet 18. juli 2023 Jeg vet om flere som har gått og ventet. Ingen av dem har endt opp i solide forhold med den de ventet på. Jeg ville ha levd som normalt og vært åpen for det meste. Hvis han dukker opp en dag og er klar og du er ledig kan du ta det derfra. Det er faktisk mulig at han får ut fingeren fortere hvis du lever et godt liv og er sosial og viser at ikke alt dreier seg om han. 6 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #12 Skrevet 18. juli 2023 Ikke kast bort livet ditt på å vente for lenge. Jeg har brukt fire år av livet mitt på en mann som viste seg å være en tafatt tulling da han endelig kom. Han forventet jeg skulle stå for alt som holdt forholdet oppe, han løftet knapt nok en finger for å bidra i forholdet. Da jeg fikk en tøff periode i livet og ikke klarte å stille opp like mye, var han utro i stedet for å støtte meg. Det ble slutt, men nå vil han ha meg tilbake. Svaret mitt er et rungende NEI. Håper du kan lære noe av innlegget mitt. Anonymkode: 52df2...26b 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #13 Skrevet 18. juli 2023 Hvis han ikke har bedt deg om å vente så er det ikke deg han syns er drømmedama. Da er du nr 25 han sier denne unnskyldningen til fordi han er emosjonelt utilgjengelig. Som oftest er det et livslangt problem og svært destruktivt å vente "på" at skal bli bedre. Anonymkode: cd029...e53 6 1
ESFP Skrevet 18. juli 2023 #14 Skrevet 18. juli 2023 Dette er oppskriften på å få enda dårligere selvfølelse. Hvor er dine ønsker og behov? Hva om du slutter på fokusere på ham og heller fokuserer på deg selv? Hva ønsker du her i livet? Ønsker du deg et forhold? Da gjør du det som trengs for å få et forhold, da blir du kjent med menn som også ønsker seg et forhold. Hvis du venter på denne mannen og i mellomtiden ligger med ham, viser du ham at du kan brukes og at du ikke har noen selvstendige behov. Han kommer ikke til å ha noe respekt for deg den dagen han er klar for et forhold. Og han kommer mest sannsynlig ikke til å velge deg. 4 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #15 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Før noen sier at han vil ha meg på gress: nei, slik er det ikke. Ikke lag en historie her, som ikke eksisterer. Saken er den at jeg er svært god venn med en mann som har hatt det veldig vanskelig i livet sitt. Han har lidd mange tap og jobber med ting i seg selv. Han sier/viser han har følelser for meg men han er ikke klar for et forhold før han har fått noen ting på plass i seg selv. Jeg kan forstå det og vil gjerne vente. Nei han har ikke bedt meg om å vente men likevel sier han at han trenger tid på å "bli klar". Det jeg spør om er: Er det noen her som har erfaring med å vente på en person, til personen ble klar, og hvor lenge ventet du? Hvordan holdt du ut å stå i det? Jeg vet at dersom jeg vil ha denne mannen, må jeg være veldig tålmodig og holde meg litt på avstand så han får tid, ro og jobbet med det han trenger. Men det blir så vondt og tøft, for alt jeg vil er å ha han, og jeg vet ikke engang 100%sikkert at jeg får han. Men han er verdt det. Noen råd? Anonymkode: 3f87c...fde Har du møtt eksen, jeg mener "eksen" min? Jeg ventet i 5 år, sa nei til andre, mens han skulle bli klar. Det skjedde faen ikke, det er nå 10 år siden jeg ga opp og gikk videre, og han sitter fortsatt alene og "finner ut ting" en annen venninne prøvde i 12 år, mens han fant ut av ting. Gi faen ts, dette er noe de sier fordi de ønsker det var slik. Det blir aldri sånn. Lev livet ditt, gjør dine ting. Anonymkode: 2f287...45d 4 1
Virrevirrevapp Skrevet 18. juli 2023 #16 Skrevet 18. juli 2023 Heydayotheinterweb skrev (55 minutter siden): Så hun skal presse han inn i situasjonen? Nei, hun skal vite om seg selv at hun fortjener en avklart situasjon, og gi seg selv dette om hun ikke får det fra andre. Ingen har krav på at andre venter på dem. 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #17 Skrevet 18. juli 2023 Med min samboer gikk det ca. 1 år. Han hadde et stygt brudd rett før vi møtes, så han var ikke klar for et nytt forhold, men samtidig var han intressert. Det var flere ganger iløpet av dette året der jeg fortalte at jeg kom til å gå litt unna, og at han kunne kontakte meg når han var klar. I de periodene var jeg ikke ute og lete etter en annen mann, men jeg holdt meg åpen, gikk på fester, møte venner og bare levde mitt eget liv uten han. Han klarte aldri å vente lenge før han tok kontakt og prøvde å overbevise både meg og han at han virkelig var klar. Men jeg skjønte fort at han ikke var klar alikevel. Han flyttet inn hos meg etter ca. 9 mnd (mest pga bolig problemer) . Men det tok ca. 3 mnd til før han virkelig slappet av med meg og klarte å se på oss som et ekte par. Han var 100% verdt å vente på. Vi har vært lykkelige i 7 år sammen, med barn, hus og hytte. Helt super mann som stiller opp i en hver situasjon og jeg virkelig elsker han! Snart skal vi gifte oss og jeg gleder meg ekstremt ❤️ Anonymkode: 5d828...ee0 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #18 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS, hva er poenget med tråden hvis du skal diktere hva folk kan og ikke kan skrive? JA, jeg mener at «ventingen» betyr at han etter hvert kanskje tar til takke med deg hvis han ikke finner noen bedre. Menn risikerer aldri å gå glipp av dama de virkelig er interesserte i. Anonymkode: 453ef...ae1 Jeg dikterer ingen men jeg er ikke interessert i at folk lager en historie som ikke eksisterer. Det er så typisk kg. Derfor sa jeg at nei, han holder meg ikke på gress. Og "ta til takke med" blir også å lage en historie. Jeg vet at om det blir oss, så er det virkelig ikke fordi han ikke finner noe bedre. Han har flust av tilbud men har kun interesse for meg. Men det skrev jeg ikke i HI fordi det ikke er det som er tema. Noen ganger kommer livet i veien for forhold. Jeg har selv opplevd det og måtte si nei grunnet det. Fyren ventet ikke. Men det er ok. Og nei, de risikerer nok ikke å gå glipp av den de er interessert i, den er jeg enig i. Så derfor holder vi jo kontakt.😊 Ts Anonymkode: 3f87c...fde
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #19 Skrevet 18. juli 2023 exictence skrev (1 time siden): Nei hun gjør ikke det, akkurat som han ikke gjør det nå når hun "må" vente. Ts, hvis du føler at han er verdt det, ja, så vent. Ikke kontakt ham, tenker jeg. Du kan jo si at du vil gjerne at han skal kontakte deg og at du kan være der for ham når han trenger det og vil det, men at du ikke kommer til å kontakte ham, siden han gir inntrykk for å ville ha fred og ordne tingene på plass i livet hans først. Hvor lang tid har dere uten å ha kontakt nå? Takk for forståelse og reflektert svar. Jeg er enig. Jeg kommer nok til å trekke meg litt unna og la det være opp til han. Burde jeg informere om det altså? Kanskje det er det beste, jeg vet ikke. Pr nå har vi kontakt fordi han ønsker å pleie vennskapet og å ha meg i livet. Han er bare ikke klar nå. Han har ting han må jobbe med og jeg ønsker vise han hvor verdt han er å vente på. Anonymkode: 3f87c...fde
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #20 Skrevet 18. juli 2023 Det spørs jo veldig det da - hvilke ting er det han har opplevd, er det lenge siden eller ferskt? Er det ting folk normalt sett kommer over etter litt tid - ekteskapsbrudd, sveket av søsken i arveoppgjør, arbeidsledighet og dårlig selvfølelse…? Eller er det ting som vanligvis setter dype, varige spor - dårlig oppvekst, traumatisk tap av barn, psykisk mishandling av partner….? Og ikke minst - er dette ting han aktivt jobber med? Går han til behandling, samtalegrupper eller på andre måter faktisk bearbeider og tar tak i det vonde….? Eller er han mer - lar det skure og gå, og håper ting blir bedre av seg selv snart? Altså - er det en reell mulighet for bedring, innen en sånn noenlunde fornuftig tidsramme? Anonymkode: f4d4e...d4d 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå