Gå til innhold

Vanlig at kvinner blir sure for ting de allerede ble advart om?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En dame som jeg dater hadde 1 ukes sommerferie som ikke overlappet med min, samtidig som jeg hadde en reisejobb til en annen by med hotell dekket av jobben. Siden hun ikke hadde noen konkrete ferieplaner, foreslo jeg at hun kunne få være med på turen siden hotellrommet likevel var et 2-mannsrom. Så kunne hun utforske byen og gjøre sine ting på dagtid, evt finne ut av aktiviteter vi kunne gjøre på kvelden, i tillegg til å spise middag på restaurant. En god mulighet til å oppleve noe annet enn å sitte hjemme. 

Men jeg gjorde det klart allerede før turen da jeg inviterte, at det ikke måtte glemmes at jeg faktisk er der for å gå på jobb. At hun ikke måtte forvente at dette ble en vanlig ferietur, men at jeg måtte stå opp til vanlig tid, og har tilbakelagt en vanlig arbeidsdag når jeg kommer hjem (reisejobber er alltid litt mer energikrevende enn den vante jobben hjemme). Det var hun helt innforstått med, men hadde tilgang til internett og serier og virket ellers positiv og skulle klare å underholde seg selv.

Meeeen likevel så blir det surmuling og dårlig stemning for hun har bare sittet på rommet og kjedet seg istedenfor å komme seg rundt. Blir irritert når jeg tar frem laptop for å gjøre noe jobbrelatert. Hun har heller egentlig ikke noe forslag til aktiviteter eller restaurant heller. Når jeg må legge meg, vil jo hun egentlig fortsatt være våken. Så mye av stemningen bar jo preg av at hun egentlig bare ville komme seg hjem.

Så, jeg ser jo at ting kanskje ikke gikk helt som planlagt, og at turen ikke ble så kjekk for henne likevel. Men hun ble jo advart om alt dette på forhånd, og vi diskuterte jo nettopp disse tingene! Er det dette som er "normalen" i kommunikasjon mellom mann og kvinne? Burde jeg tenkt meg bedre om her?

Anonymkode: f4376...ea3

• Liker 4
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er selvsagt ikke normalt, hverken for kvinner eller for mennesker. Er dette første gang du er i et forhold med en kvinne, siden du trenger å spørre om dette er normalt?

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Men er dette ditt første møte med et hunkjønn? 

Nei, hun høres jo mer ut som et uselvstendig barn egentlig. Hun burde vite hva hun gikk til, og finne på ting selv på dagtid. Dette er jo ikke ditt ansvar; å underholde et voksent menneske.

• Liker 16
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Du skjønner vel at damer ikke er helt like? Selv om dama di blir sur for dette, betyr jo ikke det at det er vanlig for damer. 

Hun likte ikke turen, og klarte ikke å underholde seg selv. Hvordan kommunikasjonen mellom dere var før turen, kan vi ikke uttale oss om, i og med at vi kun har din versjon her.

Anonymkode: b93d9...b91

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er normalt for alle uansett kjønn å være optimistisk og urealistisk. 

Anonymkode: 06c0d...9de

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg - som forøvrig er mann selv - tror oppriktig at dette handler mer om manglende selvstendighet enn om kjønn. Jeg gjorde tilsvarende med nåværende samboer (som altså er kvinne), hun ble med på en jobbreise jeg hadde da vi fortsatt var i datingfasen, og det gikk helt smertefritt. Hun hadde ingen problemer med å aktivisere seg selv mens jeg holdt på med mitt, både den tiden jeg faktisk var borte og når jeg måtte gjøre noe jobbrelatert småtteri innimellom. Og hadde hun ikke noe å finne på, da klarte hun helt fint å slå ihjel litt tid.

For meg smaker i hvert fall beskrivelsen din mer av folk som ikke helt klarer å være alene i sitt eget hode. Tror ikke kjønnet er noen vesentlig del av forklaringen her.

Anonymkode: 921de...2a9

• Liker 26
  • Nyttig 8
Skrevet

Synes hun hørtes utakknemlig ut. Kanskje noe misforståelser mellom dere de dagene? 

AnonymBruker
Skrevet

Tingen er; om denne dama hverken har en reisejobb selv eller har vært på soloferie tidligere, og i tillegg ikke er sikker på deg, så kan du ikke tenke at hun klarer å underholde seg selv som selskap på din jobbreise.

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

En dame som jeg dater hadde 1 ukes sommerferie som ikke overlappet med min, samtidig som jeg hadde en reisejobb til en annen by med hotell dekket av jobben. Siden hun ikke hadde noen konkrete ferieplaner, foreslo jeg at hun kunne få være med på turen siden hotellrommet likevel var et 2-mannsrom. Så kunne hun utforske byen og gjøre sine ting på dagtid, evt finne ut av aktiviteter vi kunne gjøre på kvelden, i tillegg til å spise middag på restaurant. En god mulighet til å oppleve noe annet enn å sitte hjemme. 

Men jeg gjorde det klart allerede før turen da jeg inviterte, at det ikke måtte glemmes at jeg faktisk er der for å gå på jobb. At hun ikke måtte forvente at dette ble en vanlig ferietur, men at jeg måtte stå opp til vanlig tid, og har tilbakelagt en vanlig arbeidsdag når jeg kommer hjem (reisejobber er alltid litt mer energikrevende enn den vante jobben hjemme). Det var hun helt innforstått med, men hadde tilgang til internett og serier og virket ellers positiv og skulle klare å underholde seg selv.

Meeeen likevel så blir det surmuling og dårlig stemning for hun har bare sittet på rommet og kjedet seg istedenfor å komme seg rundt. Blir irritert når jeg tar frem laptop for å gjøre noe jobbrelatert. Hun har heller egentlig ikke noe forslag til aktiviteter eller restaurant heller. Når jeg må legge meg, vil jo hun egentlig fortsatt være våken. Så mye av stemningen bar jo preg av at hun egentlig bare ville komme seg hjem.

Så, jeg ser jo at ting kanskje ikke gikk helt som planlagt, og at turen ikke ble så kjekk for henne likevel. Men hun ble jo advart om alt dette på forhånd, og vi diskuterte jo nettopp disse tingene! Er det dette som er "normalen" i kommunikasjon mellom mann og kvinne? Burde jeg tenkt meg bedre om her?

Anonymkode: f4376...ea3

Dette høres bare respektløst ut, du har gitt beskjed på forhånd hva hun kunne forvente og da skulle hun ha rettet seg etter det. 

Men, nei, ikke vanlig! 

Anonymkode: 76f7c...4ad

• Liker 4
Skrevet

Vanlig at menn stiller slike spørsmål på et forum heller enn å ha en åpen og ærlig samtale med partneren...?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som hun er lite selvstendig. 

Anonymkode: c4ec9...5e6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Tingen er; om denne dama hverken har en reisejobb selv eller har vært på soloferie tidligere, og i tillegg ikke er sikker på deg, så kan du ikke tenke at hun klarer å underholde seg selv som selskap på din jobbreise.

De aller fleste voksne klarer å finne på ting på egenhånd, med mindre jobbreisen var til Zamora i Mexico der det var farlig for henne å bevege seg utendørs alene.

Det var ikke sånn at ts tvang henne til å være med, og premissene for reisen var gjort klare på forhånd.

Anonymkode: 8a6cd...8e8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
plantemamma84 skrev (32 minutter siden):

Vanlig at menn stiller slike spørsmål på et forum heller enn å ha en åpen og ærlig samtale med partneren...?

Ehh, det er jo lizzom et av hovedpoengene med dette forumet da… Er du ny kanskje?

Anonymkode: e54bf...2ff

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er sant nok, men det er ikke TS sitt ansvar. Han har kommunisert klart og tydelig. 

Denne dama er veldig tydelig emosjonelt umoden og lite selvstendig, eventuelt usikker på seg selv. Jeg ville ha revurdert et forhold basert på dette, med mindre hun er åpen for å jobbe aktivt med å forbedre disse sidene ved seg selv. Og at hun faktisk gjør jobben som trengs.

Man blir ikke emosjonelt moden over tid uten å tilegne seg ny kunnskap. Tid modner faktisk ingen, som vi kan erfare basert på hvor mange voksne mennesker som går rundt fullstendig emosjonelt umodne. Skremmende, egentlig 😅

Anonymkode: c845d...1ed

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres eksakt ut som en sugarbaby/eskorte som blir med på tur og må være parat for mannen men ikke har noe glede ut av det personlig. Syns det var en dårlig ide å invitere henne med på tur når du ikke hadde tid til å ha kvalitetstid og opplevelser sammen. 

Anonymkode: b2c84...8a3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

De aller fleste voksne klarer å finne på ting på egenhånd....

Anonymkode: 8a6cd...8e8

Klarer, ja. Kose seg med det, nei det gjør ikke alle. 

Skrevet

Ja! Fordi de er livsfjerne og lever i en disney prinsesse boble.
I blame feminism

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Dette er sant nok, men det er ikke TS sitt ansvar. Han har kommunisert klart og tydelig....

Anonymkode: c845d...1ed

Det er begges ansvar å lære hverandre å kjenne og bruke den informasjonen til å forstå hverandre. Her har han håpt at hun skulle kose seg på en tur der de får lite tid sammen, og så ble begge skuffet over mangelen på kvalitetstid. 

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt ikke sånn det skal være. Du har gjort ditt ved å fortelle at hun får mye alenetid, så hvis hun ikke ønsker det burde hun takket nei. Tipper hun trodde hun skulle få overtalt deg til å skippe jobbgreier når dere først var der. Jeg tenker dette er såpass utakknemlig at jeg hadde foreslått at hun reiste hjem om hun ikke klarte seg selv.

Anonymkode: 2948f...f6e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Høres eksakt ut som en sugarbaby/eskorte som blir med på tur og må være parat for mannen...

Anonymkode: b2c84...8a3

Det var ei drøy tolkning. 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...