Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg bodde i kollektiv for en god del år siden lånte jeg stadig vekk klær og tilbehør av venninner, gjerne bare fordi de var morsome eller fine

Sist helg var vi på besøk hos et vennepar og skulle ut, men jeg hadde glemt å ta med belte den litt vide kjolen jeg skulle skifte til. Jeg tenkte på om jeg skulle spørre om å få låne et, men nå føltes det litt rart 😔

Er det greit å spørre om man kan låne plagg eller tilbehør fra venner/venninner? Fordi man har glemt noe, eller bare fordi man synes det er fint? 🤔

Hvor ofte låner du klær eller tilbehør (kjønn/alder)? 

Anonymkode: b2c48...149

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja - det er greit å spørre om noe uspesifikt som en kjole. Da kan den som spørres vurdere hvilke klesplagg den syns er greit å låne bort. Ikke spør om å få låne boss-drakten spesifikt.

Anonymkode: e07ad...ed8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Et belte er i hvert fall helt greit! Kjole kommer litt an på hvem du spør tror jeg. For min del ville det vært litt sånn at jo nærmere kroppen plagget sitter, jo nærere bør vennskapet være. Tilbehør, gensre, skjorter, yttertøy, turbukse, turjakke osv. ville vært greit. T-skjorter, treningstøy, badetøy og undertøy helt uaktuelt. Kjole føler jeg er litt midt mellom. Kommer litt an på typen synes jeg.

Anonymkode: 752a6...1cf

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

jeg hadde ikke lånt bort da får man som regel ikke igjen

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker omtrent likt som AB...1cf over her. Dvs for min del kan jeg gjerne låne bort T-skjorter også. Av en eller annen grunn føles ikke de særlig "private" selv om de brukes nært kroppen. 

Jeg kan dessuten låne bort hansker og votter, men helst ikke luer eller hatter.  

AnonymBruker
Skrevet

Var hos en venn i går kveld, det ble kjølig ute, ble spørsmål om å sitte ute lengre, jeg sa, litt kaldt, tror vi trekker inn. Jeg hadde på joggedress. Min venn sa, jeg finner en hettegenser du kan låne, ta den på under den kule genseren din. Det kommer til å bli en perfekt kombo! Som sagt, så gjort. Kom tilbake med en splitter ny Puma hettegenser med lappen på. Jeg spurte om jeg virkelig skulle låne ett plagg som aldri hadde vært brukt før? Ja, det spilte ingen rolle, og den matchet i følge min venn, min mye kulere Adidas genser, så den måtte under. Det at den ble foreslått å ta på under min genser (collegegenser) syntes jeg var en overraskende, men også koselig gest fra en venn. Fordi at som en over nevner, det er mer intimt dess nærmere kroppen. Min venn sa i dag, håper du bruker den under genseren din i dag også, om det blir kaldt. For det er en kul match. Hvilket det ble, kaldt altså. Om matchen er så kul, jo, den er fin nok i alle fall. Og jeg brukte begge to mesteparten av dagen, og hele kvelden. 

Nå låner vi, om det trengs, både sokker, T-skjorter, joggedresser etc av hverandre ellers også. Men ikke så ofte man hører ta den på under ett plagg man alt har på. Det syntes jeg var koselig. Aner ikke om det har noen betydning egentlig. Men at min venn ville at jeg skulle ta på sitt låneplagg under mitt eget, det synes jeg var veldig koselig faktisk. Og at jeg ble fortalt at hettegenseren som ble funnet frem var ekstra kul, under nettop min genser. Så det ble ikke bare funnet frem noe tilfeldig. ❤️

Anonymkode: 8ae8a...af5

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

Selvfølgelig kan du spørre om å låne!

Selv liker jeg best å bruke mine egne ting,da jeg er redd for å ødelegge andres ting.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier alltid ja til å låne bort plagg til venninner. De sier også ja til meg. Så og si uansett hvilke plass det gjelder. Men vi leverer tilbake da, og hvis noe skulle bli ødelagt erstatter man det selvfølgelig. 

Spesielt jeg og bestevenninnen min. Ofte har hun vært på besøk hos meg i helgen å spist middag, så finner vi senere ut at vi skal ut på byen. Da låner hun klær av meg for å slippe å gå i hettegenser.

Anonymkode: 134a8...1bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.7.2023 den 22.33):

Et belte er i hvert fall helt greit! Kjole kommer litt an på hvem du spør tror jeg. For min del ville det vært litt sånn at jo nærmere kroppen plagget sitter, jo nærere bør vennskapet være. Tilbehør, gensre, skjorter, yttertøy, turbukse, turjakke osv. ville vært greit. T-skjorter, treningstøy, badetøy og undertøy helt uaktuelt. Kjole føler jeg er litt midt mellom. Kommer litt an på typen synes jeg.

Anonymkode: 752a6...1cf

Ullvott skrev (På 18.7.2023 den 22.44):

Jeg tenker omtrent likt som AB...1cf over her. Dvs for min del kan jeg gjerne låne bort T-skjorter også. Av en eller annen grunn føles ikke de særlig "private" selv om de brukes nært kroppen. 

Jeg kan dessuten låne bort hansker og votter, men helst ikke luer eller hatter.  

Hvertfall ulogisk å kunne låne bort skjorter men ikke t-skjorter… jeg bruker kun bh under begge typer plagg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt ok å spørre tenker jeg, har både lånt og lånt bort til venninner:) Eneste må være truser og bh, men det tviler jeg på ville vært aktuelt uansett 😆

Anonymkode: d3c4f...d27

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kanskje sagt «ånei, jeg har glemt belte!» og håpet at det ble tilbudt å låne. Selv låner jeg bort tøy til både venninner, familie og kollegaer. Null problem

Anonymkode: 2f2f1...392

AnonymBruker
Skrevet

Trodde ikke voksne folk lånte klær av hverandre. Helt ukjent i min omgangskrets. 

Anonymkode: 49945...466

AnonymBruker
Skrevet

Vi låner ikke bort i min vennekrets lengre. Vi gjorde det i da vi var i 20-årene. Hadde jeg blitt spurt om å få låne noe så hadde jeg nok ikke sagt nei. 

Anonymkode: e6830...45d

Skrevet

Hadde aldri lånt, eller lånt bort, klær bare fordi de var kule etc. Men å låne bort ei jakke om besøket fryser blir noe annet. Eller hvis man blir våt eller skikkelig tilgriset med noe, da kan jeg godt låne en t-skjorte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...