Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i begynnelsen av graviditeten og det har ikke begynt å synes på meg enda, men som den «planleggeren» jeg er trenger jeg noen tips og råd til: 

1. Klær og stiler man kan kjøre når det begynner å synes, men man fortsatt ønsker å skjule det fordi man ikke har fortalt det enda. 

2. Klær og stiler når magen et større utover høsten/vinteren og man kan embrace magen.

Jeg ønsker å føle meg fin i den grad det går! Føler at «mammaklær» er så dølle. Noen «hot mamas» som kan dele noen supertips til inspirasjon? Gjerne tips om merker/butikker hvor det er lett å finne. 

Anonymkode: d4ceb...b47

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nå vet jeg ikke hva du jobber med, men jeg brukte en del svart "base" med vanlige dressjakker eller cardigans til jobb og pimpet det litt med fine detaljer og smykker. Nå har jeg en jobb hvor du må være litt pen i tøyet. 

Det finnes også en del kjoler som ikke nødvendigvis er gravidtøy, men som er litt vide over magen som kan kombineres med f.eks høye støvletter og gravid strømpebukse på høsten. 

Endret av Anonym28
Skrevet

En dag fant mannen min meg gråtende foran klesskapet fordi jeg innså at noen av klærne mine kanskje aldri vil passe igjen + jeg fant absolutt ingenting som ikke strammet noe sted eller fikk det til å se ut som om jeg hadde spist to store pizzaer til lunsj 😭

Jeg er VELDIG glad i klær, og syntes de første månedene var vanskelige. Det gikk mye i oversized skjorter, eventuelt åpne skjorter over singlet eller t-skjorte for å skape lag som gjemte bort "pizzamagen". Jeg brukte også mye tid på Pinterest for å finne inspirasjon til de kommende månedene, nå går det mye i skjørt - de fleste av dem fra før graviditeten, jeg heiser dem bare over magen. Jeg har også kjøpt et par kjoler og bare gått opp en størrelse og heller tatt dem inn litt der det har vært nødvendig. Jeg gleder meg veldig til det blir litt kjøligere i været og jeg kan ta på meg høyhalsede strikkegensere som viser frem magen, men gruer meg samtidig til å innse at jeg ikke kommer til å kunne lukke de nydelige kåpene mine 😫

Jeg har kjøpt inn mammatruser fordi trusestrikkene begynte å gjøre vondt, jeg har kjøpt to par penere bukser og et par jeans fra en mammakolleksjon fordi det er kjekt å ha i jobbsammenheng i blant, pluss at innså at jeg savnet å gå i jeans. Ellers har jeg kjøpt et par overdeler fra ordinære kolleksjoner der jeg bare har gått opp en størrelse. Prøver å tenke lurt fordi jeg håper å kunne amme, så plagg som kan brukes de neste årene også.

Pinterest reddet meg den dagen foran klesskapet - helt sant!

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil bare skyte inn at jeg kjøpte noen fine kjoler til å bruke i graviditeten, som jeg så for meg å bruke etter babyen hadde kommet også. Tenkte overhodet ikke på hvor upraktisk (les: umulig) det er med de fleste kjoler og amming. Sikkert ikke mange som er så distré som meg, men der kunne jeg spart noen lapper hvis jeg hadde tenkt mer gjennom ammeopplegget. Skjortekjoler og fine bluser er derimot gull nå😊

Anonymkode: f26a1...6b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns begynnelsen av graviditeten var verst - de månedene jeg mest så oppblåst og tjukk ut, før babymagen poppa ordentlig. Gikk mye i løse/oversize skjorter husker jeg. 

Ville anbefale Boob Design for gravidklær! Alle overdelene og kjolene deres har ammingsfunksjon i tillegg, så bruksperioden blir lang, og de sitter stort sett pent både med liten, stor og ingen gravidmage 😅 

Den svenske bloggeren Clara Lidström har skrevet flere innlegg på temaet, kanskje finner du litt inspirasjon her:

https://underbaraclaras.se/2019/02/26/gravidklader-en-liten-guide/

https://underbaraclaras.se/2017/08/25/kladtips-for-gravida/

Anonymkode: 5e207...858

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge tenker du å skjule det? Jeg kunne gå med bukser med lavt liv til uke 20 iallfall uten at noen fattet mistanke. Kombinerte med bluser som var litt luftige, tucket løst inn så det gikk litt utover naturlig, på en måte? (Har jobb hvor dressbukser er forventet.)

Så gikk jeg over til gravidkjoler for heller å gjøre bumpen mest mulig synlig 😂 

Anonymkode: af394...267

AnonymBruker
Skrevet

Hest genseren ❤️

Anonymkode: 097ff...a17

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Hest genseren ❤️

Det er ikke så kult

Anonymkode: bf4f6...dc2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.7.2023 den 23.05):

Hvor lenge tenker du å skjule det? Jeg kunne gå med bukser med lavt liv til uke 20 iallfall uten at noen fattet mistanke. Kombinerte med bluser som var litt luftige, tucket løst inn så det gikk litt utover naturlig, på en måte? (Har jobb hvor dressbukser er forventet.)

Så gikk jeg over til gravidkjoler for heller å gjøre bumpen mest mulig synlig 😂 

Anonymkode: af394...267

Tenker til etter ordinær ultralyd sånn egentlig🙈 men aner ikke hvordan kroppen min utvikler seg. Jeg har en jobb hvor man pynter seg litt. Tenker jeg gjerne vil ha fine kjoler som viser magen når jeg har fortalt det! Det er så fint!! Egentlig kan man jo tenke at klærne man vil bruke for å skjule magen også er gode klær å ha den første tiden etter fødsel. 

Anonymkode: d4ceb...b47

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke så kult

Spørs om du vil kle deg som tenåring eller voksen 

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hest genseren ❤️

Uff nei, den er så blodharry

Anonymkode: 1f642...05c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Uff nei, den er så blodharry

Anonymkode: 1f642...05c

Så enig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...