AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #41 Skrevet 19. juli 2023 18 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor er det ingen her som verdsetter den sosiale kompetansen det gir å gå på en skole med stort kulturelt mangfold, og barn fra mange nasjonaliteter ...? Anonymkode: fd8c8...adc Denne "sosiale kompetansen" er verdiløs sammenlignet med alle utfordringene som dominerer disse stedene i Oslo. Anonymkode: a5da5...1a4 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #42 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvorfor er det ingen her som verdsetter den sosiale kompetansen det gir å gå på en skole med stort kulturelt mangfold, og barn fra mange nasjonaliteter ...? Anonymkode: fd8c8...adc Det er ikke mye mangfold å spore. Det er stort sett islam som gjelder. Anonymkode: a7dfe...9c3 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #43 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): De tilhører Bydel Nordre Aker som er en av vestkantbydelene. Jeg vokste delvis opp på Nordstrand før jeg flyttet til et sted på vestkanten. Aldri møtt så mye fordommer og snobbefaktor som på førstnevnte sted. Det ligger jo geografisk på Østkanten, selv om det økonomisk sett er vestkant. Anonymkode: 2898d...38a Øst-vest er geografi, penger har ikke noe med det å gjøre når man sier at alt øst i Oslo er noe man må unngå til noen som ikke er kjent der fra før 😊 Jeg vet ikke hvilken økonomi, verdier og jobb dere har, TS, men anbefaler at dere finner et område der folk er lik dere - da er det lettere å blende inn. Vi bor i bydel Østensjø i et av villaområdene og trives svært godt. Skolene er gode. Det er vel rundt 25 % innvandrere her, men de fleste er europeiske. Og så er det en god del som er halvt norsk + halvt noe annet (igjen, gjerne europeiske eller vestlig). Synes det er en fin miks jeg. Skoler med 99 % innvandrere i områder der under halvparten av foreldrene er i jobb må du unngå - her ville jeg sett på ungdomsskolenivå. Barneskoler kan gjerne være helt ulike i ulike ender av et nabolag (ene skolen har bare villaer mens den andre er bare blokker), mens disse slås sammen på ungdomsskolenivå. Eller send barna på privatskole, mange i belastede områder gjør det og trives helt fint. Anonymkode: b9e19...d61
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #44 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 18.7.2023 den 19.35): Hold dere unna Oslos vestkant.. Frogner, Bærum, Asker, majorstuen, ullern... ekstremt høyt utseendepress på jenter der, mange ender med å selge seksuelle tjenester for å få råd til merkeklær og lipfillers og øyevipper..rusmiddelbruken på fest er utbredt og hånd i hånd med det er overgrep. Anonymkode: bd6f1...2bb Vokst opp i Asker og aldri opplevd noe av det der. Anonymkode: 1f99a...a31
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #45 Skrevet 20. juli 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: til noen som ikke er kjent der fra før 😊 Anonymkode: b9e19...d61 Går sikkert an å lese seg opp på nett eller bøker om hvordan og hvor ting i Oslo er før man bosetter seg et sted for å gjøre opp sin egen mening. På et forum får man masse forskjellige meninger. Her burde det vært en poll, så hadde det nok vært enklere om man må ty til et forum. Anonymkode: 2898d...38a
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #46 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Går sikkert an å lese seg opp på nett eller bøker om hvordan og hvor ting i Oslo er før man bosetter seg et sted for å gjøre opp sin egen mening. På et forum får man masse forskjellige meninger. Her burde det vært en poll, så hadde det nok vært enklere om man må ty til et forum. Anonymkode: 2898d...38a Ja, men om noen skriver øst, og så er halvparten av øst egentlig vest og halvparten av vest egentlig øst, gir man et svær dårlig innblikk i hva man egentlig mener. Si da hellere fattig/rik eller noe sånt, det er iaf riktig målestokk (penger) om det er det som er poenget. Anonymkode: b9e19...d61
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #47 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vokst opp i Asker og aldri opplevd noe av det der. Anonymkode: 1f99a...a31 Men Asker er ikke hverken Oslo Vest eller Bærum Øst. Det er så langt ut man må for at vanlige folk har råd til å kjøpe seg bolig - og da får man jo et nabolag av helt normale folk. Anonymkode: b9e19...d61
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #48 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 18.7.2023 den 19.38): Jeg hadde IKKE flyttet til Oslo, er født og oppvokst i Oslo og har barn. Er gla i oslo men siden jeg er herifra så hadde jeg heller flyttet til Gjerdrum,Jessheim noe i den retningen. Oslo er dritdyrt selv om dere har romslig budsjett til kjøp av bolig men livskvaliteten spesielt med barn blir dyrt, dårlig kvalitet i Oslo skolene . Mange dårlig barn-ungdomsmiljøer. Ja jeg mener ikke alle steder i Oslo men du må lete lenge etter godt skolemiljø,flinke lærere osv og god bomiljø. uansett ønsker deg lykke til. ps hold deg unna Grorudalen! mvh en som er oppvokst i Grorudalen! Anonymkode: 422a1...14f Jeg er også fra Oslo og kunne aldri tenkt meg å bo på Gjerdrum eller Jessheim. Oslo har veldig mye mer å by på på alle måter enn disse to innenlandsstedene. Anonymkode: 63198...f70 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #49 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg er også fra Oslo og kunne aldri tenkt meg å bo på Gjerdrum eller Jessheim. Oslo har veldig mye mer å by på på alle måter enn disse to innenlandsstedene. Anonymkode: 63198...f70 Enig. Jessheim er blodharry og jentene der er nesten garantert å bli vi menn-piker. Anonymkode: d5507...b10
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #50 Skrevet 21. juli 2023 Jeg kan gi tips om hva jeg anbefaler og har trivdes med; Godlia, Oppsal, Skøyenåsen. Samt området rundt Nordberg og Tåsen. Anonymkode: 55922...f2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå