AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #1 Skrevet 18. juli 2023 Vi flytter fra Vestlandet og skal finne bolig her. Har et veldig romslig budsjett pga arv. Hvor bør vi IKKE bosette oss? Anonymkode: 8785e...864
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #3 Skrevet 18. juli 2023 Jeg tror nok dere bør ta turen og se litt rundt. Ønsker dere nærhet til sjø eller marka? Vil dere bo sentralt eller landlig. Vil dere bo bilfritt? Hva slags hobby har datteren deres? Driver hun med fotball, svømming, dans? Anonymkode: 63198...f70 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #4 Skrevet 18. juli 2023 Holdt meg unna her: Stovner, Furuset, Veitvet, Trosterud, Ellingsrud, Holmlia, Hauketo, Mortensrud Anonymkode: b8bd4...eb4 11 3
Heydayotheinterweb Skrevet 18. juli 2023 #5 Skrevet 18. juli 2023 Ingen steder! Flytt ut av hele jævla globalist agenda Oslo 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #6 Skrevet 18. juli 2023 Dere må sjekke skolekretser med barn som skal på ungdomsskolen med mindre dere har mulighet til å velge privatskole. Mange steder i groruddalen og søndre Nordstrand, og sikkert også noen områder som er mer sentrumsnære utgår pga skolekvalitet vil jeg si. Ellers ville jeg valgt etter hvor dere føler dere passer inn. Holmenkollen og Oslo vest er generelt materialistisk og det er kjipt å være det barnet som ikke har råd til det samme som de andre. Noen områder på Nordstrand minner om Vestkanten, andre (som Ljan) er kjempefine. Østensjø er ujålete og en fin miks av folk uten at det tipper over i for mange ikke-vestlige innvandrere uten ressurser. Tåsen, Ullevål og opp mot Sognsvann er pengesterkt, men kjenner ikke så mye til hvordan miljøet er - det er nok ikke like mye pengefokus som i vest. Og så må dere kanskje også vurdere litt om dere vil være ved vannet, marka eller i sentrum 😀 (Før mobben kommer på banen: jeg vet at alle ikke er like og det er mange hyggelige folk overalt, beklager om du ble krenket av generaliseringen min) Anonymkode: b9e19...d61 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #7 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Holdt meg unna her: Stovner, Furuset, Veitvet, Trosterud, Ellingsrud, Holmlia, Hauketo, Mortensrud Anonymkode: b8bd4...eb4 Hæ?! Veitvet! Det er jo et av de beste stedene. Anonymkode: df6a0...61d 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #8 Skrevet 18. juli 2023 Hold dere unna Oslos vestkant.. Frogner, Bærum, Asker, majorstuen, ullern... ekstremt høyt utseendepress på jenter der, mange ender med å selge seksuelle tjenester for å få råd til merkeklær og lipfillers og øyevipper..rusmiddelbruken på fest er utbredt og hånd i hånd med det er overgrep. Anonymkode: bd6f1...2bb 2 8
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #9 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Holdt meg unna her: Stovner, Furuset, Veitvet, Trosterud, Ellingsrud, Holmlia, Hauketo, Mortensrud Anonymkode: b8bd4...eb4 Er ikke farlig for jenter noen av de stedene. Inkluderende og gode miljøer, mye fritidstilbud og aktiviteter. Men regner med at du er redd utlendinger og rasist ,eller selv kriminell som skylder mye penger siden du oppfatter stedene farlig Anonymkode: bd6f1...2bb 3 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #10 Skrevet 18. juli 2023 Jeg hadde IKKE flyttet til Oslo, er født og oppvokst i Oslo og har barn. Er gla i oslo men siden jeg er herifra så hadde jeg heller flyttet til Gjerdrum,Jessheim noe i den retningen. Oslo er dritdyrt selv om dere har romslig budsjett til kjøp av bolig men livskvaliteten spesielt med barn blir dyrt, dårlig kvalitet i Oslo skolene . Mange dårlig barn-ungdomsmiljøer. Ja jeg mener ikke alle steder i Oslo men du må lete lenge etter godt skolemiljø,flinke lærere osv og god bomiljø. uansett ønsker deg lykke til. ps hold deg unna Grorudalen! mvh en som er oppvokst i Grorudalen! Anonymkode: 422a1...14f 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #11 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hæ?! Veitvet! Det er jo et av de beste stedene. Anonymkode: df6a0...61d Det er 85% innvandrere her, og de fleste er enten afrikanere (muslimer) eller pakistanere og indere. En blond tenåringsjente i dette strøket hadde ikke fått gå i fred på skoleveien, for å si det sånn. Jeg ville ikke latt barna mine voksne opp på Veitvet om jeg var hvit og norsk. Gutter risikerer å bli trakassert og banket av innvandrerungdommer, og jenter blir antastet. Tror det var i fjor eller noe jeg leste om en muslimsk fyr som hadde angrepet og forsøkt å voldta hele tre kvinner på én natt i området. Han hadde ikke klart det med to av dem, men den tredje klarte han å antaste. Ble heldigvis tatt av politiet. Anonymkode: 2f509...407 6 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #12 Skrevet 18. juli 2023 Alle vestlendinger flytter til Lilleaker, har jeg inntrykk av. Der er det også veldig fint og hyggelig miljø. Min sønn har vokst opp der og jeg måtte svelge mine vestkantfordommer da vi flyttet dit. Men ja, mye dop i fine kjellere, som min sønn heldigvis har klart å unngå. Anonymkode: d6d44...f4c 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #13 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er 85% innvandrere her, og de fleste er enten afrikanere (muslimer) eller pakistanere og indere. En blond tenåringsjente i dette strøket hadde ikke fått gå i fred på skoleveien, for å si det sånn. Jeg ville ikke latt barna mine voksne opp på Veitvet om jeg var hvit og norsk. Gutter risikerer å bli trakassert og banket av innvandrerungdommer, og jenter blir antastet. Tror det var i fjor eller noe jeg leste om en muslimsk fyr som hadde angrepet og forsøkt å voldta hele tre kvinner på én natt i området. Han hadde ikke klart det med to av dem, men den tredje klarte han å antaste. Ble heldigvis tatt av politiet. Anonymkode: 2f509...407 Trist å lese innlegget ditt. Jeg er etnisk norsk og har to døtre (ungdommer). Kan på ingen måte kjenne igjen det du skriver! Mine jenters bestevenner er fra muslimske land. Aldri hatt noe mot dem, hyggelige og inkluderende oppegående mennesker. Vet ikke «hvor» på Veitvet du holder til men her i Hagebyen har jeg ingen problemer med hverken indere, pakistanere, etniske nordmenn eller andre nasjonaliteter.. Denne fyren du prater om tror jeg starta med å plage kvinner helt fra Løren og fortsatte oppover mot Linderud og Veitvet.. Anonymkode: df6a0...61d 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #14 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er ikke farlig for jenter noen av de stedene. Inkluderende og gode miljøer, mye fritidstilbud og aktiviteter. Men regner med at du er redd utlendinger og rasist ,eller selv kriminell som skylder mye penger siden du oppfatter stedene farlig Anonymkode: bd6f1...2bb Absolutt ikke. Om du er uenig kan du heller komme med anbefalinger som TS etterspør. Jeg anbefaler der jeg ville bodd og følt at barna er trygge. Sjekk skolekretser nøye på kommunens sider, det skiller millioner på boliger pga å bo i riktig skolekrets. Anonymkode: b8bd4...eb4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #15 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Holdt meg unna her: Stovner, Furuset, Veitvet, Trosterud, Ellingsrud, Holmlia, Hauketo, Mortensrud Anonymkode: b8bd4...eb4 Kan legge til Grønland og Tøyen ☺️ Anonymkode: b8bd4...eb4 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #16 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvor bør vi IKKE bosette oss? Anonymkode: 8785e...864 Oslo. Ville sett mot et par av nabokommunene i stedet. Hilsen en som er født og oppvokst i Oslo, men solgte, pakket sakene og flyttet ut. Anonymkode: a4a78...3f3 5 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #17 Skrevet 18. juli 2023 Det er så mange. Bedre å heller liste opp hvor man bør bosette seg med to unge jenter. Frogner, Ullern, Nordre Aker, Vestre Aker. Bærum og Asker også et alternativ. For 20 år siden ville jeg tatt med St. Hanshaugen, Sagene og Grunerløkka også. Men i dag er det for risikabelt. Sentrumsbydelene er i ferd med å slukes av Oslo øst. Anonymkode: 4e483...9cd 3 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #18 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er så mange. Bedre å heller liste opp hvor man bør bosette seg med to unge jenter. Frogner, Ullern, Nordre Aker, Vestre Aker. Bærum og Asker også et alternativ. For 20 år siden ville jeg tatt med St. Hanshaugen, Sagene og Grunerløkka også. Men i dag er det for risikabelt. Sentrumsbydelene er i ferd med å slukes av Oslo øst. Anonymkode: 4e483...9cd Enig ! Oslo vest, Bærum øst. Kan vurdere Nordstrand også. Anonymkode: e6a9c...5e8 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #19 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er så mange. Bedre å heller liste opp hvor man bør bosette seg med to unge jenter. Frogner, Ullern, Nordre Aker, Vestre Aker. Bærum og Asker også et alternativ. For 20 år siden ville jeg tatt med St. Hanshaugen, Sagene og Grunerløkka også. Men i dag er det for risikabelt. Sentrumsbydelene er i ferd med å slukes av Oslo øst. Anonymkode: 4e483...9cd Pølsevev. Sagene er et av de tryggeste stedene i Oslo. Grunerløkka og St. Hanshaugen er jeg også mer usikker på. Det meste av Groruddalen hadde jeg holdt meg langt unna. Anonymkode: d5507...b10
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #20 Skrevet 18. juli 2023 Jeg er fra sunnmøre, har bodd i groruddalen i 14 år og trives som bare det. Jeg personlig hadde ikke valgt Bærum, Asker, vestkanten eller de fleste stedene mange nevner over groruddalen. Kropps, merke, prestasjons, rus og sexpresset er enormt i så mange miljø der overflaten er blendahvit og fin. Østkanten har også utfordringer for all del men det er også så mange bra ting her. Har dere penger kan dere få veldig mye for de på for eksempel Høybråten eller Ellingsrudåsen. Nært marka, mange gode tilbud for de fleste interesser, mangfold, kort vei til det meste og muligheter mange ikke er villige til å se på fordi de er overbevist om at alt i området er helt forferdelig skummelt. Anonymkode: 42cc6...a53 4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå