AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #1 Del Skrevet 18. juli 2023 Jeg er i midten av 20 årene og veldig lei av å føle at jeg aldri ser ut som en dame. Jeg føler jeg ser mer ut som en forvokst tenåringsjente. Jeg studerer sykepleie og pasienter og brukere jeg møter kan gjette at jeg er alt fra 13 til 17 år.. Blir alltid spurt om leg på polet eller butikken, også om jeg bare skal kjøpe en cider eller en flaske vin. Jeg har jo fullt av piercinger og tattoveringer, men jeg ser vel allikevel bare ut som en slags forvokst 15-16 år gammel jente sikkert... kjenner jeg blir deppa over det og føler meg så "liten" i forhold til andre folk. Som f.eks. samboer. Syns han er heldig som er mann. Han har masse skjegg og dyp stemme så han blir jo aldri spurt om noe, fordi de ser jo tydelig at det er en kar og ikke en gutt liksom. Sukk, vet dette er dumt å klage over men det gjør at jeg føler meg så stygg og lite verdt. Anonymkode: 08dd6...670 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #2 Del Skrevet 18. juli 2023 Piercinger og tatoveringer får deg til å se mer ut som en tenåring enn en voksen dame. Anonymkode: 3de21...bc1 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #3 Del Skrevet 18. juli 2023 Hadde dette "problemet" frem til jeg ble parogtredve. Skjønner frustrasjonen, men det er verre når folk slutter å spørre om leg Anonymkode: da6e0...964 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #4 Del Skrevet 18. juli 2023 Har samme problem som deg, utrolig irriterende å bli tatt for å være 17-18 når man er 26. Hjelper å sminke seg da, men.. Anonymkode: d90d2...611 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #5 Del Skrevet 18. juli 2023 Det hjelper sikkert ikke nå, men dette blir en stor fordel når du er femti. Anonymkode: af498...f89 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aureka Skrevet 18. juli 2023 #6 Del Skrevet 18. juli 2023 Det er få voksne damer som er fulle av piercing, så kanskje er det med på å skape inntrykk av en tenåring? Tror forøvrig mange ville misunt deg å se så ung ut, men selvfølgelig irriterende for den som alltid må forklare at de er eldre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #7 Del Skrevet 18. juli 2023 Føler det på samme måte, jeg er også sykepleier. Pasienter spør ofte om jeg er fylt 18 ennå. Jeg tenker bare at jeg er ferdig utdannet, ikke fremdeles på vgs😅 er 28. blir alltid spurt om leg(men det er ikke spesielt uvanlig, det blir søsteren min på 38 også). Jeg får barnebillett på bussen og mange spøker med at samboer ser ut som en stor creepy mann ved siden av et barn når han går med meg😅 Anonymkode: 3522d...85c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 18. juli 2023 #8 Del Skrevet 18. juli 2023 Forvokst tenåring? Man trenger vel ikke fysisk mye større for å være eldre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heydayotheinterweb Skrevet 18. juli 2023 #9 Del Skrevet 18. juli 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er i midten av 20 årene og veldig lei av å føle at jeg aldri ser ut som en dame. Jeg føler jeg ser mer ut som en forvokst tenåringsjente. Jeg studerer sykepleie og pasienter og brukere jeg møter kan gjette at jeg er alt fra 13 til 17 år.. Blir alltid spurt om leg på polet eller butikken, også om jeg bare skal kjøpe en cider eller en flaske vin. Jeg har jo fullt av piercinger og tattoveringer, men jeg ser vel allikevel bare ut som en slags forvokst 15-16 år gammel jente sikkert... kjenner jeg blir deppa over det og føler meg så "liten" i forhold til andre folk. Som f.eks. samboer. Syns han er heldig som er mann. Han har masse skjegg og dyp stemme så han blir jo aldri spurt om noe, fordi de ser jo tydelig at det er en kar og ikke en gutt liksom. Sukk, vet dette er dumt å klage over men det gjør at jeg føler meg så stygg og lite verdt. Anonymkode: 08dd6...670 Grunnen til at du blir sett på som en unge er vel fordi du har masse piercinger og tattiser og ikke fremstår som en person som er DISKTINKTIV og har INTEGRITET! Men slapp av... når du pusher 30 vil rynkene komme og folk vil skjønne at du er 30+ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #10 Del Skrevet 18. juli 2023 Om noen år så er du sannsynligvis glad for å se yngre ut enn du er. Alderen kommer fortere enn man tror, så bare nyt det de kommende årene. Jeg har forøvrig en fastlege som ser 15-16 år ut, googlet henne og fant ut at hun var 27 år. Noen ser bare mye yngre ut enn man er. Kan kanskje være en ulempe i helsevesenet, for pasienten, men så lenge man er faglig dyktig og profesjonell så går det seg til. Førstegangsinntrykket mitt var av den unge legen var litt "hjelpes, hun må nok være ekstremt ung" og jeg ble litt urolig med hensyn til erfaring og kunnskap. Men hun er super grundig og tar heller en prøve ekstra enn en for lite. Anonymkode: e0b78...255 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #11 Del Skrevet 18. juli 2023 Heydayotheinterweb skrev (6 timer siden): Grunnen til at du blir sett på som en unge er vel fordi du har masse piercinger og tattiser og ikke fremstår som en person som er DISKTINKTIV og har INTEGRITET! Men slapp av... når du pusher 30 vil rynkene komme og folk vil skjønne at du er 30+ Wow, her var det mange som misforsto hvorfor jeg inkluderte at jeg har piercinger og tatoveringer. Dette ble jo nesten bare hat forum for de som har piercinger og tatoveringer... Jeg har de fordi jeg liker de. Og jeg forstår ikke argumentet med at "det er få voksne damer som har det" Altså, hvor da? De fleste voksne damer jeg kjenner eller ser har jo piercinger og tatoveringer. Aureka skrev (6 timer siden): Det er få voksne damer som er fulle av piercing, så kanskje er det med på å skape inntrykk av en tenåring? Tror forøvrig mange ville misunt deg å se så ung ut, men selvfølgelig irriterende for den som alltid må forklare at de er eldre. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Piercinger og tatoveringer får deg til å se mer ut som en tenåring enn en voksen dame. Anonymkode: 3de21...bc1 Grunnen til at jeg valgte å inkludere det er fordi jeg forstår ikke hvorfor jeg fortsatt blir tatt for å ikke være myndig engang. Jeg blir jo spurt om leg på ting med 18 årsgrense. Da ser jeg vel mindreårig ut i følge de, men jeg bare forstår ikke hva slags mindreårige det liksom er som går rundt og har mange tatoveringer,? Det gjør ikke akkurat at jeg føler meg bedre heller, fordi da må jeg jo lure på om de tror jeg er en 16 åring som har blitt tatovert på ferie i syden eller noe lignende. Anonymkode: 08dd6...670 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #12 Del Skrevet 19. juli 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Wow, her var det mange som misforsto hvorfor jeg inkluderte at jeg har piercinger og tatoveringer. Dette ble jo nesten bare hat forum for de som har piercinger og tatoveringer... Jeg har de fordi jeg liker de. Og jeg forstår ikke argumentet med at "det er få voksne damer som har det" Altså, hvor da? De fleste voksne damer jeg kjenner eller ser har jo piercinger og tatoveringer. Grunnen til at jeg valgte å inkludere det er fordi jeg forstår ikke hvorfor jeg fortsatt blir tatt for å ikke være myndig engang. Jeg blir jo spurt om leg på ting med 18 årsgrense. Da ser jeg vel mindreårig ut i følge de, men jeg bare forstår ikke hva slags mindreårige det liksom er som går rundt og har mange tatoveringer,? Det gjør ikke akkurat at jeg føler meg bedre heller, fordi da må jeg jo lure på om de tror jeg er en 16 åring som har blitt tatovert på ferie i syden eller noe lignende. Anonymkode: 08dd6...670 Nå er du nærtagende. Hvorfor du nevnte tatoveringer og piercinger har ingen betydning, de signaliserer uansett ungdom, ikke voksen. Anonymkode: 3de21...bc1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #13 Del Skrevet 19. juli 2023 Jeg tenker også som andre påpeker at piercingene og den stilen bidrar til det. Fjern de og kle deg mer voksent og stilrent så er mye gjort på bare å endre stil Anonymkode: 49048...25d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #14 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Wow, her var det mange som misforsto hvorfor jeg inkluderte at jeg har piercinger og tatoveringer. Dette ble jo nesten bare hat forum for de som har piercinger og tatoveringer... Jeg har de fordi jeg liker de. Og jeg forstår ikke argumentet med at "det er få voksne damer som har det" Altså, hvor da? De fleste voksne damer jeg kjenner eller ser har jo piercinger og tatoveringer. Grunnen til at jeg valgte å inkludere det er fordi jeg forstår ikke hvorfor jeg fortsatt blir tatt for å ikke være myndig engang. Jeg blir jo spurt om leg på ting med 18 årsgrense. Da ser jeg vel mindreårig ut i følge de, men jeg bare forstår ikke hva slags mindreårige det liksom er som går rundt og har mange tatoveringer,? Det gjør ikke akkurat at jeg føler meg bedre heller, fordi da må jeg jo lure på om de tror jeg er en 16 åring som har blitt tatovert på ferie i syden eller noe lignende. Anonymkode: 08dd6...670 Jeg skjønner deg, jeg har selv piercing og tatovering, og det er jo faktisk 18-årsgrense for ta det... Jeg kunne selv gå på barnebillett på bussen til jeg ble 20, og ble senest spurt om ID på polet i vår, og jeg er 36... Det var moro og ett kompliment å bli spurt frem til jeg begynte bli 30. Nå er det virkelig ikke moro, altså, jeg er voksen, ser jeg virkelig ut som jeg er like gammel som barna til vennene mine? Jeg har over 20 års erfaring i arbeidslivet, og har opplevd bli behandlet som jeg akkurat er ferdig med videregående. Det er ikke noe moro. Konkrete tips er det vanskelig komme med, men klesstil kan gjøre litt med hvordan man oppfattes. En mer klassisk klesstil kan få deg til å fremstå mer voksen. Jeg blir oftere tatt for å være langt yngre om jeg går sporty eller avslappet kledd. Angående piercinger, så kan disse noen gang få en til å fremstå yngre ut. Jeg har byttet ut ringer og fargerikt blingbling i ørene med enklere smykker. Jeg har piercingene, men jeg har tonet de ned litt. Noe sminke kan få en til å se yngre ut, noe kan få en til å se mer moden ut. Og man kan spørre en frisør etter tips til en mer moden frisyre. Anonymkode: a7452...64c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sløyfe Skrevet 19. juli 2023 #15 Del Skrevet 19. juli 2023 etter jobb kan man jo gjøre noe med klærne kle seg litt mer voksent kanskje sminke seg på en annen måte så man ser litt eldre ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 23. juli 2023 #16 Del Skrevet 23. juli 2023 Tråden er ryddet for nedsettende krenkende innhold, og svar til dette. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #17 Del Skrevet 23. juli 2023 Kanskje du er en Gamine? Det beste tipset er å omfavne akkurat den du er, og glede deg over at du sannsynligvis vil oppfattes som ung også når alle andre søker ungdomskilden. Anonymkode: 4834c...ab0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #18 Del Skrevet 23. juli 2023 Ta det med godt humør og nyt det mens du kan. Jeg viste legitimasjon for kjøp av alkohol til jeg var nesten i midten av 30-årene, men deretter kom voksentrynet og tok meg. Jeg fikk linjer og små rynker, og mulig jeg plutselig ramlet i kjerringfella på klesfronten også. Nå er jeg 45 og har ingen problemer med å bli tatt for å være yngre enn jeg er. Anonymkode: 2c310...d28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #19 Del Skrevet 23. juli 2023 On 7/18/2023 at 4:58 PM, Heydayotheinterweb said: Grunnen til at du blir sett på som en unge er vel fordi du har masse piercinger og tattiser og ikke fremstår som en person som er DISKTINKTIV og har INTEGRITET! Men slapp av... når du pusher 30 vil rynkene komme og folk vil skjønne at du er 30+ ???? Anonymkode: b0aaf...647 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå