snagglepusnos Skrevet 15. januar 2006 #1 Skrevet 15. januar 2006 fra trygdekontoret,frem til jeg får 1.lønning? Jeg skal starte i ny jobb i Mars,men har ikke hatt jobb de siste mnd her jeg bor nå, får man dekket noe fra sosialen da? jeg får penger fra sosialkontoret her jeg bor nå.
Gjest Varg-Menja Skrevet 15. januar 2006 #2 Skrevet 15. januar 2006 (endret) Da skal du få penger fra sosialkontoret, frem til første lønning. Dersom du skal flytte fra ett disktrikt til ett annet, mens du går på sosialstønad må di få saken din overført. Dvs at du sannsynligvis vil motta stønad fra der du bor nå, og en stund etter at du har flyttet. Dersom du flytter for å gå ned i husleie eller for å kunne ta en jobb er det stor mulighet for å også få dekket selve flyttingen. Endret 15. januar 2006 av Varg-Menja
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2006 #3 Skrevet 15. januar 2006 Det er også muligheter for å få dekket selve flyttingen fra Aetat hvis du er registrert som arbeidssøker, men det er visse vilkår. Du kan kontakte Aetat for å få vite hva vilkårene er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå