Gå til innhold

Camping/bobil/campingvogn-ferie - hva gjør folk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på stranda for noen dager siden, i Vestfold et sted. Var en campingplass i nærheten med flere campingvogner, bobiler etc. Folk spilte musikk og drev og laget mat/grilling.

Altså, jeg har aldri vært på den typen ferie og jeg skjønner rett og slett ikke hvordan dette er en attraktiv ferie? Hva gjør man hele dagen? Det virker litt harry; drikke øl, grille og bare sitte og snakke? Er det det man gjør?

Hvilke type folk drar på campinferie år etter år? Går ikke dagene veldig sakte på sånn ferie?

Anonymkode: 20bf4...eba

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Omtrent like kjedelig som å sitte å sole seg på ei strand på Granka skulle jeg tro.

Likte campingferie som barn, hadde aldri orka det i voksen alder.

Anonymkode: 11a46...ff2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har bobil, vi drar fra sted til sted for å oppleve nye steder. 

Anonymkode: 33aab...82d

AnonymBruker
Skrevet

Camping er den mest fantastiske ferieformen, spesielt med små barn. Det er noe ekstra avslappende med å ha med sitt eget hus, og slippe bo i koffert og sjekke inn og ut av hotellrom hele tiden. 

Hvilke type folk? Her finner man alle. Absolutt alle. Og her er alle like, uansett yrke og posisjon. 

Anonymkode: 72e42...125

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Omtrent like kjedelig som å sitte å sole seg på ei strand på Granka skulle jeg tro.

Likte campingferie som barn, hadde aldri orka det i voksen alder.

Kjedelig med strandferie også ja, men da er det vel ikke de samme folka du møter og sitter og trøkker sammen med år etter år?

AnonymBruker
Skrevet

De gjør vel det samme som alle andre som har fri eller ferie? Går eller sykler på turer, fisker, er på sightseeing, shopper, leser, prater sammen, får besøk/reiser på besøk, spiller ulike spill inne eller ute, soler seg dersom det er fint vær, bader, lager mat eller spiser på restaurant, er sammen med familie - ja, i hovedsak det samme som folk som har hytte eller er på hotell/feriesenter 🤷‍♀️

Det blir litt som å spørre om hva du gjør på stranda en hel dag 🤷‍♀️. Eller hva du gjør når du har fri?

Anonymkode: 69376...727

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som tvinger deg til å passe på bobilen hele dagen. Er du redd den skal bli stjelt?

Sjekk ut plassen/byen du er i.

Løp eller gå en tur.

Spill minigolf/tennis/aktiviteter de har på campingen

Gå på kafe/lunsj

Anonymkode: d9b4c...92a

• Liker 1
Skrevet

Er vel det samme som å være på hytteferie.

AnonymBruker
Skrevet
Tvist skrev (8 minutter siden):

Er vel det samme som å være på hytteferie.

Stikk motsatt. Vi farter rundt i utlandet og innlands. Ser nye steder hele tiden. Det med bobil. 

På hytta ser du hytta og omgivelsene, det samme med fast plass på campingen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og eksen kjørte til steder, parkerte og gjorde aktiviteter i området. Fjellklatring, riding, sight seeing, bading osv. Så kom vi hjem til vogna og spiste på kvelden feks,  eller bare for å sove. 

Anonymkode: fb014...d26

Gjest Albbas
Skrevet

Lurer du på hva folk som er på hytta gjør hele dagen? 

Eller de som har bestilt seg en hel uke på hotell? 

Eller de som er på bilferie? 

De gjør det samme som alle andre som er på ferie. Noen holder seg i ro der de har parkert og slapper av med mat og drikke og stillesitting. Andre utforsker byen de er i, andre igjen reiser fra sted til sted. 

Når vi har lånt bobil har vi stått maks to dager på én plass. Kjører for å oppdage nye plasser, og når vi har parkert utforsker vi nærområdet. Noen ganger står vi på barnevennlige campingplasser der ungene koser seg på lekeplass eller en strand, andre ganger står vi på mer avsidesliggende plasser, et sted med fin utsikt. 

Mat og drikke må vi ha, så vi spiser selvfølgelig mat og griller litt og kanskje tar oss et glass vin hvis vi ikke skal kjøre mer den dagen. 😱😁

Vi har ikke egen bobil, men jeg drømmer om det, selv om jeg også hadde skikkelige fordommer mot det før 😂

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjedelig med strandferie også ja, men da er det vel ikke de samme folka du møter og sitter og trøkker sammen med år etter år?

Det tror jeg faktisk fort det kan bli.

Hva med hytte? Samme konsept, men av en eller annen grunn ikke harry i det hele tatt.

Hva er der som er så jævlig gøy med å sitte i solveggen, drikke kaffe og bare.. ja, prate?! Høres harry ut.

AnonymBruker
Skrevet

Når du ser på de som sitter utenfor bobilene, så ser det ganske så kjedelig ut…. Overvektige folk i singlet som har «pyntet» sin lille flekk med matchende fluktstoler og plastblomst på bordet. Menn med ølvom og damer så utrente at det er til å grine av. Ser ikke akkurat ut for at de tar noen løpe eller sykkeltur akkurat🫠

Anonymkode: d5123...625

• Liker 1
Gjest Albbas
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er det da vel ikke med bobil/vogn heller?? 

Eller tenker du på de som har fast plass? Da blir det jo som å være på hytta i et hyttefelt? 

AnonymBruker
Skrevet

Elsket camping og campingplasser som barn. Ble alltid kjent med noen.

Har ikke campen særlig som voksen.

Anonymkode: 1f069...069

• Liker 1
Gjest Refreng
Skrevet

Jeg har vært på road trip, og man reiser jo og ser nye steder. Hva man liker å drive med varierer. Jeg gikk mange turer i naturen på ulike steder i landet. Noen tar sikkert noen dager der de drikker øl og slapper av, men jeg tror de færreste drikker øl på 1 campingplass i 2 uker i strekk

Man har da friheten til å reise så lang og så mye eller lite man vil. Dersom man forelsker seg i et sted, så kan man være der en stund. Jeg syntes det er en fin måte å se eget land på.

Skrevet

Jeg har vært mye på bobil tur. Har vel snart vært overalt i hele Sverige. Parkerer bilen og går turer i nye omgivelser. Flere ganger har vi brukt tog i Sverige for å komme inn til feks Stockholm. Gidder ikke lete etter parkering i byer. 

Vi har vært på flere steder med basseng på campingen. Andre ganger bader vi i sjøen eller havet.

Vi har noen hvile dager hvor vi da blir kjent med naboene på campingen. Det er veldig koselig faktisk.

På dager med dårlig vær så kan vi enten kjøre videre eller vi leser bøker, spiller kort. Jeg strikker en del også. En gang var naboen vår ei som strikket også. Vi hadde det veldig hyggelig sammen og strikkepinnene gikk for fille mugger. Noen ganger bare sovet mye på disse dagene.

Jeg kunne aldri tenkt meg å ha hytte eller campingvogn på fast plass. Det er så dørgende kjedelig å dra til samme sted hver eneste gang.

Ligge på stranda dag etter dag hadde jeg heller ikke giddi.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når du ser på de som sitter utenfor bobilene, så ser det ganske så kjedelig ut…. Overvektige folk i singlet som har «pyntet» sin lille flekk med matchende fluktstoler og plastblomst på bordet. Menn med ølvom og damer så utrente at det er til å grine av. Ser ikke akkurat ut for at de tar noen løpe eller sykkeltur akkurat🫠

Anonymkode: d5123...625

Da ser du ikke mange. Selv ser vi mest pensjonister når vi kjører rundt. Vi er i bobilverden unge og er snart 50😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...