Gå til innhold

Kramper i musklene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har de siste årene vært plaget med en del muskelkramper. Ikke under trening pga utmattet muskulatur men under hverdagslige aktiviteter. Feks når jeg bøyer meg for å ta på sko/barbere beina får jeg krampe i de øvre magemusklene, ta av jakken kan jeg få krampe i skulderbladene, og ellers ofte i hamstring når jeg hatt beina i sofaen o.l. 

Trener ikke sånn veldig mye, styrketrening 3 ggr per uke med fokus på større muskelgrupper (markløft, knebøy, pull ups,push ups). Løping ca 1 time i uken. Spiser normalt og manglet ikke noe når jeg tok blodprøve hos lege i vår. Noen som har erfaring/tips?

Anonymkode: 85d87...7ba

AnonymBruker
Skrevet

Typisk magnesium. Jeg hadde også normale verdier av magnesium, men hadde fortsatt mye kramper. Så jeg begynte med tilskudd på kveldstid (300 mg minst), og etter noen mnd forsvant krampene permanent. Trener man mye trenger kroppen ekstra. 

Anonymkode: 7f997...11f

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips, skal forsøke med magnesium tilskudd og se om det hjelper😊 var du også plaget med kramper ved vanlig aktivitet? Føler de fleste har dette under trening eller i søvne

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Takk for tips, skal forsøke med magnesium tilskudd og se om det hjelper😊 var du også plaget med kramper ved vanlig aktivitet? Føler de fleste har dette under trening eller i søvne

Ts

Ja, fikk det ofte under kjøring også. Husk å ta magnesium for seg selv og ikke kombinert med andre mineraler (for best opptak). Jeg har best erfaring med denne (den fra apoteket er tommel ned) https://sunkost.no/bio-life-magnesium?gclid=Cj0KCQjwk96lBhDHARIsAEKO4xbq8EOFPr5Ore9U0nbdYJvR4MpjXwXBLmc0kk0iMb6p_yodUSCa270aApQtEALw_wcB

Anonymkode: 7f997...11f

• Liker 1
  • 10 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har samme problem som TS. 

Anonymkode: 98f70...ba0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...