Gå til innhold

Er det flaut å reise på økonomiklasse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er greit å reise på økonomi når man er 20 år, student og skal oppleve verden. Men når man har passert 40 er det kanskje litt flaut å reise økonomi? Da burde man jo være på topp karrieremessig og ha råd til å reise i alle fall business. Spesielt på interkontinentale reiser.

Synes du synd på 40-åringer som reiser økonomiklasse på lange reiser? Det jo tydelig at de har mislyktes i arbeidslivet.

Anonymkode: c2234...719

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten legge noe mer innsats i trollingen om folk skal gidde. Tror jeg, da.

Anonymkode: 5a692...a70

• Liker 26
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke fly er det du har reist med så langt TS? 
99% av alle som reiser reiser på økonomi. 
ta deg sammen og stikk en finger i jorden!

Anonymkode: 10785...f68

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er greit å reise på økonomi når man er 20 år, student og skal oppleve verden. Men når man har passert 40 er det kanskje litt flaut å reise økonomi? Da burde man jo være på topp karrieremessig og ha råd til å reise i alle fall business. Spesielt på interkontinentale reiser.

Synes du synd på 40-åringer som reiser økonomiklasse på lange reiser? Det jo tydelig at de har mislyktes i arbeidslivet.

For et jækla troll du er.

Men om du virkelig mener dette, har du misforstått mye her i verden!

Anonymkode: 93fc6...537

• Liker 1
Skrevet

Det som er flaut er å fly.

Store folkerike områder i verden er i ferd med å bli ubeboelige mye på grunn av flyreiser.

De som rammes mest er folk som aldri har reist med fly i hele sitt liv.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ehm, nei? 

Det er mer flaut å reise med de dyreste klassene på kortdistanseruter, herav innad i Norge. For det er vel totalt unødvendig.

Endret av Bombasi
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Om det er synd på 40 åringer som har økonomisk sans og ikke gidder å kaste penger ut av vinduet.

Nei, dem er det ikke mye synd på. Jeg syns mer synd på folk som tror at de er nødt til å hive penger rundt seg for å være verdt noe. De kan ikke ha det så godt med seg selv.

Anonymkode: 0cbc1...1ea

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

En gang så jeg en 40 åring som tok bussen til jobb... ble helt forskrekka... Jeg mener; greit nok at privatsjåføren kan bli syk... det skjer alle... men alstå å  være så dårlig stelt at du ikke har en vikarsjåfør i backup da.... Da har man virkelig ikke fått det til karrieremessig her i livet altså...

#trollmottroll

Anonymkode: 7cb05...fe4

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger koster business det dobbelte eller mer, jeg har råd, men skal jeg ta meg råd er jo spørsmålet.

Jeg hadde en jobb hvor jeg reiste en del og da fikk jeg masse bonuspoeng og gjerne halv pris på bonusreiser og sånt, da kostet jeg på meg business iblant. Tror nok mange som sitter på første er den typen som har klippekort på fly gjennom jobben og så mye bonuspoeng at de ikke vet hvor de skal gjøre av dem. 

Nå har jeg en jobb jeg reiser lite i, men tjener godt da. Men vurderer litt pris opp mot hva jeg får for det, jeg kan betale 1000 mer for business om det er langt tur, men ikke 10 000.

Anonymkode: ce0e9...611

Skrevet

Nei, det er da man får råd til flest flyreiser. Og man ønsker å fly mest mulig.

Skrevet

Jeg synes det er litt flaut å reise business, jeg. Nå får jo hvem som helst slippe til der. Så jeg har kjøpt meg privatfly. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, om du ser hva som sitter på førsteklasse på fly så er det for der meste overvektige eldre hvite mennesker.

Anonymkode: 1f4b1...068

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja det betyr det 🙄

Anonymkode: 29661...bbb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, om du ser hva som sitter på førsteklasse på fly så er det for der meste overvektige eldre hvite mennesker.

Anonymkode: 1f4b1...068

Reiste nettopp på første klasse og så ingen overvektige. Det var helt vanlige mennesker, barnefamilier, både hvite og mørkhudet. 

Det jeg syns er flaut er at de som har business class alltid får gå først i flyet også kommer de på økonomi forbi. Da er det alltids en eller annen idiot som skal kommentere at alle som flyr business er noen lettlurte idioter som betaler for business. Gjerne høyt slik at alle rundt hører det. Det skjer hver gang.

Også avslutter gjerne idioten med at de selv selvsagt har råd men velger heller å være fornuftig med pengene🙄

Business og første klasse i utlandet er mye bedre organisert på slik. Da slipper vi å være på utstilling og får egen inngang.

Anonymkode: 8d15e...265

AnonymBruker
Skrevet

Bryr meg ikke om hva andre gjør men jeg gidder ikke betale mye for i sitte i et rør noen timer

Anonymkode: e7811...51a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du må nesten legge noe mer innsats i trollingen om folk skal gidde. Tror jeg, da.

Anonymkode: 5a692...a70

Gudskjelov bare ca. en måned til skolene starter.

Skrevet

Det er ikke flaut å reise på økonomi interkontinentalt. Du skal ha rimelig god økonomi for å alltid kunne legge 30-40 000 per snute på bordet for private flyreiser hver eneste gang.  Jeg har familie rundt om i verden og derfor ganske mange lengre flyreiser.

Er flyturen over 10 timer reiser jeg business så sant jeg kan. Eller holder det i massevis med premium economy for min del.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes heller det er litt flaut å betale mange titusener ekstra for en tur over Atlanteren. De pengene bruker jeg heller på noe annet. For andre er det verdt det, og da prioriterer de annerledes enn meg. 

Anonymkode: fc91b...8d6

AnonymBruker
Skrevet

haha for noe tullball

Anonymkode: a3bf7...d57

AnonymBruker
Skrevet

Reiste akkurat på lowfare norwegian. Grei flyreise men manglet å kunne skyve ned ryggen på setet. Heldigvis var flyturen kort 🙂

Anonymkode: 2e8fe...537

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...