Gå til innhold

Kan jeg bruke maizenna i stedet for griljermel eller potetmel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal lage små kjøttboller, som skal trekkes i buljong. Har ikke potetmel eller griljermel. Har Maizena. Kan jeg bruke det? Hvis ja, like forhold som potetmel og griljermel?

Anonymkode: 872dc...979

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke det samme. Butikken er åpen. Hvorfor ikke bare dra i butikken og kjøpe det du mangler da?

Anonymkode: 349dd...6a8

AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint. Jeg bruker de om en annen.

Anonymkode: 957c6...82c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er ikke det samme. Butikken er åpen. Hvorfor ikke bare dra i butikken og kjøpe det du mangler da?

Anonymkode: 349dd...6a8

Jeg er på hytta og det er ca en time til nærmeste butikk, så jeg lurte på om jeg kunne bruke noe jeg hadde på hytta. Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det går helt fint. Jeg bruker de om en annen.

Anonymkode: 957c6...82c

Takk, skal jeg blande det inn på samme måte og samme mengde som griljermel eller potetmel? Ts

AnonymBruker
Skrevet

Til neste gang kan du prøve å bruke litt havregryn eller et par brødskiver oppbløtt i melk eller vann. To brødskiver eller ca 1 dl havregryn er nok til en pakke kjøttdeig og ett egg.

Anonymkode: d2c6b...59f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ble det vellykket med maizenna? Maizenna har annerledes egenskaper, så høres ikke helt ideelt ut, men godt mulig det ble ok likevel? 

Anonymkode: c5f10...bd4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker potetmel eller maizenna om hverandre når jeg lager kjøttboller - det går helt strålende.

Anonymkode: c7393...521

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ble det vellykket med maizenna? Maizenna har annerledes egenskaper, så høres ikke helt ideelt ut, men godt mulig det ble ok likevel? 

Anonymkode: c5f10...bd4

Hei. Det ble vellykket. Brukte 400 gr karbonadedeig, 1 egg, litt revet løk og hvitløk også blandet jeg i 1 ss maizena i kald fløte og blandet alt i deigen. Pepper og salt. Stekte i smør, trakk i kylling buljong.

Saus med smør, løk, freste karripulver, hvetemel, kyllingkraft (fra det bollene hadde trukket i), fløte, salt og pepper.

Ris og dampet brokkoli.

Ble bra mat på hytta.Ts.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...