Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har blitt satt i gang pga stort barn i magen? 

Anonymkode: a12df...2bb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nope, selv om jeg tryglet og ba. Alle babyer på begges side har vært minst 4.6 kg og de fleste har endt med HK. Min baby ble estimert på ultralyd til å være 4 kg, men basert på magenstørrelsen og hvor kompakt den kjentes var det garantert at den var større. Men jeg fikk ikke. Baby kom ut som 4.65, via ett HK. 

Hele opplevelsen var traumatisk, men kanskje det verste var at jeg ikke følte meg helt av jordmor på alle kontrollene på hs. 

Skriver ikke dette for å bekymre deg, men det er desverre slik det var for meg. Håper du får en finere fødsel, hvor du opplever mestring og kontroll ♥️

Anonymkode: 1cfd5...0e6

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

BLÆ…. Skal på sykehuset i morgen, og fikk beskjed i uke 37 om at baby vil være rundt 4,2 til termin. Trodde de ville prøve å unngå at baby blir større enn 4,5 kilo? TS

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble satt igang 12 dager før termin i vår pga estimert stort barn, i tillegg til hodestr helt i øre sjikt. Dette var på St. Olavs. 

Anonymkode: 2a878...645

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hvor stort barnet var? 

Skrevet

Ja, en uke før termin. Hun ble over fire kg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

BLÆ…. Skal på sykehuset i morgen, og fikk beskjed i uke 37 om at baby vil være rundt 4,2 til termin. Trodde de ville prøve å unngå at baby blir større enn 4,5 kilo? TS

Vektestimering er notorisk ikke til å stole på. Igangsetting er ingen spøk, og øker sannsynligheten for komplikasjoner. 

Anonymkode: 28299...7e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vektestimering er notorisk ikke til å stole på. Igangsetting er ingen spøk, og øker sannsynligheten for komplikasjoner. 

Anonymkode: 28299...7e5

Jeg ønsker helst ikke å bli satt i gang, men ønsker ikke å føde en baby på 5 kilo heller…

AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn ble estimert til 4,5 kg ved termin. Jeg hadde en følelse av at han kom til å bli større enn det, og var livredd da termindato var nådd og han enda ikke var født. Sykehuset nekta igangsettelse, jeg måtte vente til 14 dager over termin sa de, selv om jeg gråt og tryglet. Ble sendt hjem med sobril 😳🙄 Jeg ble nok sett på som et hysterisk psykiatrisk tilfelle.

På dag 8 fikk jeg viljen min og ble satt i gang. De ble vel lei av grininga og maset mitt.
Baby var 5,3 kg! 

Anonymkode: d0779...c66

• Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Mitt barn ble estimert til 4,5 kg ved termin. Jeg hadde en følelse av at han kom til å bli større enn det, og var livredd da termindato var nådd og han enda ikke var født. Sykehuset nekta igangsettelse, jeg måtte vente til 14 dager over termin sa de, selv om jeg gråt og tryglet. Ble sendt hjem med sobril 😳🙄 Jeg ble nok sett på som et hysterisk psykiatrisk tilfelle.

På dag 8 fikk jeg viljen min og ble satt i gang. De ble vel lei av grininga og maset mitt.
Baby var 5,3 kg! 

Anonymkode: d0779...c66

Å hjelpes!! Livredd for å ikke bli tatt på alvor i morgen! 

AnonymBruker
Skrevet

Estimert velt på ul var 4,4 kg ved termin. Det var «innafor», mente sykehuset. Jeg var dog invalid av smerter de fire siste ukene fordi babyen var så stor og det var utrolig vondt.

Da hun endelig kom ut skjønte jeg hvorfor jeg hadde hatt så mye smerter… Ikke bare var ungen 4,9 kg, men hun var også 57 cm lang. 😱 Ikke rart at det føltes som om jeg skulle sprenge. 

Anonymkode: c7134...772

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Ble satt igang fem dager før termin fordi barnet var estimert til 4 kg. Synes fortsatt det er rart.

Anonymkode: 63613...df9

AnonymBruker
Skrevet

Ble satt i gang 1,5 uke før termin i fjor på stolavs fordi baby var estimert til å være stor. Han var det og var nesten 4,4kg ved fødsel. For meg var igangsettelsesprosessen fin, rolig og trygg. Kroppen var dog veldig preget av å ha født et stort barn, så jeg er veeldig glad for at jeg ble satt igang når jeg ble. Masse lykke til!

Anonymkode: 75ab2...108

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan jeg spørre hvor stort barnet var? 

Om du spurte meg, så var det estimert rundt 4,5 kg ved termin. Det var helt på grensen til at de anbefalte igangsetting, men i kombinasjon med stort hode og at jeg selv er liten og spedt bygd, ønsket de å sette igang. Vekstestimatet fra siste UL tre fire dager før fødsel stemte bra. 

Anonymkode: 2a878...645

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble estimert til 4300 ved termin. Baby kom ut 6 dager senere til 4250.

Men det endte med kontrollert KS da pga lite fremgang i fødsel og ikke stor nok åpning og misfarga fostervann. Var sjeleglad for at jeg slapp å trykke ut babyen😂 Maste også om igangsettelse da jeg skjønte at baby var stor, men de vil alltid la det gå sin naturlige gang…

Anonymkode: d3828...c3d

AnonymBruker
Skrevet

Var estimert til 4.6 ved termin, så ble fortalt at det var svært sannsynlig at jeg ville bli igangsatt på overtidskontrollen tre dager etter termin. Rakk heldigvis å føde ca tre timer før den kontrollen, så slapp igangsettelse, som var en av mine store frykter. Ungen veide rett under 4.9 kg, men det var en rask og effektiv fødsel. Jævlig vondt, men det tror jeg handlet mer om tempoet enn størrelsen. 

Anonymkode: a38e0...f37

AnonymBruker
Skrevet

Baby ble født før termin og veide 4,8 kg. Drømmefødsel, alt gikk kjempebra. Jeg er høy og ikke noe petite, hodet var også 38 cm. De har snakket om å følge med neste gang, men jeg vil helst unngå å i bli satt i gang for å slippe komplikasjoner..

Anonymkode: fdb66...1d3

AnonymBruker
Skrevet

Fikk beskjed gjennom hele svangerskapet at ungen var stor, hadde ultralyden hver uke de siste ukene. Hadde han vært som estimeringen sa, ville han kommet ut som 4,8 kg den dagen han ble født. Han veide under 4....

Anonymkode: 54132...654

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.7.2023 den 11.12):

Fikk samme beskjed, estimert 4200g ved termin. Det regnes ikke som stort, så de avsluttet oppfølging. 

Hun kom 2 uker før termin og veide nesten 4500g. Det gikk helt fint da, først på 3,5 timer og ikke en rift 😊

Anonymkode: 959a0...500

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.7.2023 den 19.15):

Ble satt igang fem dager før termin fordi barnet var estimert til 4 kg. Synes fortsatt det er rart.

Anonymkode: 63613...df9

Jeg ble også satt i gang, da barnet var estimert til å være 3,9 kg. Dette var to uker før termin. 

Ble først satt i gang med ballong, som datt ut etter et par timer. Så modningspiller på sykehuset i nesten to døgn, og så med drypp i ett døgn til. Ingenting funket, så endte med ks. 

Anonymkode: 5fb3c...18f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...