Gå til innhold

Er det dumt å ha sex hver dag rundt eggløsning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har sluttet på prevensjon og ønsker å få barn. Jeg leser så mye forskjellig flere steder: noen mener man bør «spare opp sædcellene» og ha sex annenhver dag, andre mener det er bra å ha det hver dag rundt eggløsning så man med større sannsynlighet treffer og at nye sædceller produseres hele tiden. 
Vi har et veldig bra samliv og har sex stort sett hver dag, uavhengig om det er eggløsning eller ikke. Er det dumt når vi ønsker å «prøve»? Blir så forvirret av alle «rådene»🙈

Anonymkode: 0a0cd...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det gjør ingenting å ha sex hver dag så lenge han har frisk normal sperm :)

dette rådet er mer for oss som har slitt en stund, mannen har nedsatt sperm eller mannen er over 40 og dermed store sjanser for redusert testosteron / dårligere sperm.

Anonymkode: 6879a...417

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har vært til utredning for ufrivillig barnløshet (jeg 36 han 47), og vi fikk beskjed av gynekologen, også før sædkvaliteten var fastslått, om at man kan ikke ha sex for ofte, bare for sjeldent.

Anonymkode: 2823a...848

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det gjør ingenting å ha sex hver dag så lenge han har frisk normal sperm :)

dette rådet er mer for oss som har slitt en stund, mannen har nedsatt sperm eller mannen er over 40 og dermed store sjanser for redusert testosteron / dårligere sperm.

Anonymkode: 6879a...417

Åå, takk, det var litt mer oppklarende! Det forklarer kanskje hvorfor det er så motsigende råd! 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har vært til utredning for ufrivillig barnløshet (jeg 36 han 47), og vi fikk beskjed av gynekologen, også før sædkvaliteten var fastslått, om at man kan ikke ha sex for ofte, bare for sjeldent.

Anonymkode: 2823a...848

hehe, godt sagt!😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi hadde sex hver dag og jeg er gravid nå. Skader nok ikke 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: f8723...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette med annenhver dag gjelder kun hvis sædprøven har vist at det ikke er optimalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er jo ikke vits å ha sex hver dag hvis man gjør det for å bli gravid, sånn mtp at det tar noen dager for sædcellene å bli utviklet hos mannen. Så hvis man prøver over tid så tror jeg kanskje at det kan bli en stressfaktor at man skal ha sex hver dag uten at man har lyst, og det er derfor kanskje ikke så rart at mange menn får problemer med potensen etter et halvt år med prøving, fordi man mister lysten rett og slett. Jeg tror det kan være skadelig for samlivet. Det er ikke vits å ha sex mer enn 2-3 ganger i uka sånn sett.

Anonymkode: 69ba7...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er jo ikke vits å ha sex hver dag hvis man gjør det for å bli gravid, sånn mtp at det tar noen dager for sædcellene å bli utviklet hos mannen. Så hvis man prøver over tid så tror jeg kanskje at det kan bli en stressfaktor at man skal ha sex hver dag uten at man har lyst, og det er derfor kanskje ikke så rart at mange menn får problemer med potensen etter et halvt år med prøving, fordi man mister lysten rett og slett. Jeg tror det kan være skadelig for samlivet. Det er ikke vits å ha sex mer enn 2-3 ganger i uka sånn sett.

Anonymkode: 69ba7...d65

Som jeg skriver i innlegget har vi ikke sex hver dag fordi vi prøver å få barn. Vi har det egentlig uavhengig av det, fordi vi har lyst og fordi samlivet vårt er sånn (såklart noen unntak innimellom). På ingen måte stress🥰 men nå har vi sluttet på prevensjon fordi vi vil få barn, og synes egentlig det er fint om vi bare kan fortsette som før.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...