AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #1 Skrevet 18. juli 2023 Noen som har noen tips eller råd for dette? Jeg gruer meg sånn til ferien fordi jeg ikke liker tanken på å være langt hjemmefra. Det høres kanskje litt rart ut, men dette har stresset meg litt. Samtidig ser jeg vennene mine drar på ferie, noen drar ganske langt vekk å (lengre enn det jeg skal) og så skjønner jeg ikke hvorfor jeg føler det slik. Det er jo ikke slik at jeg frykter det skal skje noe farlig dit jeg skal, det er mer det å ikke være hjemme. Jeg vet man ikke skal sammenligne seg med andre, men de fleste reiser jo på ferie så det er jo ingen grunn til at jeg ikke skal gjøre det heller, men jeg gruer meg sånn! Jeg reiser med familien min så jeg må bli med også. Anonymkode: e3a47...b9c
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #2 Skrevet 18. juli 2023 Tenker at det er vanskelig å gi tips her. Har du forsket litt på HVA som gjør at du ikke liker tanken på å være langt hjemmefra? Tror det er bedre innfallsvinkel, for å deretter jobbe med HVA det er som gjør deg stresset/ukomfortabel. Er det frykten for det ukjente? Altså hjemme forbindes med trygghet/vaner/rutiner Er det frykten for at det skal skje noe med huset/hjemmet? Det er jo fryktelig kjipt om ferien konstant skal være stress fordi du er borte hjemme ifra. Sånn generelt så er det viktig å utvide sin komfortsone, da livet aldri er stabilt hele veien igjennom. Og vi må igjennom ubehag fra en tid til annen. Anonymkode: 2aaae...88b
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #3 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tenker at det er vanskelig å gi tips her. Har du forsket litt på HVA som gjør at du ikke liker tanken på å være langt hjemmefra? Tror det er bedre innfallsvinkel, for å deretter jobbe med HVA det er som gjør deg stresset/ukomfortabel. Er det frykten for det ukjente? Altså hjemme forbindes med trygghet/vaner/rutiner Er det frykten for at det skal skje noe med huset/hjemmet? Det er jo fryktelig kjipt om ferien konstant skal være stress fordi du er borte hjemme ifra. Sånn generelt så er det viktig å utvide sin komfortsone, da livet aldri er stabilt hele veien igjennom. Og vi må igjennom ubehag fra en tid til annen. Anonymkode: 2aaae...88b Jeg er ikke redd det skal skje noe med huset eller noe slik. Det er kanskje mer det at det er endringer i rutiner kanskje. At her hjemme er det trygt, men nå skal jeg til "det ukjente". Jeg bare føler meg så unormal, er det ikke vanlig å glede seg til ferie lissom.. Tror kanskje jeg er litt dårlig på å gå ut av komfortsonen, jeg gjør ofte det samme hele tiden. Hverdagen er ganske rutine. Anonymkode: e3a47...b9c
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #4 Skrevet 18. juli 2023 Jeg kjenner litt på det samme. De siste dagene og timene før jeg reiser på ferie så får jeg sånn stor trang til å være hjemme. Jeg vil se alle TV-seriene, lese alle bøkene, spille alle spillene - alt som er hjemme virker kjempegøy! Men jeg glemmer det så fort jeg er ute av døren. "Ute av øye, ute av sinn". Men det er også fantastisk å komme hjem igjen etter ferie. Anonymkode: bc114...c5a
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #5 Skrevet 18. juli 2023 Samme her. Nesten med en gang vi har dratt savner jeg leiligheten, senga mi, lukten av hjemmet mitt. Er vel ikke noe galt i det, hvorfor tvinge seg til å bli noe man ikke er? Bestefaren min har en gammel venn som aldri har vært lenger enn 5 t unna hjembygda si. Tror aldri jeg har vært borti lykkeligere fyr, der han pludrer med sitt på den lille gården sin. Han elsker hjemmet sitt og bygda si og trenger ikke reise langt avgårde for å føle seg lykkelig og hel. Anonymkode: bc3ff...af2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå