Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Er gravid i uke 12 nå. Hatt 5 uker ferie og vært trøtt, sliten og uggen. 

Skal begynne å jobbe igjen neste uke. Forrige svangerskap ble jeg tidlig delvis sykemeldt pga stor arbeidsbelastning/tyngde og dårlig form/dårlig bekken.

Jeg har lyst til å unngå sykemelding vis jobben klarer å tilrettelegge. Med det tenker jeg på å ikke ha de tyngste pasientene, isolerte pasienter og noe redusert pasienttyngde. 

Høres dette feil ut? Har lyst til bli i jobben lenge, men kjenner allerede nå at å jobbe med vanlig pasienttyngde ikke kommer til å gå lenge. 

Anonymkode: a56cf...4a6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hei. 

Skal begynne å jobbe igjen neste uke. Forrige svangerskap ble jeg tidlig delvis sykemeldt pga stor arbeidsbelastning/tyngde og dårlig form/dårlig bekken.

Jeg har lyst til å unngå sykemelding vis jobben klarer å tilrettelegge. Med det tenker jeg på å ikke ha de tyngste pasientene, isolerte pasienter og noe redusert pasienttyngde. 

Høres dette feil ut? Har lyst til bli i jobben lenge, men kjenner allerede nå at å jobbe med vanlig pasienttyngde ikke kommer til å gå lenge. 

Du må snakke med arbeidsgiver om dette og komme med konkrete måter du tenker du trenger tilpasning. 

Anonymkode: 7acdb...252

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du må snakke med arbeidsgiver om dette og komme med konkrete måter du tenker du trenger tilpasning. 

Skal jo selvfølgelig det. 

Lurte bare på andres erfaring i lignende situasjoner :)

Skrevet (endret)

Jeg fikk tilrettelagt fra uke 25 ca. Fikk ikke de tyngste pasientene, og var mer lette stell, dosering osv, spesielt helt på slutten.

Endret av Dropsen
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Skal jo selvfølgelig det. 

Lurte bare på andres erfaring i lignende situasjoner :)

Går du til fysioterapeut for å forebygge bekkenplager også?

AnonymBruker
Skrevet
Dropsen skrev (17 minutter siden):

Jeg fikk tilrettelagt fra uke 25 ca. Fikk ikke de tyngste pasientene, og var mer lette stell, dosering osv, spesielt helt på slutten.

Hadde du behov for tilrettelegging før? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Går du til fysioterapeut for å forebygge bekkenplager også?

Ikke begynt enda. Sist svangerskap hadde forebygging ingen effekt.

Bekkenplagene kom i uke 20 selv med ukentlig fysiobehandling. 

Skrevet

Jeg jobbet til ca uke 32 på sykehjem uten tilrettelegging. Fra uke 32 ble bekkenet så vondt at jeg sleit med å gå. Tilretteleggingen min var at jeg kunne servere mat og medisiner til alle pasientene, men det var gåingen som var problemet i tillegg til tunge løft/forflytning.. jeg ble da sykmeldt. 

snakk med arbeidsgiveren din, hvis sjefen ikke kan tilrettelegge, noe hun er pliktig til, kan du søke svangerskapspenger.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hadde du behov for tilrettelegging før? 

Nei, men jeg hadde fått tilrettelegging om det var behov for det. Jobbet frem til uke 39.

AnonymBruker
Skrevet
Dropsen skrev (1 time siden):

Nei, men jeg hadde fått tilrettelegging om det var behov for det. Jobbet frem til uke 39.

Gikk du ikke ut i permisjon 3 uker før termin? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gikk du ikke ut i permisjon 3 uker før termin? 

Nei, for hun er SUPERKVINNE

Anonymkode: 008d7...1cb

Skrevet

Er sykepleier i hjspl 14 uker gravid med nummer 2. jobber 100% som vanlig, men går ikke til de tyngste brukerne, blir likevel mye gåing da, men det fungerer fint foreløpig. Ser for meg at jeg skal gjøre mer og mer sittende arbeid etterhvert, men er også mer sliten nå som jeg har en 3 åring hjemme. Forrige gang jobbet jeg fullt uten tilrettelegging til jeg fødte 😅

AnonymBruker
Skrevet

Det er fryktelig irriterende med de som ikke kan ha ditt og ikke kan ha datt. Gjør dine kollegaer en stor tjeneste og sykemeldt deg. Såfremt du ikke går på toppen. Og det gjør du nok ikke. Fryktelig slitsomt for de andre når du skal slippe unna tunge stell etc

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har slitt en del med bekkenet så jeg ble sykemeldt. Nå er jeg tilbake etter sommerferie og har avtalt med sjef at jeg ikke skal hente pasienter post op da trilling på senger er ganske tungt for meg. Ellers har vi ikke så mange tunge ting å ta hensyn til da mine pasienter stort sett alltid klarer seg selv

Men sjefen er veldig på at jeg bare må si fra hvis det er noe jeg ikke klarer. De er greie sånn ^_^

Endret av Fame
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, for hun er SUPERKVINNE

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er fryktelig irriterende med de som ikke kan ha ditt og ikke kan ha datt. Gjør dine kollegaer en stor tjeneste og sykemeldt deg. Såfremt du ikke går på toppen. Og det gjør du nok ikke. Fryktelig slitsomt for de andre når du skal slippe unna tunge stell etc

Mannfolk ass

Anonymkode: f721b...a4e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde dialog med arbeidsgiver og fikk tilrettelagt arbeidsoppgaver i form av hvilke pasienter og arbeidsoppgaver jeg skulle unngå (høy pleietyngde, cytostatika o.l.). Men så kom korona og flere i staben havna i karantene. Var for få folk på jobb og de fikk ikke tilrettelagt for meg lenger, så da fikk jeg beskjed av arbeidsgiver at det ikke var mulighet for de å ha meg i jobb lenger. Var på dette tidspunktet 50% sykemeldt (om jeg ikke husker feil), og ble da 100% sykemeldt ut svangerskapet. 

Anonymkode: e60e5...b13

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei. 

Snakk med arbeidsgiver :) Hos meg kunne de ikke tilrettelegge og jeg gikk ut i svangerskapspermisjon ganske tidlig. Fikk 100% svangerskapspenger. 

Hvis du jobber natt kan du be om å slippe nattevakter (er vel anbefalt å ikke jobbe natt under svangerskap). Du skal heller ikke miste tilleggene du normalt skulle hatt. 

Anonymkode: 0f24c...e64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...