Gå til innhold

Kjæresten min snakker ALLTID bare om en ting, og dette får meg til å tro at kjærlighetslivet vårt er helt dødt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker han, og han elsker meg. Vi har et fint forhold, men vi har ikke et romantisk forhold i det hele tatt. Han kan være utrolig søt i ny og ned, men han snakker konstant om en ting. Og det er studie sitt. Vi begge studerer, og jeg prater langt mindre om mitt studie som han gjør. Til tider kan han snakke så jævlig mye om det at han vinkler inn samtalene til noe  slik at det handler om studie. For eksempel at jeg sier «hva vil du ha til middag i dag. Så en oppskrift på nettet. Vil lage den retten» så kan han svare «VET DU HVA SNITTET FOR Å KOMME INN PÅ MASTEREN ER I BERGEN?? 3.81!! JEG KOMMER INN». 

Slik har han alltid vært helt fra starten av forholdet. Men da bodde vi ikke sammen så det var roligere. Jeg forventer ikke blomster hver dag, men vi snakker ikke om noe annet enn utdanningen hans. Vi har bodd sammen i 2 år nå, og det er lenge siden jeg har hørt han prate om noe annet. Hvis jeg snakker med han om noe, så vinkler han det inn på hans utdanning også snakker han om det i evigheter til han får hodepine. Jeg er så lei. Jeg har seriøst sluttet å ta opp tlf når han ringer meg. Han er typen som prater mye i tlf, og det blir mye når han ringer meg på vei hjem fra trening for å snakke om hans utdanning og hvor vi skal ta master osv. 

Han snakker på en måte bare om produktive ting hele tiden. Vi begge to studerer juss og har like gode resultater, men jeg tar ikke med alle tingene hjem. Jeg er kjempesliten av det. Han vet ikke hva som foregår i livet mitt pga at han kun tenker på det fordømte studie sitt. 

Anonymkode: 21c2f...dfe

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å snakke med han om dette? 

Anonymkode: 821b0...be8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du prøvd å snakke med han om dette? 

Anonymkode: 821b0...be8

Ja, men da sier han bare at han ikke kan noe for det

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, men da sier han bare at han ikke kan noe for det

Tull. Han bare gidder ikke å ta hensyn. Det er kun enveiskommunikasjon.

Anonymkode: 16a40...d4e

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Konstant monolog høres slitsomt ut! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Til tider kan han snakke så jævlig mye om det at han vinkler inn samtalene til noe  slik at det handler om studie. For eksempel at jeg sier «hva vil du ha til middag i dag. Så en oppskrift på nettet. Vil lage den retten» så kan han svare «VET DU HVA SNITTET FOR Å KOMME INN PÅ MASTEREN ER I BERGEN?? 

"Nei, det gjør jeg ikke, og jeg kjenner jeg driter i det også"

Du må jo bare stoppe han.

Eller så har du kanskje funnet ut at denne mannen ER enspora, og ikke har annet å komme med. Når studiene er over, kommer jobbpratet...

Anonymkode: 5fddf...714

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ta det opp hver eneste gang. Du trenger ikke være sur. Bare si «oj, nå snakker vi studier igjen», smil og vend samtalen tilbake til det dere snakket om. Evt. må du dumpe han eller godta at dere kun skal snakke studier/jobb

Anonymkode: ffd24...0a3

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet han forskjellen på monolog og dialog tro? 
Hvis han studerer juss bør han jo kunne ett og annet om kommunikasjon 😬 

Anonymkode: 29d93...77b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er mann som vet hva han vil og har fokuset der. Det er bra for han! Kjærester under studietiden er uansett noe man som regel kvitter seg med. 

Anonymkode: 76501...af7

Skrevet

gå samme vei...

Han bryr nok seg ikke om sminke, så snakk om alt om sminke til han så får han se hvor godt det kjennes

AnonymBruker
Skrevet

Kan jo hende han tror at du også er interessert i de samme tingene, i og med at dere faktisk studerer det samme.. han snakker ikke om sitt studie, han snakker om deres studie 😉

Anonymkode: 86074...c34

AnonymBruker
Skrevet

Du må være tydelig.

- Når du bare snakker om studiet, blir det veldig kjedelig for meg. Jeg har mange interesser, og jeg orker ikke leve så ensporet. Jeg blir usikker på om du virkelig bare bryr deg om dette, eller om det er en dårlig vane. Hvis dette fortsetter, kommer jeg til å avslutte forholdet vårt og flytte ut. Jeg begynner å se på ny leilighet etter ferien, med mindre du endrer deg.»

Anonymkode: c072f...936

Skrevet

Tror ikke så mange hadde orket dette i lengden. 

Spør om han er interessert i hvordan du har det og hva du tenker? Hvis han svarer ja, så spør hvordan han viser det? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Kan jo hende han tror at du også er interessert i de samme tingene, i og med at dere faktisk studerer det samme.. han snakker ikke om sitt studie, han snakker om deres studie 😉

Anonymkode: 86074...c34

Jeg tar ikke opp det der så nei

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Han er mann som vet hva han vil og har fokuset der. Det er bra for han! Kjærester under studietiden er uansett noe man som regel kvitter seg med. 

Anonymkode: 76501...af7

Jeg har bedre karakterer enn han, ig jeg prater ikke en gang så mye som han

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...