Gå til innhold

Vil ikke spise mellom måltidene eller sent

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått kjæreste. Han vil gjerne kose seg med noe godt å spise hvis vi ser film om kvelden, eller har ferie og kjøpe noe godt osv.

Jeg vil ikke spise noe. Men føler at jeg tar vekk litt av gleden og kosen fra ham. Han kan selvsagt spise, men vil ikke når ikke jeg gjør det.

Bør jg spise bare litt for hans del?

Anonymkode: 9d71e...c93

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser ikke snacks/godis for andres del, om jeg selv ikke vil ha det. 
Om jeg vil ha noe godt til tv, så spiser jeg frukt eller grønnsaker. 

Jeg har ikke behov for snacks hele tiden til tv/kveldskos, og ganske sjeldent lyst på noe. Jeg foretrekker dessuten heller ha rom for større måltider enn noe mellom måltidene. Jeg trives med å ha sunt kosthold, og ønsker ikke endre det til noe mer usunt bare for andres del. 

Anonymkode: 9be88...328

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg spiser ikke snacks/godis for andres del, om jeg selv ikke vil ha det. 
Om jeg vil ha noe godt til tv, så spiser jeg frukt eller grønnsaker. 

Jeg har ikke behov for snacks hele tiden til tv/kveldskos, og ganske sjeldent lyst på noe. Jeg foretrekker dessuten heller ha rom for større måltider enn noe mellom måltidene. Jeg trives med å ha sunt kosthold, og ønsker ikke endre det til noe mer usunt bare for andres del. 

Enig, samtidig føler jeg at jeg tar vekk litt av hans glede og kos. Fordi han synes jo det er koselig å dele opplevelsen sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å lage en fruktsalat? Litt frosne bær med kesam og nøtter? Eller popcorn? Snacks trenger ikke å være chips og sjokolade😄

Anonymkode: 4ec5d...4a4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva med å lage en fruktsalat? Litt frosne bær med kesam og nøtter? Eller popcorn? Snacks trenger ikke å være chips og sjokolade😄

Anonymkode: 4ec5d...4a4

Det er en god idè. Pleier faktisk ofte å gjøre det. Noen ganger spiser vi da det samme. Og noen ganger spiser han sin type mat, og jeg sitter med min nøtter og frukt. Men ofte synes jeg at jeg ikke vil ha noe.  Da føler jeg at jeg tar vekk litt av felles hyggen

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig, samtidig føler jeg at jeg tar vekk litt av hans glede og kos. Fordi han synes jo det er koselig å dele opplevelsen sammen.

Han synes ikke det er koselig se film med deg, uten å spise noe i tillegg? 

Jeg blir bare kvalm og uvel om jeg må sitte å spise masse snacks når jeg ikke vil ha det, så han hadde i så fall tatt fra meg hele gleden ved en filmkveld, og gitt meg en dårlig opplevelse... For meg er det filmen, nærheten, kosen og selskapet som gir meg en god opplevelse. 
Jeg spiser gjerne snacks en gang i blant til tv-kvelden, men jeg ønsker virkelig ikke ha det som en vane. Da vil jeg heller ha "plass" til en god biffmiddag med fløtepoteter og saus, eller en pizza med masse ost. Men jeg har alltid vært mer glad i mat enn snacks også da. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Et kompromiss kan være å ha en filmkveld i uken med snacks eller kombinere middag med en god film. Du trenger ikke spise mye.

Anonymkode: b0f15...b73

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Han synes ikke det er koselig se film med deg, uten å spise noe i tillegg? 

Jo, det synes han. 

Men han har gjerne kjøpt inn både bær, nøtter, snacks. Mens jeg sier nei takk alltid. Føler meg litt råtten siden jeg alltid sier nei.   

Jeg blir bare kvalm og uvel om jeg må sitte å spise masse snacks når jeg ikke vil ha det, så han hadde i så fall tatt fra meg hele gleden ved en filmkveld, og gitt meg en dårlig opplevelse...

Jeg hadde og blitt dårlig av det.

For meg er det filmen, nærheten, kosen og selskapet som gir meg en god opplevelse. 

Enig

Jeg spiser gjerne snacks en gang i blant til tv-kvelden, men jeg ønsker virkelig ikke ha det som en vane.

Ikke jeg. Jeg vil aldri spise noe om kvelden. 

Føler på meg t det er litt dumt for ham. Uten at han sier det, altså

Et kompromiss kan være å ha en filmkveld i uken med snacks eller kombinere middag med en god film. Du trenger ikke spise mye.

Anonymkode: b0f15...b73

Ja, jeg burde vel det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har fått kjæreste. Han vil gjerne kose seg med noe godt å spise hvis vi ser film om kvelden, eller har ferie og kjøpe noe godt osv.

Jeg vil ikke spise noe. Men føler at jeg tar vekk litt av gleden og kosen fra ham. Han kan selvsagt spise, men vil ikke når ikke jeg gjør det.

Bør jg spise bare litt for hans del?

Eh, nei. Det er jo helt absurd! 

Anonymkode: 6044b...864

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke han er den rette for deg med kosespisinga.

Anonymkode: 34cda...cb2

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Jo, det synes han. 

Men han har gjerne kjøpt inn både bær, nøtter, snacks. Mens jeg sier nei takk alltid. Føler meg litt råtten siden jeg alltid sier nei.   

Men det er jo noe du må jobbe med deg selv med. Det er ikke han som får deg til å føle deg råtten- det er du

Anonymkode: a2020...59c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jo, det synes han. 

Jeg hadde og blitt dårlig av det.

Enig

Ikke jeg. Jeg vil aldri spise noe om kvelden. 

Føler på meg t det er litt dumt for ham. Uten at han sier det, altså

Ja, jeg burde vel det.

Men hvis du sier at du faktisk ikke vil spise på kvelden, så er det jo noe han må respektere. 
Du må sette grenser for deg selv, og han må respektere det. 
Om han ikke respekterer noe så enkelt, så ville jeg faktisk ha vurdert avslutte. For da har han svært lite respekt for deg. 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Hadde gjort det slutt. En så liten greie og du må skrive innlegg om det på KG... hva blir det neste.

Er det flere gleder du føler du ødelegger for han, kanskje?

Endret av SkevRev
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare snakke med han? 
Si at du aldri spiser på kvelden/etter middag, men at du føler på at du ødelegger kosen litt for han?
Da får du det ut av systemet og han kommer helt sikkert til å forstå❤️ Så får han velge om han vil spise snacks alene eller om han vil la være.

Anonymkode: 4fd41...87f

• Hjerte 1
Skrevet

Nei, du skal ikke tvinge deg selv til å spise snacks for hans skyld. Snackehysteriet er særdeles merkelig, og man blir stemplet som gledesdreper om man holder seg til å spise mat innenfor måltidene.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...