AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #1 Skrevet 18. juli 2023 For 1.5 år siden startet det med at sex kunne være smertefult og gi blødninger. Så vi ble veldig forsiktige da det var så følsomt. Så endret det seg sakte over til å miste følelser totalt der nede. Ikke bare til sex, men totalt følelse av å være lammet. Lite følelse av avføring, tissing også. Smerter i korsryggen, nedover beina. Vekslende miste følelse i beina eller smerter. I 6 mnd gikk jeg uten noe særlig følelse der nede, både alene og med partner. Klitoris sluttet å gi noe som helst reaksjon. Jeg ga opp sex i de månedene der før jeg forsøkte igjen rundt juletider. Da var det en litt bedre periode, samtidig som jeg fikk mensen annen hver uke. Jeg vet ikke om det har noen sammenheng, men sjekket celleforandringer og ble friskmeldt fra det. Jeg går på p piller men blødde selv med de. Rundt våren så begynte problemene igjen, lite følelse, vanskelig å komme. Jeg jobbet med å slappe av, avslappingsteknikker, en varm dusj, presset meg lite. Nå har det låst seg helt. Det er null reaksjon på noe nedi her. Uansett mengde stimuli så er det tørt og trangt. Om vi så kommer i gang så kommer jeg svært sjeldent. Frem til dette problemet oppsto kunne jeg ha sex to ganger daglig, komme hver gang og ble bestandig våt veldig lett. Nå har dette med sex blitt angst for meg, jeg føler sjeldent noe lyst når det ender opp slik. Jeg føler jeg svikter samtidig som kroppen min svikter. Noe føles annerledes selv om følelser for partner er like sterke. Jeg er kun 31 år, er frisk på alle måter, har normal aktivitet i livet mitt, normal vekt. Matlysten min har også endret seg stort, jeg spiser som en høygravid dame - men er ikke gravid. Det er også veldig vekslende varme i kroppen, men er ofte mye varmere enn før. Så derfor har jeg tatt graviditetstester. Er dette en hormonforstyrrelse? Kan det være nerver i klem med tanke på problemer i korsryggen? Jeg har en grusom lege, ellers hadde jeg gått flere turer dit. Jeg er også på venteliste til en annen lege, det har jeg vært i 1 års tid. Håper på svar på hva jeg bør sjekke ut. Anonymkode: 7e783...e4c
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #2 Skrevet 18. juli 2023 Vaginisme? https://nhi.no/sykdommer/kvinne/seksuelle-tema/seksuelle-smertetilstander-hos-kvinner/ Anonymkode: 0fe40...6bb
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #3 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vaginisme? https://nhi.no/sykdommer/kvinne/seksuelle-tema/seksuelle-smertetilstander-hos-kvinner/ Anonymkode: 0fe40...6bb Kan ikke si at jeg føler noe muskelspenninger da. Anonymkode: 7e783...e4c
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #4 Skrevet 18. juli 2023 Tudlig overgangsalder? Bytt lege eller gå privat! Private kan henvise deg til det offentlige om det skulle være noe som krever behandling. Anonymkode: ddc90...44c 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #5 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tudlig overgangsalder? Bytt lege eller gå privat! Private kan henvise deg til det offentlige om det skulle være noe som krever behandling. Anonymkode: ddc90...44c Går det an å få slikt så tidlig? Anonymkode: 7e783...e4c
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #6 Skrevet 18. juli 2023 Høres ut som du trenger bekkebunnstrening. Slike ting utredes hos gynekolog, og bedres med bekkenbunnstrening. Anonymkode: 0bc71...cb9 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #7 Skrevet 18. juli 2023 Nerve i klem i ryggen med tanke på det du skriver om hvordan du hadde det for 1.5 år siden. Du burde vært hos legen da, i løpet av den første måneden, etter min mening. Da burde du hatt akuttime. Anonymkode: f10df...80a
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #8 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nerve i klem i ryggen med tanke på det du skriver om hvordan du hadde det for 1.5 år siden. Du burde vært hos legen da, i løpet av den første måneden, etter min mening. Da burde du hatt akuttime. Anonymkode: f10df...80a Legen min tror at alt skyldes manglende D vitamin, om man så bare ligger litt under eller psykisk. Jeg har forsøkt meg der flere ganger. Anonymkode: 7e783...e4c
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #9 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nerve i klem i ryggen med tanke på det du skriver om hvordan du hadde det for 1.5 år siden. Du burde vært hos legen da, i løpet av den første måneden, etter min mening. Da burde du hatt akuttime. Anonymkode: f10df...80a Jeg er enig i dette! TS, siden din lege er så håpløs, ta en tur til en dyktig kiropraktor. En kiropraktor kan henvise deg til bildediagnostikk og til spesialist, om nødvendig. Dine symptomer det første halvåret var nok til at du skulle hatt akuttime! Du kan heller ikke se bort fra at det her kan være to separate problemstillinger - f.eks. både et ryggproblem, og et hormonproblem. Jeg synes du skal ta en time til en dyktig kiropraktor, som så kan få deg til bildediagnostikk av ryggen. Om det finnes private leger eller gynekologer der du bor, eller du har mulighet til å reise til en, så synes jeg du skal gjøre det i tillegg. Anonymkode: fb021...e87 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå