Gå til innhold

Titanic 1997 deleted scenes - Hvilke scener ville du hatt med, og hvilke synes du er greit at ikke ble med?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Titanicfilmen varer allerede i 3 timer og 15 minutter. Så den varer jo allerede like lenge som to hele spillefilmer. Men det finnes også ca 40 minutter med forskjellige scener som ble utelatt fra filmen av ulike grunner:

https://www.youtube.com/watch?v=Her4vPFFSE4

Mange av scenene er sånn at de ikke betyr noe verken eller og ville bare drøyd filmen enda lengre. Men av dere som orker å se gjennom det eller har sett det før: Hvilke av scenene synes dere det er bra at ble utelatt fra den endelige filmen? Og hvilke skulle dere gjerne ønske at var med? 

Ting jeg skulle ønske var med:

12:13: De viser et treningsrom om bord. Det kunne gjerne vært med for å vise mer av hva de hadde ombord skipet. (del av historien)

14:12: De burde tatt med scenen hvor telegrafoperatørene ombord Titanic ber operatørene på skipet Californian om å "shut up", og Californians operatører skrur av radioen. (en del av historien som kanskje hadde betydning for utfallet)

19:30: Ekteparet hvor kona bestemmer seg for å bli ombord skipet istedenfor å gå ombord livbåt. De dør senere, og er såvidt jeg vet en sann historie.

20:55: Captain Smith med ropert ber en livbåt med ledig plass om å komme tilbake til skipet for å plukke med seg flere passasjerer, men livbåten forsvinner (sann historie)

24:20: Forlenget scene hvor Lovejoy leter etter Rose og Jack inne i det synkende skipet. (litt mer action og scener fra innsiden av skipet som synker). De kunne heller tatt bort litt av scenene hvor Rose og Jack løper rundt i de kjedelige oversvømte korridorene i skipet.

33:50: Cal leter etter Rose ombord Carpathia. Selv om det er scener med vold og konfrontasjoner mellom Rose og Cal i filmen, så ser jeg ikke på Cal som en ordentlig "antagonist" med onde hensikter. Jeg tror han egentlig innerst inne brydde seg om Rose, bare at kjærligheten ikke var gjensidig. (synes også det er bra at 00:20 ble tatt bort).

Ting jeg er glad for at ikke ble med:

Jeg er glad for at scenene hvor Rose får "klikkebyer" er tatt bort. Hun ville da mistet legitimiteten i at hun ønsket seg ut av livssituasjonen sin ved å heller fremstå som en person med psykiatriske problemer.

35:32: Endingen hvor Brock forsøker å stoppe Rose fra å kaste Heart of the ocean på sjøen. Jeg synes hele Brock er en irriterende og overdrevet figur.

Ellers, jeg er glad for at alle scenene med flørtingen mellom Brock og Elizabeth (barnebarnet til Rose) ble tatt ut.

Jeg synes det var riktig å kutte en del av scenene med Jacks venner på tredjeklasse. Jeg synes aldri at de tilførte filmen så mye.

Hvilke scener tenker dere at burde vært med, eller ikke vært med? 🙂 

Anonymkode: 24efa...341

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet folk at en ukjent nordmann har en betydelig rolle i filmen?

Anonymkode: 017e2...cfe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.7.2023 den 12.48):

Vet folk at en ukjent nordmann har en betydelig rolle i filmen?

Anonymkode: 017e2...cfe

Hvem? 

Anonymkode: 4f917...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvem? 

Anonymkode: 4f917...c5f

Er en nordmannn som spiller svenske Olaf i Titanic. 

Anonymkode: 7cdd1...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.7.2023 den 7.44):

Er en nordmannn som spiller svenske Olaf i Titanic. 

Anonymkode: 7cdd1...6b0

Dette må vel være filmens viktigste scene, for tenk hva som hadde skjedd om svenske Olaf var den som ble kjent med Rose ...

Ellers er jeg tilhenger av filmer der man kan spille av originalfilmen med, eller uten tilleggsmateriale - uten å ha lagt dette til som bonus; en god film kan aldri bli for lang.

Anonymkode: 8ec08...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dette må vel være filmens viktigste scene, for tenk hva som hadde skjedd om svenske Olaf var den som ble kjent med Rose ...

Ellers er jeg tilhenger av filmer der man kan spille av originalfilmen med, eller uten tilleggsmateriale - uten å ha lagt dette til som bonus; en god film kan aldri bli for lang.

Må legge til at jeg veldig gjerne skulle ha sett parodien på Titanic-filmen der svenske Olaf vinner pokerspillet, og til slutt vinner Roses hjerte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg viste ikke før rent nylig at det er Sissel Kyrkjebø som sang i soundtracket!! Altså jeg hørte at stemmen var lik, men for en ære det må ha vært! Titanic er en av mine favoritter, og uansett hva som burde vært med og ikke av historiske grunner, så er nesten det viktigste at slutten ble som den ble. Når Rose sovner inn og vi ser alle minnene hennes, og vi dykker ned og ser titanic sakte går fra vrak til sin originale form, og bortover dekket og inn døra hvor alle tar i mot henne. Det er prikken over I en på en kjærlighetsfortelling, ikke fakta og historikk, men til ære for alle som var ombord. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg er dama Fabrizio flørter med, Helga, en norsk karakter. De fleste scenene med disse to ble klippet vekk. 

Anonymkode: c07d7...afc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hatt med det at Rose druknet og Jack overlevde og fant seg en ny kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært litt artig om Rose ble gravid etter sexen hun hadde med Jack, også er det deres felles barn hun forteller historien til.

Anonymkode: c3605...2d2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NakenPanda skrev (10 timer siden):

Jeg ville hatt med det at Rose druknet og Jack overlevde og fant seg en ny kvinne

Det finnes. 

Anonymkode: 24efa...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns scenen med at kaptein Smith roper tilbake båtene skulle vært med💔

Anonymkode: 6e0d1...d67

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

melatonin skrev (På 23.7.2023 den 5.47):

Jeg viste ikke før rent nylig at det er Sissel Kyrkjebø som sang i soundtracket!! Altså jeg hørte at stemmen var lik, men for en ære det må ha vært! Titanic er en av mine favoritter, og uansett hva som burde vært med og ikke av historiske grunner, så er nesten det viktigste at slutten ble som den ble. Når Rose sovner inn og vi ser alle minnene hennes, og vi dykker ned og ser titanic sakte går fra vrak til sin originale form, og bortover dekket og inn døra hvor alle tar i mot henne. Det er prikken over I en på en kjærlighetsfortelling, ikke fakta og historikk, men til ære for alle som var ombord. 

Hvordan vet du at hun sovnet inn? Regissøren nekter å bekrefte hennes tilstand på slutten.

Anonymkode: 2c2f4...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan vet du at hun sovnet inn? Regissøren nekter å bekrefte hennes tilstand på slutten.

Anonymkode: 2c2f4...3d2

Å ja, trodde hun gjorde det jeg. :klo: Da blir det åpen slutt og er åpen for tolkning da, så var slik jeg forstod det og velger å tro det. :nikke:

Anonymkode: 14a4a...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å ja, trodde hun gjorde det jeg. :klo: Da blir det åpen slutt og er åpen for tolkning da, så var slik jeg forstod det og velger å tro det. :nikke:

Var ikke meningen å komme borti anonymknapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg trodde også det, så du er ikke alene der. Tror jeg snart må se den igjen. Er minst 20 år siden sist, men har sett den så mange ganger, så kan den fortsatt utenat :fnise: 

Anonymkode: 49b9b...bf9

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...