starie Skrevet 2. november 2002 #1 Skrevet 2. november 2002 Jeg og kjæresten min har vert sammen i 3 og et halvt år og vi er begge 20. Han skal nå ha siviltjeneste. Dette er ikke noe å leve på for han har nettopp flyttet for seg selv. Poenget er at han får 3000 mer i måneden eller 42000 kr mer for de 14 månedene hvis han er gift. Han vil at vi skal gifte oss for så å skille oss etter at han er ferdig med siviltjenesten. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Kan noen gi meg gode råd?
Gjest Lea Skrevet 2. november 2002 #2 Skrevet 2. november 2002 Idiotisk tanke. Dessuten skulle jo liksom disse ekstra pengene gå til DEG da, slik at du skal få dekket utgifter mens du er borte!!!
Gjest Duchess Skrevet 2. november 2002 #3 Skrevet 2. november 2002 Hallo ! Han kan umulig være riktig vel bevart ! :o Du vurderer vel ikke det ?
Kristian (71) Skrevet 2. november 2002 #4 Skrevet 2. november 2002 Han vil at vi skal gifte oss for så å skille oss etter at han er ferdig med siviltjenesten. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Kan noen gi meg gode råd? Si NEI, dersom han ikke har andre argumenter for å gifte seg med deg. Man gifter seg fordi man er glad i en person og kan tenke seg å dele resten av livet med denne personen, ikke får å få bedre økonomi når man er i militæret/sivilforsvaret.
Gjest Starya Skrevet 2. november 2002 #5 Skrevet 2. november 2002 :o Så han er ikke mer engasjert i forholdet enn at han kunne tenke seg å forbli gift etterpå..? Si nei, nei, nei!
Gjest Diva Skrevet 2. november 2002 #6 Skrevet 2. november 2002 Jeg og kjæresten min har vert sammen i 3 og et halvt år og vi er begge 20. Han skal nå ha siviltjeneste. Dette er ikke noe å leve på for han har nettopp flyttet for seg selv. Poenget er at han får 3000 mer i måneden eller 42000 kr mer for de 14 månedene hvis han er gift. Han vil at vi skal gifte oss for så å skille oss etter at han er ferdig med siviltjenesten. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Kan noen gi meg gode råd? Jenta mi : JEG HADDE DUPMA KISEN PÅ FLEKKEN!!!!! MAKAN TIL SPRØYT DA? MAN GIFTER SEG DA IKKE FOR MORO SKYLD!?! HAN KAN HELLER STIKKE I MILITÆRET DA, SÅ FÅR HAN LITT CASH + ET STED Å BO + KLÆR OG MAT.... MAKAN TIL TULLING. DU BØR VIRKELIG SPØRRE HAN HVA HAN MENER MED FORHOLDET DERES. HAR HAN IKKE NOE FORNUFTIG SVAR, GI HAM PÅ BÅTEN!!!! HAN KAN FINNE SEG EN ANNEN JENTE Å UTNYTTE. DU FORTJENER BEDRE! KLEM, KATTEPUS
Midnattsol Skrevet 2. november 2002 #7 Skrevet 2. november 2002 FOR en TULLING!!!! Jeg ville sagt takk for meg!! Ok, det er kanskje ikke så lett, du er jo glad i han. Men, NEI, ikke gjør det hvis det er grunnen til at han vil gifte seg. Hadde det kommet flere tåpelige forslag av den sorten ville jeg nok pakka sakene mine.
Barbie Skrevet 3. november 2002 #8 Skrevet 3. november 2002 Dette må være noe av det dummeste jeg har hørt.. :o :o :o Selvfølgelig må du takke NEI til dette "tilbudet" !!! Han er kun en liten drittunge,som bare tenker på seg selv! Vent til dere begge er voksne før dere gifter dere. Ismen Og forresten: Fortell ham at det faktisk ikke er GRATIS å gifte seg. Er selv nygift,og vårt bryllup kom på 70.000. Han vil derfor TJENE på å forbli ugift!
Gjest Starya Skrevet 3. november 2002 #9 Skrevet 3. november 2002 Og forresten: Fortell ham at det faktisk ikke er GRATIS å gifte seg. Er selv nygift,og vårt bryllup kom på 70.000. Han vil derfor TJENE på å forbli ugift! Hah!! Når han er hypa på å gifte seg for tjene penger, tror du han legger noe cash i bryllupet? Alt som trengs er å få papirene i posten, stikke innom sorenskriveren, og si 'jepp'. De trenger ikke engang legge et rødt øre i nytt antrekk.. :o
RoadQueen Skrevet 3. november 2002 #10 Skrevet 3. november 2002 Å gifte seg ene og alene for å spekulere i økonomi strider imot alt jeg tror på.
starie Skrevet 3. november 2002 Forfatter #11 Skrevet 3. november 2002 Takk skal dere ha alle sammen, jeg setter stor pris på at dere svarte meg! Jeg kommer nok ikke til å gifte meg, selv om det bare er "lureri" så føler jeg meg ikke klar i dethele tatt. Skal jeg gifte meg blir det skikkelig og for alltid!
Madison Skrevet 3. november 2002 #12 Skrevet 3. november 2002 Ja uff, det hørtes sykt ut. Du skal gifte deg med den du vil dele livet ditt med..ikke være gift med for å få penger..for deretter å skilles igjen. :o
monja Skrevet 4. november 2002 #13 Skrevet 4. november 2002 Er han helt syk eller? Jeg er 150% enig med alle andre i denne tråden. Man gifter seg ikke for å få mer penger.....Når man gifter seg skal det være fordi man vil leve sammen med denne personen resten av livet. Hadde min samboer kommet med et sånt forslag hadde jeg lett og ledig slengt han ut i snøen og bedt han aldri mer vise trynet sitt her. Og så hadde jeg begynt å lure på hvorfor han var sammen med meg i utgangspunktet. Nei, send han til militæret - der gir de han både klær, tak over hodet og mat - og kanskje litt tid å tenke på hvilken dust han er. Med vennlig hilsen Monja - tydelig provosert..... :evil:
Jen Skrevet 4. november 2002 #14 Skrevet 4. november 2002 Denne dusten er ikke mye å samle på. La kongeriket overta han, og finn deg en ny.
ragnalina Skrevet 4. november 2002 #15 Skrevet 4. november 2002 Har hört mange grunner for at folk gifter seg, men syns det er ganske tragisk når kjæresten gjennom 3 og et halvt år setter datoen for skilsmissen i samme slengen som han foreslår at dere gifter dere! Ikke bra i det hele tatt! :o
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2002 #16 Skrevet 4. november 2002 Skal du gifte deg med et barn? DETTE ER STØRSTE BARNET SOM ER OMTALT PÅ LENGE HER INNE. Hva skal dere leve av etter tjenestetida? går dere på skole eller jobber dere? Hvis han sttter barn på deg pluss to tre andre RASKT da kan han få pressa noen kroner ut av staten. Ærlig talt, hva sier foreldrene deres? Har dere penger til bryllup og alt det der.?????????????????????????????????? :evil: :evil: :evil: :evil:
Gjest Atlantis Skrevet 5. november 2002 #17 Skrevet 5. november 2002 Bare det at du spør folk om råd angående dette viser at du har selvtillitt på linje med en amøbe. Du får sannsynligvis ikke større selvtillitt av at jeg sa dette nå, men what the hell...
waco Skrevet 5. november 2002 #18 Skrevet 5. november 2002 En klok avgjørelse, gift deg med mannen. Dere vil tjene på det og dere kan samtidig sjekke forholdet deres. Dersom dere er like glad i hverandre om tre og et halvt år, - da kan dere jo bare fortsette å være gift! Jeg kan ikke se hva du har å tape ved å gifte deg, hvorfor ikke bevise kjærligheten straks? Waco
Tusenfryd Skrevet 5. november 2002 #19 Skrevet 5. november 2002 Til dere tre siste med kloke råd - det er noen innlegg hun sa at hun ikke skulle gifte seg med ham da. Så dere kan vel slappe av på pepperen nå, vel?
Annie Skrevet 5. november 2002 #20 Skrevet 5. november 2002 Du kan jo GI han 42000,- så slipper du å gifte deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå